Seat Toledo 2015-05-28

Seat Toledo

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Poprzedni Seat Toledo był nieudanym eksperymentem, dziwacznym połączeniem sedana i vana. Sprzedawał się słabo i został przedwcześnie wycofany z produkcji. Nowe Toledo nie jest samochodem porywającym, ale solidnym, przestronnym i nieźle wyposażonym.

Toledo to brat-bliźniak skody Rapid. Seatowi udało się jednak dokonać udanych modyfikacji stylistycznych. Toledo ma charakterystyczny dla marki pas przedni, ciekawie wygląda również tył, z zachodzącymi na boki lampami. Kilka różnic w designie sprawia, że Seat wygląda trochę bardziej elegancko od Skody.

W środku zmiany są za to minimalne. Próżno tu szukać zwróconego w stronę kierowcy kokpitu czy innych elementów świadczących o tym, że Seat to marka, która ma się kojarzyć z dynamiką i sportem. W porównaniu do Rapida zmienione zostały kierownica, lewarek zmiany biegów, grafika zegarów i klamki.

Toledo nie można za to zarzucić braku funkcjonalności. Obsługa samochodu jest banalnie prosta, w kabinie nie brakuje też schowków, miejsc na drobiazgi i uchwytów na kubki. Kieszenie zmieszczą półtoralitrowe butelki.

Środek jest przestronny, na tylne kanapie wygodnie będzie także postawniejszym pasażerom. Ci wyżsi mogą jednak trochę narzekać na brak dostatecznej przestrzeni nad głowami.

Bagażnik jest bardzo duży, ma pojemność 550 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy rośnie do 1490 l. Pakowanie ułatwia fakt, że Toledo jest liftbackiem i ma klapę połączoną z szybą.
Do napędu testowego egzemplarza służył silnik 1,2 TSI o mocy 105 KM. Nie czyni on z Seata demona prędkości, ale sprawnie napędza ważące 1200 kg, tak w mieście, jak i w trasie. Motor jest elastyczny, a dodatkowym atutem jest 6-biegowa, precyzyjna skrzynia biegów. Spalanie w mieście wynosi ok. 7 l/100 km, a w trasie jest o ok. 2 l/100 km niższe.

Zawieszenie jest twarde, ale nie na tyle, żeby zarzucać Toledo zupełny brak komfortu. Takie zestrojenie sprawia, że Toledo prowadzi się pewnie i przewidywalnie.

Testowany egzemplarz kosztował ponad 80 000 zł, czyli dużo jak na w teorii budżetowe auto. Wszystko dlatego, że był to pojazd w najbogatszej wersji Style, wyposażonej m.in. w nawigację, tempomat, 17-calowe felgi z lekkich stopów, klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania, system start/stop czy elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Seat oferuje jednak szereg ciekawych pakietów, dzięki którym można doposażyć model z niższej linii w dodatki po przystępniejszych cenach.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe