Volvo XC90 2015-08-28

Volvo XC90

Nowe Volvo XC90 to samochód, który stanie się bazą dla kolejnych modeli szwedzkiej marki.

Volvo wydało na opracowanie XC90 aż 11 mld dolarów. Stworzyło przy tym technologie, które trafią do innych aut, w tym nową platformę oraz gamę silników benzynowych i wysokoprężnych o pojemności 2,0 l.

Poprzednie XC90 było produkowane aż 12 lat. Druga generacja jest samochodem wyglądającym znacznie bardziej nowocześnie, ale nie ekstrawaganckim. Auto ma bryłę dającą poczucie solidności, a przy tym kilka smaczków, które sprawiają, że pojazd jest ciekawy, by wspomnieć światła do jazdy dziennej LED nazwane przez producenta "młotami Thora".

Wnętrze jest wysmakowane i wykonane z materiałów najwyższej jakości. Żaden plastik nie udaje tu drewna czy metalu. Dźwignia zmiany przełożeń w odmianie T8 jest to rękodzieło wykonane z kryształu.

Kabina jest przestronna, a pasażerowie siedzą niczym w teatrze, dzięki czemu nawet z trzeciego rzędu widać drogę. Wspomniany ostatni rząd siedzeń wymaga dopłaty w wysokości 7600 zł. Dostęp do niego jest dość trudny i może służyć do przewozu osób o wzroście do 170 cm. Bagażnik przy komplecie pasażerów ma pojemność 451 l, standardowo 705 l, a maksymalnie 1947 l.

Volvo XC90 otrzymało szereg nowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. Samochód sam zahamuje, jeśli drogę przetną nam rowerzysta lub pieszy (wykrywani są także w nocy) i zapobiegnie kolizji przy skręcie w lewo. W siedzeniach zamontowano absorbery energii, dzięki którym kręgosłupy pasażerów są lepiej chronione w razie wypadnięcia pojazdu poza drogę.

Testowaliśmy topowy wariant T8, który jest hybrydą typu plug-in. Samochód napędzany jest przez benzynowy silnik o pojemności 2,0 i motor elektryczny przy tylnej osi. Łączna moc hybrydy to 400 KM. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 s i może osiągnąć szybkość 230 km/h. Spala przy tym ok. 7 l/100 km. Plusem jest to, ze po naładowaniu baterii z gniazdka można przejechać ok. 40 km na samym prądzie. Volvo podróżuje się bardzo komfortowo. Silnik spalinowy włącza się dopiero po przekroczeniu 120 km/h lub przy mocnym wciśnięciu gazu.

XC90 radzi sobie dobrze nawet w nieco trudniejszym terenie, za co odpowiada nie tylko napęd na obie osie, ale też regulowane w zakresie 9 cm zawieszenie pneumatyczne. Na ubitych drogach nadwozie lekko przechyla się w zakrętach, ale Volvo sprawia wrażenia auta mniejszego niż w rzeczywistości i jest zwinne.

Ceny Volvo XC90 ruszają od 229 900 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe