SsangYong Tivoli 2015-09-03

SsangYong

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

SsangYong Tivoli to miejski crossover stworzony z myślą o rynku europejskim.

Tivoli ma bardzo silną konkurencję pod postacią takich modeli, jak Renault Captur, Opel Mokka, Peugeot 2008 czy Citroena C4 Cactus. Samochód ma kilka atutów, które mogą przyciągnąć klientów.

Samochód ma ciekawą stylistykę. Auto ma prostą bryłę, ale wygląda nowocześnie. Słupek B jest zaciemniony, a na dachu zamontowane zostały dyskretne relingi. Każda wersja ma diodowe światła do jazdy dziennej i aluminiowe felgi (w zależności od wariantu w rozmiarze 16-18 cali).

SsangYong projektując wnętrze zapatrzył się na innego producenta z Korei Południowej – Hyundaia. Widać to szczególnie patrząc na środkową część deski rozdzielczej. Tivoli ma kilka ciekawych smaczków, jak przycięta u dołu kierownica czy sportowo stylizowane zegary (w bogatszych wersjach, takiej jak testowa Sapphire, można zmieniać kolor podświetlenia). Do systemu multimedialnego z 7-calowym ekranem można się podpiąć przez złącza HDMI, iPod i USB.

Auto ma bogate wyposażenie. Już w podstawowej odmianie Tivoli ma ABS, ESP, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, tempomat czy elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. W topowej klimatyzacja jest automatyczna i dwustrefowa, a fotele przednie są nie tylko podgrzewane, ale też wentylowane.

Wnętrze Tivoli należy do najprzestronniejszych w klasie. Z tyłu mogą siedzieć nawet wyższe osoby. Bagażnik też jest zaskakująco duży. Jego pojemność to 423 l, ale dostęp do niego jest utrudniony ze względu na wysoki próg załadunkowy.

Testowy egzemplarz miał napęd na przód (SsangYong właśnie wprowadza odmianę 4x4), a pod maską benzynowy silnik wolnossący o pojemności 1,6 litra, rozwijający 128 KM i 160 Nm. Motor współpracował z 6-biegową, całkiem precyzyjną skrzynią manualną produkcji Hyundaia.
Motor nie jest zbyt elastyczny, a przed wyprzedzaniem trzeba redukować biegi. Spalanie jest przyzwoite i wynosi 7 l/100 km. Wspomaganie kierownicy ma trzy: sport, normal i comfort. Różnice pomiędzy nimi nie są dramatyczne.

Ceny SsangYonga Tivoli ruszają od 59 990 zł. Renault Captur w bazowej wersji jest tańsze o 4000 zł, ale za to ma mniejszy silnik i znacznie uboższe wyposażenie.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe