Seat Leon Cupra 280 2014-12-04

Seat Leon Cupra 280

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Seat Leon Cupra 280 to jeden z najlepszych pojazdów typu hot-hatch na rynku.

Nowa generacja Seata Leona wyraźnie różni się od poprzedniej. Leon II wyróżniał się licznymi krągłościami i przetłoczeniami. Leon nr 3 ma prostą stylistykę i ostre linie.

Wersja Cupra praktycznie nie różni się od standardowej. Topowa odmiana ma nieco inne zderzaki, dwie końcówki układu wydechowego i 19-calowe felgi. Trzydrzwiowe nadwozie jest zwarte. Lusterka są osadzone na drzwiach, jak w autach sportowych.

Wnętrze trochę rozczarowuje. Materiały są niezłe, ale głównie w górnej części kabiny. Niżej jest sporo twardego plastiku. Na pedałach pojawiły się metalowe zakładki. Kierownica jest ścięta u dołu i ma grubszy wieniec w stosunku do normalnego Leona.

Na pochwałę zasługują fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Są one wykończone alcantarą oraz białą skórą. Generalnie jednak środek nie sprawia wrażenia, jakby został skrojony pod samochód o mocy niemal 300 KM.

Seat Leon Cupra jest dostępny w dwóch wersjach: o mocy 265 i 280 KM. Dopłata do mocniejszej wersji wynosi 1500 zł, więc jej wybór jest opłacalny. Bazowa Cupra o mocy 265 KM z manualną skrzynią kosztuje 107 700 zł. Testowy egzemplarz Cupry 280 został wyceniony na prawie 136 000 zł.

Silnik 2,0 TSI jest bardzo elastyczny i dynamiczny. Znakomicie sprawdza się w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG o sześciu przełożeniach. Przy włączonym trybie kontroli startu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,8 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Reakcja na gaz jest błyskawiczna. Chociaż moc maksymalna jest dostępna od 5600 obr./min, to maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1750 obr./min. Do dyspozycji są różne tryby jazdy: Comfort, Sport, Cupra i Individual. Różnią się one ustawieniami zawieszenia, siłą wspomagania kierownicy, reakcją na gaz i pracą skrzyni biegów.

W trybie komfortowym Leonem można jeździć w zasadzie jak każdym innym kompaktem. Tryb Cupra sprawia, że skrzynia utrzymuje wysokie obroty. Układ kierowniczy jest bezpośredni. Seat świetnie prowadzi się w zakrętach. Jest to zasługa hydraulicznej blokady przedniego dyferencjału VAQ.

Seat Leon Cupra 280 zapewnia przyjemniejsze doznania nawet od Volkswagena Golfa R z napędem na cztery koła. Jest przy tym tańszy i ma ciekawszą stylistykę.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe