Smart ForTwo Edition #1 2015-04-09

Smart ForTwo Edition

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Trzecia generacja Smarta ForTwo to samochód, który potrzebują drugiego auta w rodzinie i stać ich na spory wydatek. Za pieniądze, które trzeba wydać nawet na podstawową wersję malucha można kupić dobrze wyposażoną Skodę Citigo lub dużą Dacię Lodgy, ale w przypadku Smarta płaci się też za styl i oryginalność, a nie tylko cechy praktyczne.

Smart ForTwo dzieli podzespoły z najnowszym Renault Twingo. Samochód różni się od jednobryłowych poprzedników tym, że ma wyraźnie zaznaczoną maskę. Testowaliśmy odmianę Edition #1, która została wyposażona w czarne felgi o średnicy 16. cali i pomalowana na biało-pomarańczowo. Auto ma obniżone o 10 mm zawieszenie w stosunku do standardowych wariantów.

Wnętrze jest kolorowe i wesołe. Nie brakuje w nim ciekawych smaczków. Kierownica wygląda jak ze sportowego auta, kratki wentylacyjne obracają się o 360 stopni, suwak zmiany temperatury klimatyzacji ma szkiełko powiększające. Materiały są dość twarde, ale spasowanie elementów dobre. Obsługa jest intuicyjna. Dotyczy to nie tylko przycisków i pokręteł, ale też systemu multimedialnego r-Link, przejętego od Renault i nieco zmodyfikowanego przez Smarta.

Smart ma zaskakująco przestronną kabinę. Jest w nim więcej miejsca na szerokość niż w niejednym aucie segmentu B. Wrażenie przestrzeni potęguje przezroczysty dach. Zorientujemy się, że siedzimy w małym pudełku dopiero wtedy, gdy obrócimy głowę i zobaczymy niemal za plecami tylną szybę. Bagażnik jest za to symboliczny i ma pojemność 190 l. Na zakupy lub jedną torbę podróżną wystarczy. Do dyspozycji są też siatki zamocowane w kabinie za fotelami.

ForTwo ma 2695 mm długości, a jego rozstaw osi wynosi 1873 mm. W związku z tym, że jest autem wybitnie krótkim, niezbyt dobrze radzi sobie z poprzecznymi nierównościami. Zawieszenie jest twarde, ale dzięki temu pojazd prowadzi się pewnie i nieźle trzyma się drogi. Potrafi dać frajdę z jazdy, a to dzięki tylnemu napędowi. O poślizgach można zapomnieć, nie tylko ze względu na niewielkie rozmiary auta, ale elektroniczne systemy trzymające tylną oś w ryzach.

Smart jest fantastycznym pojazdem do jazdy po mieście. Jego średnica zawracania to tylko 6,95 m. Wciśniemy się w nim w miejsca, na którym normalnie można by zaparkować motocyklem, a nie samochodem.

Do napędu testowego modelu służył 1-litrowy silnik o mocy 71 KM. Smart przyspiesza od 0 do 100 km/h w ponad 14 s i może się rozpędzić najwyżej do 140-140 km/h, ale nie jest ociężały. Samochód waży tylko 880 kg i ma niezłą elastyczność, dlatego nie trzeba się bać wyprzedzania.
Ceny Smarta ForTwo ruszają od 46 600 zł. Testowy model był o ponad 25 000 zł droższy.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe