Peugeot 308 SW 2015-06-18

Peugeot

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowy Peugeot 308 SW to samochód, który pod względem stylistyki zewnętrznej przypomina auta niemieckie, ale z wnętrzem zaprojektowanym z iście francuską fantazją.

Peugeot 308 SW ma stonowany, elegancki design. Przetłoczenia na karoserii, pochylona tylna szyba i znajdująca się nad nią lotka dodają sylwetce dynamizmu. Auto zostało wyposażone w 18-calowe felgi. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów są ledowe reflektory. Atrapa chłodnicy ma chromowaną obwódkę.

Kabina jest minimalistyczna. Niemal wszystkimi funkcjami (systemem audio, klimatyzacją itd.) steruje się przy użyciu ekranu dotykowego, a na konsoli mamy tylko kilka przycisków i pokrętło do regulowania głośności. Z jednej strony jest to zaleta, bo nie trzeba szukać odpowiedniego guzika na panelu poniżej wzroku. Z drugiej system multimedialny działa czasami zbyt wolno, a do jego obsługi trzeba przywyknąć.

Peugeot zastosował w 308 zabieg znany z 208. Kierownica jest mała, a zegary znajdują się nad nią. Takie rozwiązanie ma sprawiać, że kierowca będzie rzadziej odrywał wzrok od drogi chcąc np. sprawdzić prędkość. Trzeba jednak dobrać odpowiednią pozycję, aby wieniec nie zasłaniał zegarów. Co ciekawe, wskazówka obrotomierza nie wychyla się od lewej strony do prawej przy wciskaniu gazu, a odwrotnie, niczym w niektórych autach sportowych.

Kombi jest o ponad 30 cm dłuższe od hatchbacka, co przekłada się na wielkość kabiny pasażerskiej i kufra. Fotele przednie są obszerne i wygodne, choć trochę brakuje im podparcia bocznego. Z tyłu wygodnie może podróżować dwoje dorosłych pasażerów, ale nawet trzy osoby mogą odbyć na kanapie dłuższą podróż. Pokonywanie kilometrów umila panoramiczny dach.

Bagażnik ma pojemność 556 l, jest bardzo dobrze wykończony i nie brakuje w nim rozwiązań ułatwiających przewóz przedmiotów (szyny, boczne kieszenie, haczyki). Oparcia tylnej kanapy składa się banalnie prosto – wystarczy pociągnąć za dźwigienkę w bagażniku. Gdy już leżą, kufer rośnie do 1606 l.

Do napędu testowego egzemplarza służył benzynowy silnik trzycylindrowy o pojemności 1,2 l. Doładowana jednostka rozwija 130 KM i 230 Nm. Motor współpracujący z płynnie działającą sześciobiegową przekładnią manualną (istnieje możliwość zmiany przełożeń przy kierownicy) sprawnie napędza ważące 1,2 tony auto. Kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w  9,5 s i może się rozpędzić do 204 km/h. Spala przy tym umiarkowanie – w mieście 8 l/100 km, a w trasie o 2 l/100 km mniej.

Ceny Peugeota 308 SW 1,2 PureTech o mocy 130 KM ruszają od 70 500 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe