Dacia Lodgy Stepway 2015-05-21

Dacia Lodgy Stepway

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Dacia Lodgy oferuje bardzo dużą ilość przestrzeni za stosunkowo niewielkie pieniądze.

Dacia Lodgy w wersji Stepway to teoretycznie odmiana do jazdy w lekkim terenie. Teoretycznie, bo od standardowych wersji różni się w zasadzie tylko tym, że ma osłony chroniące nadwozie. Prześwit auta nie został podniesiony, samochód nie ma też napędu na obie osie. Trzeba jednak przyznać, że nakładki poprawiają atrakcyjność Lodgy i mogą się też przydać w mieście, np. minimalizując ryzyko obtarcia lakieru na parkingu.

Największą zaletą Lodgy jest przestronna kabina. Dacię można wyposażyć w trzeci rząd siedzeń. Dodatkowe fotele nie są przeznaczone tylko dla dzieci, jak to często bywa, ale również dla osób dorosłych. Szkoda tylko, że nie można ich schować w podłodze. Można je złożyć lub wyjąć.
Kiedy korzystamy z dodatkowych foteli, bagażnik ma pojemność 207 l. Jeżeli złożymy fotele trzeciego rzędu kufer rośnie do 827 l. Maksymalna dostępna przestrzeń transportowa to aż 2617 l.
Fotele nie mają w zasadzie trzymania bocznego, ale są spore i pozwalają wygodnie podróżować nawet w długich trasach. Deska rozdzielcza jest prosta i przejrzysta. Obsługa jest banalnie prosta, co tyczy się też systemu multimedialnego, którym steruje się za pośrednictwem 7-calowego ekranu dotykowego.

Materiały wykończeniowe zdradzają, że mamy do czynienia z pojazdem tanim. W kabinie pełno jest twardego plastiku. Wyciszenie też pozostawia sporo do życzenia. Niemiłym zaskoczeniem jest mała liczba schowków i kieszeni. Plusem jest za to wyposażenie, w którego skład wchodzą m.in. klimatyzacja, nawigacja, elektrycznie sterowane szyby czy tempomat.

Dacia Lodgy ma zawieszenie nastawione na komfort. Całkiem sprawnie tłumi nierówności, ale jest głośne i nie pozwala na szybką jazdę w zakrętach. Układ kierowniczy, co dość nietypowe w dzisiejszych czasach, ma za słabe wspomaganie.

Do napędu minivana służył diesel o pojemności 1,5 l generujący 107 KM i 240 Nm. Dacia Lodgy Stepway przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,6 s i może się rozpędzić do 175 km/h. Jej osiągi pozwalają na sprawne poruszanie się po mieście i w miarę bezproblemową jazdę w trasie, o ile nie aktywujemy tryby Eco, który nie wpływa wyraźnie na obniżenie spalania, ale pogorszenie osiągów już tak. Dacia w trasie spala 4,5-5 l/100 km, a w mieście 2 l więcej.

Testowany egzemplarz kosztował 64 610 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe