Toyota RAV4 2015-05-07

Toyota RAV4

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Toyota RAV4 to przestronne, dobrze wyposażone auto w całkiem rozsądnej jak na swoją klasę cenie.

Toyota RAV4 pierwszej generacji weszła na rynek w 1994 r. i była jednym z pierwszym pojazdów typu SUV. Obecne, czwarte wcielenie pojawiło się w 2013 r., a w tym roku przeszło lifting. My testowaliśmy wersję sprzed modernizacji w konfiguracji Premium plasującej się pośrodku oferty.

Samochód pod względem wyglądu nawiązuje do kompaktowego modelu Auris. W porównaniu do starszych generacji istotna zmiana zaszła z tyłu. Tylna klapa nie jest otwierana w bok, a do góry i zniknęło z niej koło zapasowe. Nasz egzemplarz miał klapę podnoszoną elektrycznie.

Wnętrze jest wykończone dwukolorową skórą i ma ciekawą stylistykę. Jedynym zgrzytem, jeśli chodzi o design jest elektroniczny zegarek, pamiętający lata 90., który Toyota do dziś z lubością montuje w nowych modelach. Z obsługą nie ma problemów. Pokrętła i przyciski są duże i umieszczone tam, gdzie kierowca się ich spodziewa. W wyposażeniu znajdziemy większość gadżetów, których można by się oczekiwać po pojeździe kosztującym ponad 100 000 zł, czyli dwustrefową klimatyzację, nawigację, tempomat, podgrzewane fotele czy system bezkluczowy. Do dyspozycji jest kamera cofania, dlatego dziwi trochę brak czujników parkowania.

RAV4 jest samochodem, który może poszczycić się nie tylko przestronną przednią częścią kabiny. Z tyłu bez problemu mogą podróżować trzy dorosłe osoby. Szkoda tylko, że nie dysonują one dodatkowym nawiewem. Bagażnik ma pojemność 547 l, którą można powiększyć do 1746 l. Ładowność auta to przekracza 600 kg.

Źródłem napędu samochodu był 2-litrowy silnik wysokoprężny. Nie ma on imponującej mocy. Wynosi ona 124 KM. Maksymalny moment obrotowy jest za to taki, jak przystało na diesla – 310 Nm.
RAV4 nie ma problemu ze sprawnym poruszaniem się po autostradach. Trochę jednak brakuje jej tchu podczas jazdy w górach. Skrzynia jest tak zestopniowana, że na krętych drogach trzeba często sięgać do lewarka skrzyni biegów. Przekładnia ma bardzo krótkie pierwsze przełożenie, co ma w pewien sposób zrekompensować brak reduktora.

Toyota ma układ kierowniczy, który całkiem nieźle przekazuje informacje o drodze. Jest przewidywalna w prowadzeniu i dobrze radzi sobie także na zakrętach. Przy tym sprawnie wybiera nierówności. Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x4 w wersji Premium kosztuje 119 900 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe