Honda Civic Sport 2015-08-07

Honda Civic Sport

Honda Civic w wersji Sport wygląda na samochód o bardzo dobrych osiągach. Tak naprawdę od standardowych odmian różni się głównie wyglądem.

Obecna generacja Hondy Civic nie jest już tak szalona pod względem stylistyki, jak poprzednia, zwana przez niektórych UFO. Nie ma już przezroczystego pasa przedniego czy ukrytych klamek tylnych drzwi. Do starszego modelu nawiązują tylne światła i półka na tylnej klapie.

Wariant Sport ma dyfuzor i ciemny grill z siatki otoczony czarną, błyszczącą obudową. Samochód został wyposażony w 17-calowe felgi. Końcówka wydechu jest niewidoczna, a szkoda, bo to jeden z elementów, który zawsze dobrze podkreśla sportowego ducha samochodu.

W kabinie próżno szukać detali wyróżniających omawianą wersję na tle innych odmian, może poza czarną podsufitką. Nie oznacza to jednak, że środek jest nudny. Zegary są umieszczone w głębokich tubach, ale wśród wskaźników nie znajdziemy prędkościomierza. Ten jest cyfrowy i umieszczony na osobnym wyświetlaczu w górnej części deski rozdzielczej. Obok niego znajduje się kolejny wyświetlacz z danymi o stanie samochodu, a na środku deski 7-calowy ekran służący do obsługi multimediów. System jest oparty na systemie Android i jest stosunkowo łatwy w obsłudze, chociaż zdarza mu się zawieszać.

Honda Civic jest przestronnym kompaktem. Autem swobodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby. Bagażnik jak na hatchbacka jest bardzo duży i ma pojemność 477 l. Po złożeniu tylnych oparć otrzymujemy do dyspozycji przestrzeń liczącą 1210 l.

Honda idzie pod prąd obecnym trendom. Civic Sport nie ma pod maską doładowanego silnika 1,4, a wolnossącą jednostkę o pojemności 1,8 l. Rozwija ona 142 KM i 174 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 s i może się rozpędzić do 215 km/h. Żeby wykrzesać z silnika odpowiednią moc trzeba go wysoko kręcić, a przed wyprzedzaniem redukować biegi. Motor ma ładne, rasowe brzmienie, ale utrzymywanie go na wysokich obrotach odbija się na zużyciu paliwa. Przeciętne spalanie to 8 l/100 km, a na autostradzie trudno zejść poniżej 10 l/100 km.

Zawieszenie jest dość twarde i ma czasem problemy z wybieraniem nierówności. Mimo lekkiej podsterowności, dobrze utrzymuje auto w zakrętach.

Honda Civic Sport z silnikiem 1.8 i-VTEC kosztuje ponad 80 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe