Skoda Fabia III 2014-12-18

Skoda Fabia III

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Skoda projektując nową Fabię miała trudne zadanie. Musiała stworzyć następcę bestsellerowego auta. Pod pewnymi względami nowe wcielenie czeskiego modelu to krok do przodu. Miejscami jednak jest gorzej niż dotychczas.

Skoda Fabia III ma stylistykę nawiązującą do Rapida i nowej Octavii. Dominują ostre linie. Tylne lampy mają czarne ramki. Samochód można zamówić w kilku ciekawych wersjach kolorystycznych. Nadwozie może mieć barwę ostrej żółci. Dach może kontrastować z resztą karoserii.

Trzecie wcielenie Fabii jest o 8 mm krótsze w stosunku do poprzedniej generacji, a także niższe o 31 mm. Nadwozie jest za to szersze o 90 mm. Rozstaw osi powiększył się o 19 mm. Pojazd ma lepsze proporcje niż dotychczas. Jak zmiana wymiarów przekłada się na przestrzeń w środku?

Z przodu jest nieco więcej miejsca nad głowami i na szerokość. Z tyłu trudno odczuć zmiany. Kabina jest przeciętna pod względem przestronności, ale cztery dorosłe osoby, o ile nie są zbyt wyrośnięte, zmieszczą się bez większego problemu.

Bagażnik urósł o 15 l – do 330 l. Jednak maksymalna przestrzeń transportowa jest mniejsza o 30 l i wynosi 1150 l. Wadą jest próg, który powstaje po złożeniu tylnych oparć.

Jeśli chodzi o jakość materiałów Skoda wykonała krok wstecz. Dominuje twardy, nieprzyjemny w dotyku plastik. Poza podłokietnikami nie znajdziemy w kabinie miękkich elementów. W starszym modelu było pod tym względem lepiej. Obsługa jest za to prosta.

W bogatszych wersjach wyposażonych w radio Bolera istnieje możliwość połączenia systemu samochodu ze smartfonem za pomocą MirrorLink. Dzięki temu możemy słuchać w trakcie jazdy muzyki z telefonu czy korzystać z nawigacji. Inne aplikacje pozwalają zapisywać, analizować i publikować w serwisach społecznościowych dane na temat stylu jazdy czy przebiegu trasy.

Wyposażenie zostało uzupełnione m.in. o system awaryjnego hamowania, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system wspomagający ruszanie pod górę i monitorujący poziom zmęczenia kierowcy.
Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest mniej precyzyjny niż wcześniej i przekazuje kierowcy mniej informacji na temat tego, co się dzieje z kołami. Zawieszenie pracuje za to cicho i dobrze tłumi nierówności.

Testowy egzemplarz miał pod maską najsłabszy silnik z gamy Skody Fabii III, czyli benzynowy motor 1,0 MPI o mocy 60 KM. Rozpędzenie auta do 100 km/h trwa kilkanaście sekund, a jednostka w okolicach tej prędkości wyraźnie przestaje mieć ochotę na dalsze przyspieszanie. Silnik ten sprawdzi się jednak w mieście. Spalanie jest umiarkowane i wynosi 5,5-6,5 l/100 km.

Ceny nowej skody Fabii ruszają od 39 380 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe