Honda HR-V 2015-07-27

Honda

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Honda wprowadza na rynek drugą generację HR-V. Samochód wyróżnia się ciekawą stylistyką, dobrym prowadzeniem i pojemnym bagażnikiem. Jego wadą jest cena.

Pierwsza Honda HR-V zadebiutowała w 1999 r. i była samochodem, który można uznać za prekursora miejskich crossoverów. Tego typu pojazdy są obecnie bardzo modne i japoński producent wreszcie to dostrzegł. Druga generacja HR-V nie jest autem przełomowym, ale ma wiele zalet, które pozwolą mu nawiązać walkę z Renault Captur czy Oplem Mokką.

Honda HR-V jest nieco większa od wspomnianych rywali. Crossover ma 4294mm długości, 1772 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Sylwetka samochodu jest zwarta, a uwagę zwracają muskularne błotniki przednie i przetłoczenia w tylnej części nadwozia.

Deska rozdzielcza jest zwrócona w stronę kierowcy. Ciekawym elementem jest bardzo szeroka kratka nawiewu przed pasażerem. Przyciski są nieco za małe, nieco kłopotów na początku może sprawić obsługa tempomatu, a nawigacja działa czasami zbyt opieszale.

Miejsca jest sporo, zwłaszcza w przedniej części kabiny. Pasażer przedniego fotela może jednak narzekać na ograniczoną ilość miejsca na nogi. Ogranicza ją bak. Przeniesienie go do przodu pozwoliło za to stworzyć bagażnik, który ma pojemność 453 l i 1026 l po złożeniu oparć tylnej kanapy. HR-V ma system Magic Seats, dzięki któremu można postawić do pionu siedzisko kanapy i przewozić w kabinie wysokie przedmioty.

Honda HR-V będzie dostępna w Polsce z benzynowym silnikiem 1.5 i-VTEC oraz dieslem 1.6 i-DTEC. My testowaliśmy wersję z motorem wysokoprężnym.

Jednostka rozwija 120 KM i 300 Nm, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 10 s. Diesel spala średnio ok. 5 l/100 km w cyklu mieszanym.

HR-V nie jest autem terenowym, na co wskazuje niewielki prześwit i napęd na przód. Jest samochodem do jazdy po asfalcie i pod tym względem spisuje się dobrze. Zawieszenie jest dość sztywne, ale dzięki temu pojazd pewnie trzyma się drogi. Jest przewidywalny i potrafi sprawić frajdę podczas pokonywania zakrętów.

Ceny Hondy HR-V ruszają od 77 000 zł, a odmiany dieslowskiej od 86 000 zł. To sporo, ale crossover ma dobre wyposażenie, m.in. system automatycznego hamowania w razie wykrycia przeszkody, automatyczną klimatyzację czy podgrzewane siedzenia.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe