Ford C-MAX 2015-05-15

Ford C-MAX

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Ford poddał liftingowi model C-MAX i upodobnił go do Focusa, z którym van jest blisko spokrewniony pod względem technicznym.

Ford C-MAX po modernizacji ma nowy przód. Samochód otrzymał duży, trapezoidalny grill, nowe reflektory i światła przeciwmgłowe i przestylizowaną maskę. Zmienione zostały tylne lampy, a z tylnej klapy zniknęła listwa umieszczona nad tablicą rejestracyjną.

W środku również zaszły spore zmiany. C-MAX przejął deskę rozdzielczą z Forda Focusa, co wyszło mu na dobre. Zniknęła cała masa przycisków, dzięki czemu obsługa jest teraz dużo łatwiejsza i intuicyjna. Pojawił się za to pokaźny, bo 8-calowy ekran dotykowy. Zmieniona została kierownica, która jest podgrzewana.

Ford poprawił materiały wykończeniowe. Producent zamontował grubsze boczne szyby, zmienił uszczelki i poprawił wygłuszenie kabiny oraz komory silnikowej. Dzięki tym zmianom we wnętrzu jest teraz ciszej i hałas nie przeszkadza nawet przy prędkościach autostradowych.
C-MAX ma ponad 20 różnego rodzaju schowków, w tym u góry kokpitu z wejściami USB. Bagażnik ma pojemność 432 l, a klapę bagażnika można podnosić wykonując ruch stopą pod tylnym zderzakiem. W obu rzędach jest przestronnie. Przednie fotele są obszerne i zapewniają niezłe trzymanie boczne.

Ford poprawił wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa. Zapobiegający kolizjom system Active City Stop działa teraz do prędkości 50 km/h, a nie jak wcześniej do 30 km/h, a Pre-Collision Assist w zakresie 8-180 km/h. Do tego dochodzi Cross Traffic Alert, który ostrzega kierowcę wyjeżdżającego tyłem z miejsca postojowego przed pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku.

Kierowca może korzystać z asystenta parkowania, który nie tylko sam zaparkuje prostopadle, ale też równoległe. Park Out Assist pozwala na automatyczne opuszczenie miejsca równoległego.
Podczas testów korzystaliśmy z egzemplarza napędzanego przez benzynowy silnik 1,5 EcoBoost, który rozwija 150 KM i 240 Nm. Jednostka sprawnie radzi sobie z ważącym niemal 1400 kg (9,4 s od 0 do 100 km/h) i ma umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo (ok. 8 l/100 km w cyklu mieszanym).

Podwozie, jak przystało na Forda, jest bardzo dobre. Zawieszenie sprawnie wybiera nierówności, a układ kierowniczy zapewnia dobre wyczucie drogi. C-MAX mógłby być trochę twardszy i mniej się przechylać w zakrętach, ale jest za to komfortowy.

Ceny Ford C-MAX z motorem 1,5 EcoBoost o mocy 150 KM ruszają od 80 550 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe