Ford Mondeo 2015-09-17

Ford Mondeo

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowy Ford Mondeo to samochód nowoczesny i komfortowy, ale ma kilka niedoróbek.

Ford długo kazał czekać klientom z Europy na nowe Mondeo. Samochód trafił na Stary Kontynent niemal trzy lata po debiucie w Ameryce Północnej, gdzie jest oferowany pod nazwą Fusion.

Mimo to auto nie zdążyło się zestarzeć pod względem stylistycznym. Mondeo wygląda niczym kuzyn Astona Martina, a to za sprawą potężnej atrapy chłodnicy. Sylwetka testowanej wersji liftback przypomina nieco coupe. Auto zostało wyposażone w adaptacyjne reflektory LED i 18-calowe felgi.

Ford Mondeo to samochód o pokaźnych. Auto ma 4867 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2850 mm. Rozmiar samochodu czuć we wnętrzu. Kabina jest bardzo przestronna. Bagażnik ma pojemność aż 541, a po złożeniu oparć tylnej kanapy rośnie do 1437 l.

Testowaliśmy najbogatszą odmianę Titanium  wyposażoną m.in. w poduszki powietrzne w tylnych pasach, tempomat, asystenta pasa ruchu i system awaryjnego hamowania. Fotele były wykończone skórą, ale do reszty materiałów można mieć zastrzeżenia. Sporo tu twardych plastików, a podczas jazd do naszych uszu dochodziło skrzypienie elementów. Szkoda, bo wyciszenie kabiny jest bardzo dobre. Obsługa systemu multimedialnego nie należy do najbardziej intuicyjnych. Poza tym system czasami działa zbyt wolno.

Źródłem napędu Mondeo był benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 160 KM. W erze downsizingu nie powinno dziwić, że motor o tak małej pojemności napędza niemal 5-metrowe auto, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że na papierze osiągi Forda są niezłe – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,2 s i prędkość maksymalna 217 km/h.

Niestety, podczas jazdy czuć, że jednostka jest nieco za słaba. Żeby bezpiecznie wyprzedzić inny pojazd trzeba zejść do 4 lub nawet 3 biegu. Przy dynamicznej jeździe spalanie może wynieść 10 l/100 km, ale przy spokojnej można zejść do 6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Zawieszenie i układ kierowniczy były zawsze atutami Forda. Nowe Mondeo jest wyraźnie miększe od poprzednika, nawet po przełączeniu w tryb sport. Konstruktorzy postawili na komfort, co odbiło się na przyjemności z prowadzenia.
Ford Mondeo z silnikiem 1.5 EcoBoost  w wersji
Ambietne kosztuje 86 900 zł, w odmianie Titanium 107 000 zł, a w testowym wariancie ponad 150 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe