Jeep Renegade 2015-03-26

Jeep Renegade

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Renegade to owoc włosko-amerykańskiej współpracy. Chociaż bazuje na tych samych podzespołach, co Fiat 500X i jest produkowany w tym samym zakładzie w Melfi, to jest prawdziwym Jeepem.

Renegade ma cechy klasycznego Jeepa. Jest kanciasty, ma okrągłe reflektory i grill z siedmioma pionowymi otworami. Tylne lamy mają wytłoczenia w kształcie litery "X". Jest to nawiązanie do motywu, który widniał na kanistrach montowanych w pierwszym Jeepie, czyli Willysie.

We wnętrzu mamy kilka smaczków nawiązujących do terenowego charakteru auta, w tym grafikę przypominającą błoto na zegarach i mapę pustyni Moab wytłoczoną na gumowej podkładce jednej z kieszeni. Pasażer ma przed sobą porządny uchwyt.

Materiały wykończeniowe są niezłej jakości. Tworzywa sztuczne są w dużej mierze miękkie. Obsługa funkcji nie sprawia problemów i nie wymaga wertowania instrukcji obsługi.
Przednie fotele są obszerne i wygodne, ale mają słabe podparcie boczne. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, również na szerokość. Z tyłu jest nieco gorzej i nie każdemu będzie pasować to, że kanapa jest płaska, a nie nachylona. Bagażnik ma pojemność 351 l (przestrzeń ładunkową można powiększyć do 1297 l), jego kształt jest regularny, a próg załadunkowy nisko położony.

Renegade jest dostępny w wersjach z napędem na jedną i obie osie, z kilkoma wariantami prześwitu oraz kątów natarcia i zejścia. My mieliśmy do dyspozycji wariant 4x4 napędzany przez 2-litrowego diesla rozwijającego 140 KM i 350 Nm. Motor współpracował z 6-biegową skrzynią manualną.

Mały Jeep sprawnie przyspiesza (9,5 s do 100 km/h) i może się rozpędzić do 182 km/h. Pierwsze dwa biegi są bardzo krótkie, szósty jest za to typowym przełożeniem autostradowym. Przy jeździe ze stałą prędkością silnik nie dręczy uszu, ale mocniejsze wciśnięcie gazu i przekroczenie prędkości 120 km/h zaczyna głośno klekotać. Jednostka ma umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W trasie spala ok. 6 l/100 km, w mieście i przy prędkościach autostradowych 8-9 l/100 km.

Renegade ma dołączany napęd tylnej osi i kilka elektronicznych trybów jazdy ułatwiających poruszanie się po śniegu, błocie i piasku. Prześwit przekraczający 20 cm, 21-stopniowy kąt natarcia i zejścia wynoszący 34 stopnie pozwalają na sprawne poruszanie się w terenie nawet na standardowych oponach. Jeep nie ma ogumienia o niskim profilu (215/60) i przesadnie dużych felg (17 cali).

Nie ma co ukrywać, że Renegade nie jest mistrzem zakrętów, w których mocno się przechyla. Dość miękkie zestrojenie pozwala za to na dobre wybieranie nierówności i oczywiście ma wpływ na wspomnianą dzielność terenową.

Ceny Jeepa Renegade ruszają od 69 900 zł. testowy egzemplarz został wyceniony na ponad 134 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe