MINI One D 2015-08-13

MINI One D

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowe MINI nie różni się znacznie pod względem stylistyki od poprzednich generacji. Zmieniło się za to wnętrze auta, a w gamie pojawił się nowy 3-cylindrowy diesel.

MINI wciąż charakteryzuje się stylistyką retro. Auto zachowało podobne proporcje. Samochód ma duży grill i pokaźne lampy otoczone chromowanymi obwódkami.

Deska rozdzielcza jest rozbudowana i na pierwszy rzut oka wydaje się przekombinowana. Jest jednak starannie przemyślana i pełna smaczków. Zegary wreszcie znajdują się za kierownicą. Na okrągłym panelu na środku deski, gdzie dawniej umieszczony był prędkościomierz, teraz znajduje się ekran systemu iDrive. Panel jest otoczony obwódką z diod LED, które zmieniają kolor w zależności od tego, jaką wybierzemy funkcję. Przykładowo, gdy regulujemy temperaturę pierścień mieni się na niebiesko i czerwono.

Świetnie prezentują się przełączniki, które wyglądają niczym z myśliwca. Ten odpowiedzialny za włączanie silnika jest czerwony. W MINI można zmieniać kolor oświetlenia wnętrza, a diody znajdujące się w podsufitce dyskretnie podświetlają w ciemnościach gałkę zmiany biegów.

Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości. Przednie fotele są obszerne i mają duży stopień regulacji. Nawet wysokie osoby nie będą miały problemy ze znalezieniem odpowiedniej pozycji za kierownicą. Z tyłu jest dużo gorzej. Nad głowami miejsca jest pod dostatkiem, ale przestrzeń na nogi jest bardzo ograniczona. Bagażnik ma pojemność 211 l i wystarczy na zakupy lub przewiezienie toreb dwóch osób. Można go powiększyć do 731 l.

Zanim przejdziemy do silnika, zajmijmy się podwoziem. Zawieszenie jest twarde, co bardzo czuć przy pokonywaniu nierówności. Takie zestrojenie sprawia jednak, że auto bardzo dobrze się drogi. Układ kierowniczy jest precyzyjny. MINI daje dużą frajdę z jazdy, fantastycznie sprawdza się na krętych drogach.

Testowe MINI One miało pod maską nową jednostkę wysokoprężną o pojemności 1,5 l. Silnik jest 3-cylindrowy, ale charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Motor rozwija moc 95 KM. Wydaje się, że to za mało, jak na ważące 1115 kg auto, ale dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 220 Nm MINI jest pojazdem elastycznym. Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Skoki lewarka są krótkie, a przekładnia działa precyzyjnie, ale w przełączanie biegów trzeba włożyć sporo siły.

Testowy egzemplarz MINI One D został wyceniony na 119 000 zł.



Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe