Lexus CT 200h 2015-03-19

Lexus CT 200h

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

CT 200h to najmniejszy model w gamie Lexusa. W wersji F-Sport auto wyróżnia się pod względem wyglądu, ale nie osiągów.

Lexus w ubiegłym roku przeprowadził lifting CT 200h. Pojazd otrzymał nowe reflektory i duży grill o kształcie przypominającym klepsydrę. Odmiana F-Sport została wyposażona w agresywnie stylizowane zderzaki i 17-calowe felgi.

Wnętrze jest wykonane z materiałów wysokiej jakości. Da się jednak zauważyć, że część przełączników pochodzi z Toyot i to nie tych najnowszych. Kokpit jest tak ukształtowany, że "otula" kierowcę". Ilość miejsca jest przeciętna. Z tyłu większym osobom może być ciasno. Bagażnik nie zachwyca pojemnością, która wynosi 375 l. Można ją zwiększyć do 985 l.

Lexus CT 200h został wyposażony w układ hybrydowy składający się z benzynowego silnika o pojemności 1,8 l oraz motoru elektrycznego. Jest to ten sam system, który Toyota montuje w Priusie i hybrydowym Aurisie.

Luksusowy kompakt dysponuje mocą 136 KM i nie zachwyca osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,5 s i może się rozpędzić do 180 km/h. Bezstopniowa skrzynia jest raczej nastawiona na komfort, a nie nagłe wciskanie gazu do podłogi. Jej specyficzna charakterystyka pracy sprawia, że mocne dodanie gazu kończy się na wyciu silnika.

Jazda z wyższymi prędkościami przyczynia się do tego, że z tyłu zaczyna dobiegać buczenie. Drażniący dźwięk jest wytwarzany przez system chłodzenia baterii znajdujących się pod bagażnikiem. Jeżeli jednak podróżujemy spokojnie, w kabinie panuje cisza.

Lexus CT 200h nie jest najszybszym kompaktem premium, ale za to jednym z najoszczędniejszych. W trasie można zejść do spalania na poziomie 4,5 l/100 km. W mieście można osiągnąć wyniki na poziomie 5,5-6 l/100 km. Przy niskich prędkościach i ostrożnym operowaniu gazem można przez ok. 2 km jechać wyłącznie przy wykorzystaniu prądu.

Wariant F-Sport ma inną charakterystykę zawieszenia w porównaniu do wersji standardowej. Samochód prowadzi się bardzo pewnie i przyjemnie. Podwozie bez problemu poradziłoby sobie z dużo mocniejszym napędem. Niestety, Lexus takiego nie oferuje.

Szkoda, bo przez to nie jest alternatywą chociażby dla Audi S3. Z modelem tym, a także z BMW Serii 1 i Mercedesem Klasy A, konkuruje pod względem cenowym. Testowy egzemplarz kosztował ok. 190 000 zł. To bardzo dużo, jak na auto, które oferuje osiągi niczym Toyota Prius.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe