Suzuki SX4 S-Cross 2014-12-11

Suzuki SX4 S-Cross

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowe Suzuki SX4 to samochód, któremu brakuje nowoczesnych systemów znanych z aut konkurencyjnych. Jest za to autem solidnym, oszczędnym i ergonomicznym.

S-Cross w stosunku do poprzedniego Suzuki SX4 (znanego też jako Fiat Sedici) znacznie urósł. Długość została zwiększona o ponad 15 cm, a rozstaw osi o 10 cm.

Sylwetka nie jest ekstrawagancka. Tył przywodzi na myśl Nissana Qashqai pierwszej generacji. Z przodu dominują pokaźne reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED. Spora jest też atrapa chłodnicy. Nadwozie, jak na crossovera przystało, ma plastikowe obudowy mające chronić karoserię przed zarysowaniami podczas wypadów w lekki teren.

Kabina jest typowo japońska. Trudno tu mówić o polocie, jednak obsługa jest naprawdę prosta. Zastrzeżenia można mieć jednak do sposobu łączenia telefonu z samochodowym systemem przy pomocy Bluetooth. Bez instrukcji się nie obejdzie. Funkcje komputera pokładowego zmienia się przy pomocy wystających z zegarów plastikowych pokręteł. Jest to rozwiązanie z minionej epoki i niezbyt wygodne.

We wnętrzu jest sporo twardych plastików, jednak elementy są dobrze spasowane. Przednie fotele są obszerne. Chociaż mają trochę za słabe trzymanie boczne, to można w nich przesiedzieć kilkaset kilometrów bez bólu pleców. Z tyłu jest wystarczającą dużo miejsca dla dwójki pasażerów. Nie będzie im brakować przestrzeni na nogi. Z miejscem nad głowami może być problem, jeśli z tyłu zasiądzie wysoka osoba. Można to zrzucić na karb tego, że testowany egzemplarz miał dach panoramiczny, który obniżał podsufitkę.

Bagażnik ma pojemność 430 l. Jak na auto kompaktowe to naprawdę dobry wynik. W dodatku kufer jest ustawny, a dostęp do niego łatwy. Pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na schowek, a także koło dojazdowe. To spore zaskoczenie na plus, biorąc pod uwagę, że obecnie producenci częściej stawiają na zestaw naprawczy, a nie koło zapasowe. Po złożeniu tylnych oparć przestrzeń rośnie do 1269 l.

Testowy samochód miał pod maską wysokoprężny silnik 1,6 DDiS. Rozwija on moc 120 KM przy 3750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 320 Nm jest dostępny od 1750 obr./min. suzuki nie jest mistrzem sprintu. Rozpędzenie SX4 do 100 km/h trwa 13 s. Prędkość maksymalna wynosi 175 km/h.
Pojazd nie jest jednak ociężały. Spory moment obrotowy i masa 1305 kg sprawiają, że z wyprzedzaniem nie ma problemów. W dodatku spalanie jest niskie. W mieście można osiągnąć wynik na poziomie 6-6,5 l/100 km, poza nim o 1-2 l lepszy.

Trzeba przy tym zaznaczyć, że Suzuki ma napęd na obie osie AllGrip. Ma on kilka ustawień: auto (najlepszy do codziennej jazdy), Snow (do jazdy w warunkach ograniczonej przyczepności), Sport (więcej momentu trafia na tylną oś) i Lock (stały rozdział momentu pomiędzy obie osie w proporcjach 50:50, działa do 60 km/h). Dzięki temu SX4 Cross poradzi sobie w lżejszym terenie i może poratować z kłopotów w zimowych warunkach.
Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy daje dobre wyczucie tego, co dzieje się z kołami. Zawieszenie jest stosunkowo twarde, ale sprawnie wybiera nierówności.
Ceny Suzuki SX4 S-Cross ruszają przy obecnej promocji od niecałych 60 000 zł (wersja z napędem na przód i silnikiem benzynowym). Testowany egzemplarz został wyceniony na ponad 115 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe