Mazda MX-5 2015-10-23

Mazda MX-5

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowa Mazda MX-5 to samochód stworzony do jednego celu – dawania frajdy z jazdy.

Mazda MX-5 (na wielu rynkach znana jako Miata) zadebiutowała w 1989 r. Od razu okazała się hitem. Samochody należące do linii MX-5 to najlepiej sprzedające się roadstery w historii – w sumie w ciągu ponad 25 lat rozeszły się w liczbie bliskiej miliona sztuk.

Czwarte wcielenie znakomicie kontynuuje tradycje poprzedników. Auto jest niewielkie – ma 3915 mm długości, 1730 mm szerokości i 1235 mm wysokości. Rozstaw osi MX-5 wynosi 2315 mm. Najważniejszą cechą auta jest niska masa. Nasz testowy egzemplarz to wersja najcięższa, ale waży tylko 1015 kg. W porównaniu do modelu poprzedniej generacji auto zostało odchudzone o 80 kg. Rozkład mas jest idealny i wynosi 50:50.

Mazda MX-5 to samochód dla osób, które cenią przede wszystkim wrażenia z jazdy, a nie zależy im na komforcie i przestrzeni. Do wnętrza trudno się wsiada, fotele Recaro są nieco ciasne, a w kabinie jest mało miejsca. Jak przystało na samochód o sportowym zacięciu, siedzi się nisko. Dużym plusem jest to, że obsługa jest bardzo prosta. Wszystko jest w zasięgu reki, a przyciski i pokrętła są duże.

Do dyspozycji otrzymaliśmy wariant wyposażony w najmocniejszy dostępny silnik. Benzynowa jednostka o pojemności 2,0 l rozwija 160 KM. Wydaje się, że nie jest to dużo, ale trzeba pamiętać o niskiej wadze MX-5. Roadster przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s i może się rozpędzić do 214 km/h. Motor kocha wysokie obroty, a przyjemność z prowadzenia poprawia 6-biegowa skrzynia manualna z lewarkiem o krótkim skoku. Samochód znakomicie się prowadzi, ale jeśli chcemy możemy go wprowadzić w poślizg.

Jednym z największych atutów jest oczywiście możliwość jazdy z widokiem na niebo. Dach składa się ręcznie, ale bardzo szybko – wystarczą trzy ruchy. Po złożeniu nie ogranicza przestrzeni bagażowej, która i tak jest niewielka. Kufer ma pojemność 150 l.

W wyposażeniu Mazdy MX-5 znajdziemy m.in. system adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS), monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA), system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC), asystenta monitorującego martwe pole (BSM) czy nawigację. Ceny ruszają od 89 900 zł, a testowany egzemplarz kosztował ponad 120 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe