Skoda Yeti 2015-04-30

 

Skoda Yeti jest na rynku od 2009 r., ale to wciąż jeden z najciekawszych dostępnych crossoverów. W odróżnieniu od wielu konkurentów auto nie wyróżnia się krzykliwą stylistyką, ale praktycznością.

Skoda po kilku latach sprzedaży Yeti postanowiła odmłodzić model. Samochód upodobnił się pod względem wyglądu do Rapida i nowej Octavii, co widać najwyraźniej, gdy spojrzy się na reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED.

Yeti ma pudełkowate nadwozie, przez co sprawia wrażenie solidnego samochodu. Testowy egzemplarz w wersji Outdoor został wyposażony w osłony z przodu i z tyłu, a jego prześwit został podniesiony o 1 cm. Przy 17-calowych felgach wynosi on 20 cm.

Wnętrze jest proste, ale funkcjonalne. Obsługa jest bardzo łatwa, przyciski i pokrętła całkiem spore i logicznie rozplanowane. Centralne miejsce na desce zajmuje wyświetlacz systemu multimedialnego.

Materiały wykończeniowe są różnej jakości. Fotele i boczki drzwi są obszyte skórą, nie brakuje miękkich tworzyw, ale też połaci twardego plastiku. Elementy są porządnie spasowane. W skład wyposażenia wchodzi m.in. dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania z kamerą cofania, a także system automatycznego parkowania.

Yeti jest crossoverem kompaktowym. W kabinie wygodnie może podróżować czworo pasażerów. Przestrzeni nad głowami nie zabraknie nawet koszykarzom. Bagażnik ma pojemność 405 l, którą można powiększyć do 1580 l. W kufrze znajdują się siatki do przytrzymywania mniejszych przedmiotów, haczyki i gniazdo do podłączania urządzeń. Gumowa mata ułatwia utrzymanie bagażnika w czystości.

Skoda Yeti ma napęd 4x4 wykorzystujące sprzęgło Haldex piątej generacji. Standardowo moc jest przekazywana na koła przednie, tylna oś jest dołączana w razie potrzeby. Skoda bez większego problemu radzi sobie z pokonywaniem lekkiego terenu, nawet na oponach szosowych. Jest to zasługa nie tylko sporego prześwitu, ale też elektroniki. System Off-Road ułatiwa jazdę po szutrze, wygrzebywanie się z błota i zachowanie odpowiedniego tempa w czasie jazdy poza ubitymi drogami.

Pod maską testowego egzemplarza pracował 2-litrowy diesel TDI rozwijający 170 KM i 350 Nm. Jednostka współpracowała ze znakomitą przekładnią DSG. Yeti przyspiesza od 0 do 100 km/h w ok. 8 s i może się rozpędzić do 201 km/h. Nie ma problemu z dynamiczną jazdą, a przy tym jest autem dość oszczędnym. Przy spokojnym przemieszczaniu się w trasie spalanie oscyluje wokół 6 l/100 km. W mieście spalanie rośnie do 7-7,5 l/100 km, a przy szybkiej jeździe autostradowej do 9 l/100 km.

Ceny Skody Yeti Outdoor ruszają od 62 300 zł.

Skoda Yeti

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe