Toyota Avensis 2015-10-29

Toyota Avensis

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Toyota Avensis została poddana głębokiej modernizacji, która pozwoliła jej na zachowanie statusu jednego z najlepszych aut europejskiego segmentu D.

Samochody klasy średniej nie są w Europie już tak popularne, jak kiedyś. Klienci mający do dyspozycji ok. 100 000 zł często wolą kupić SUV-a lub crossovera niż tradycyjnego sedana lub kombi.

Część producentów już się wycofała z segmentu D (Honda z Accordem) lub może uczynić to wkrótce (nowy Citroen C5 najpewniej nie będzie sprzedawany na Starym Kontynencie). Toyota postanowiła poczekać na rozwój wypadków. Zamiast konstruować całkiem nowy samochód, dość znacząco zmodernizowała model Avensis.

Auto po zmianach wygląda atrakcyjniej. Chociaż proporcje pozostały bez zmian, to przód stał się bardziej wyrazisty. Pojazd dalej wygląda elegancko, a przy tym nowocześniej niż dotychczas.

Modyfikacjom poddano deskę rozdzielczą. Na jej środki znajduje się 8-calowy wyświetlacz dotykowy. Zegary umieszczone zostały w tubach, a pomiędzy nimi znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego. Można nim wyświetlać wskazania systemu odczytującego znaki drogowe lub aktualną prędkość. Niestety, ta druga funkcja nie działa zbyt dokładnie. Toyota nie ustrzegła się paru drobnych błędów w ergonomii (np. uchwyt na butelkę znajduje się zbyt blisko lewarka skrzyni biegów), ale ogólnie obsługa jest prosta.

Przestrzeni w kabinie jest pod dostatkiem, a bagażnik sedana ma pojemność 509 l. Praktyczność kufra ograniczają zawiasy. Toyota poprawiła wyciszenie kabiny, ale dźwięk pracującego pod maską auta diesla potrafi czasami być trochę uciążliwy.

Co do wspomnianego silnika, jest to konstrukcja BMW. Jednostka o pojemności 2,0 l rozwija 143 KM i 320 Nm, co pozwala na sprawną jazdę. Avensis przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 200 km/h. Spala przy tym mało, bo średnio 6,5 l/100 km. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, a przy tym zapewnia pewne trzymanie w zakrętach.

Testowy egzemplarz w najdroższej wersji Prestige został wyceniony na ponad 140 000 zł, ale już w podstawowej kosztującej niecałe 90 000 zł możemy liczyć na dobre wyposażenie, w tym systemy Toyota Safety Sense, tempomat z ogranicznikiem prędkości, światła LED do jazdy dziennej, ręczną klimatyzację i radio z CD, USB i Bluetooth.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe