Volkswagen Beetle 2015-02-26

Volkswagen Beetle

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 


Volkswagen Beetle to samochód udany pod względem stylistycznym i konstrukcyjnym. Ze względu na cenę trudno go jednak nazwać autem dla ludu.

Beetle to drugie podejście Volkswagena do wskrzeszenia Garbusa. Zaznaczmy od razu, że bardziej udane od zaprezentowanego w 1997 r. New Beetle.

Volkswagen Beetle powstał w oparciu o tę samą platformę, co Golf VI. Pojazd ma 4278 mm długości, 1808 mm szerokości i 1486 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2537 mm.

W porównaniu do New Beetle Volkswagen Beetle jest bardziej przysadzisty i wyrazisty. Pod względem designu mocno odnosi się do klasycznego pierwowzoru. Auto ma nadmuchane błotniki i okrągłe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED.  Testowy egzemplarz był wyposażony w 17-calowe felgi, których wzór przypominał obręcze sprzed kilkudziesięciu lat.

Wnętrze nie jest już tak ciekawe. Dobrze wygląda panel deski rozdzielczej w kolorze nadwozia. Daszek zegarów nawiązuje do starego Garbusa. Reszta to mieszanka elementów dobrze znanych z innych modeli koncernu Volkswagen. Obsługa jest prosta, ale materiały wykończeniowe mogłyby być lepszej jakości.

Z przodu miejsca jest pod dostatkiem. Z tyłu w miarę komfortową mogą podróżować osoby o przeciętnym wzroście. Na plus trzeba zaliczyć to, że na tylną kanapę dużo łatwiej się dostać niż w New Beetle. Bagażnik ma pojemność 310 l. Można ją powiększyć do 905 l.

Pod maską auta pracował benzynowy silnik 1,2 TSI rozwijający 105 KM i 175 Nm. Samochód z tą jednostką osiąga 100 km/h po 11 s i może się rozpędzić do 180 km/h. Beetle nie jest demonem szybkości, ale można nim sprawnie wyprzedzać. Wadą jest całkiem spore zapotrzebowanie na paliwo, które w mieście może przekroczyć 10 l/100 km. W trasie można zejść do poziomu ok. 7 l/100 km.

Beetle prowadzi się bardzo przewidywalnie. W związku z tym, że w pojeździe montowane są znacznie mocniejsze silniki niż w testowym egzemplarzu, zawieszenie jest przystosowane do radzenia sobie z większą mocą. Jest stosunkowo twarde, ale dzięki temu Volkswagen sprawnie pokonuje zakręty i pewnie trzyma tor jazdy.

Ceny Volkswagena Beetle z silnikiem 1,2 TSI ruszają od 76 190 zł. Nasz egzemplarz był o ponad 20 000 zł droższy. Za takie pieniądze można już kupić Passata nowej generacji. Beetle to jednak samochód, który kupuje się nie ze przez wzgląd na ekonomię i ergonomię, a styl.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe