Toyota Land Cruiser 2015-03-05

Toyota Land Cruiser

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Toyota Land Cruiser to jeden z ostatnich prawdziwych samochodów terenowych na rynku, a przy tym świetnie wyposażony i wygodny.

Toyota Land Cruiser 150 przeszła w ubiegłym roku lifting. Pojazd ma dość kontrowersyjną stylistykę przodu, ale bryła pozostała niezmieniona. Auto ma solidnie wyglądające nadwozie z dużymi błotnikami.

Land Cruiser ma 4760 mm długości, czyli mniej więcej tyle, ile samochody segmentu D. Nadrabia za to wysokością, która wynosi 1890 mm.

Poczujemy to we wnętrzu, gdy już uda nam się wspiąć do bardzo przestronnej kabiny. Na w trzecim, składanym rzędzie miejsca jest sporo. Bagażnik po złożeniu w podłodze dodatkowych foteli ma 621 l pojemności. Można go powiększyć do 1934 l.

Toyota Land Cruiser ma deskę rozdzielczą wyglądającą niczym z pojazdu sprzed dwóch dekad, ale pasuje to do charaktery samochodu. Do wykończenia kabiny użyto m.in. skóry i drewna, a wyposażenie jest bogate. Obejmuje m.in. czterostrefową klimatyzację, system multimedialny z 4,2-calowym ekranem, system audi JBL z 1.4 głośnikami, podgrzewane fotele i kierownicę, chłodzony schowek. Kierowca może obserwować otoczenie dzięki systemowi kamer zamontowanych dookoła auta. Ułatwia to manewrowanie na parkingach i w terenie.

Jazda off-roadowa to żywioł zbudowanej na ramie Toyoty. Kąt natarcia samochodu to 32 stopnie, kąt zejścia 25 stopni, a głębokość brodzenia 700 mm. System Multi-terrain Select pozwala poradzić sobie z trudnymi przeszkodami nawet laikowi. Po wybraniu odpowiedniego programu, samochód sam dobierze właściwą charakterystykę pracy napędu. Układ ma programy do jazdy na powierzchniach grząskich, kamienistych, szutrowych i mocno wyboistych. W trybie Crawl samodzielnie może podjechać lub zjechać ze wzniesienia. Kierowca musi tylko kręcić kierownicą. Bardziej doświadczeni mają możliwość samodzielnego podjęcia decyzji o zblokowaniu międzyosiowego lub tylnego mechanizmu różnicowego.  

Toyota Land Cruiser nie nadaje się do szybkiego pokonywania zakrętów na asfalcie. Czuć, że zawieszenie zostało pomyślane o innych zadaniach, a auto waży dwie tony. Nie oznacza to jednak, że pojazd nie nadaje się w długie trasy. Znakomicie tłumi wszelkie nierówności, dzięki czemu jazda jest komfortowa.

Do napędu testowego egzemplarza służył diesel 3.0 D-4D rozwijający 190 KM i 420 Nm. Całkiem sprawnie radzi on sobie z ciężkim samochodem, pozwalając na osiągnięcie 100 km/h w 11 s i rozpędzenie się do 175 km/h. W mieście spalanie wynosi 11-13 l/100 km, lecz w trasie można zejść do poziomu 8-9 l/100 km.

Ceny Toyoty Land Cruiser 150 starują od 199 000 zł. Cena testowego egzemplarza była o ok. 100 000 zł wyższa.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe