Infiniti Q50 2015-01-09

Infiniti Q50

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Infiniti Q50 to ciekawa alternatywa dla niemieckich sedanów klasy średniej premium.

Za projekt Infiniti Q50 odpowiadał zespół, którym kierował Kubańczyk Alfonso Albaisa. Silnik i skrzynia biegów testowej wersji pochodzą z magazynów Mercedesa. Japońska marka zrobiła wiele, aby stworzyć pojazd mogący przypaść do gustu jak największej liczbie klientów.

Infiniti Q50 przyciąga wzrok. Samochód wyróżnia się m.in. dużym grillem i 19-calowymi felgami. Sedan ma płynne, dynamiczne linie. Wnętrze jest proste, ale eleganckie i wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów. Zostało wykończone skórą, metalem i plastikami wysokiej klasy.

Zamiast typowego dla tej klasy rozwiązania do obsługi funkcji po postacią jednego ekranu, Q50 ma dwa ekrany. Na górnym można wyświetlacz mapę nawigacji i wskazania komputera pokładowego. Dolny jest dotykowy. Do tego dochodzą przyciski szybki dostęp do systemu audio, klimatyzacji i głównego menu, a także pokrętło na tunelu środkowym.

Przednie fotele są bardzo wygodne, podgrzewane i wentylowane. Mają bardzo szeroki zakres regulacji, włącznie z pompowaniem bocznych części. Tylna kanapa zapewnia duży komfort. W tylnej części brakuje jednak trochę miejsca, szczególnie nad głowami. Bagażnik ma pojemność 500 l, lecz ma nieregularny kształt.

Lista opcji nie jest tak rozbudowana, jak w przypadku niemieckiej konkurencji, ale wyposażenie jest kompletne. W jego skład wchodzą systemy korygujące tor jazdy przy nieplanowanej zmianie pasa ruchu czy włączające hamulce, jeśli istnieje ryzyko kolizji.

Infiniti zastosowało w Q50 Steer-by-wire. Oznacza to, że za skręt kół odpowiada elektronika. Wał kierowniczy jest obecny, ale działa tylko w przypadku awarii elektroniki. Początkowo trudno się przyzwyczaić do prowadzenia. Na kierownicę nie przenoszą się wstrząsy z dziur itp. Samochód prowadzi się przewidywalnie, a siłę układu można regulować.

Do napędu testowego egzemplarza służył 2-litrowy silnik benzynowy. Turbodoładowana jednostka rozwija 211 i 350 KM. Przyspieszenie do 100 km/h trwa nieco ponad 7 s, a prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Spalanie w trasie wynosi 7-8 l/100 km. W mieście rośnie do ok. 10 l/100 km.
Auto jest dynamiczne, a silnik wykazuje się wysoką kulturą pracy. Za motorem nie nadąża 7-biegowa skrzynia automatyczna. Miewa problemy z szybką redukcją. Jazda w długich trasach jest jednak przyjemna. Przekładnia podczas spokojniejszej jazdy płynnie zmienia przełożenia.

Testowe Infiniti Q50 zostało wycenione na 202 000 zł.


Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe