Peugeot 208 2015-11-26

208

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Peugeot po trzech latach przeprowadził modernizację modelu 208. Francuskie auto wciąż należy do najlepszych samochodów w swoim segmencie.

Peugeot ma długą tradycję budowania bardzo dobrych aut segmentu B. Francuski producent kiedyś podbijał rynki modelami 205 i 206. 207 sprzedawał się dobrze, ale nie był aż tak popularny jak poprzednicy.

Był też samochodem mniej wyrazistym. Co innego jego następca. Peugeot 208 to pojazd, który mimo upływu lat wciąż wygląda nowocześnie i nawet w podstawowych wersjach zadziornie. Z tego powodu auto nie potrzebowało dużego liftingu.

Po modernizacji 208 ma nieco zmodyfikowany przód. Zmienił się grill, samochód otrzymał nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, lekko przeprojektowano tylne lampy.

We wnętrzu zastosowano lepsze materiały wykończeniowe. Peugeot 208 ma znakomite fotele. Mają długie siedzisko i dobre trzymanie boczne, a przy tym są wygodne. Z tyłu wygodnie może podróżować dwoje dorosłych pasażerów. Kanapa jest tak wyprofilowana, aby zapewnić im komfort, a siedzisko ustawione pod kątem, dzięki czemu nie ma się wrażenia siedzenia na stołku. Bagażnik jest standardowy jak na tę klasę. Ma pojemność od 285 do blisko 750 l.

Zegary znajdują się wysoko, a kierownica jest mała. Przy odpowiednim ustawieniu fotela i kierownicy takie rozwiązanie sprawdza się dobrze. Żeby odczytać wskazania nie trzeba tak nisko opuszczać wzroku, jak w innych autach. Do obsługi większości funkcji służy i-Cockpit z ekranem dotykowym. System można połączyć z urządzeniami wyposażonymi w systemy iOS i Android.

Po modernizacji wszystkie silniki spełniają normę Euro 6. Testowy egzemplarz miał pod maską benzyniaka 1.2 PureTech. Jednostka generuje moc 110 KM przy 5500 obr./min, a jej maksymalny moment obrotowy 205 Nm jest dostępny od 1500 obr./min.

Peugeot 208 z rzeczonym silnikiem to samochód dynamiczny. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w nieco ponad 9 s i może się rozpędzić do 200 km/h. Auto jest elastyczne, a przyjemność z jazdy i ekonomiczność poprawia 6-biegowa skrzynia biegów o przyjemnym, krótkim skoku lewarka. Spalanie jest przy tym umiarkowane i oscyluje wokół 5-6 l/100 km.

Zawieszenie jest sprężyste. Dobrze wybiera nierówności, również poprzeczne, a przy tym sprawia, że samochód świetnie zachowuje się w zakrętach.
Warto wspomnieć o nowinkach technologicznych, które pojawiły się przy okazji liftingu. Peugeota można wyposażyć w system aktywnego hamowania (Active City Brake), który w razie wykrycia zagrożenia sam zatrzyma auto jadące z prędkością do 30 km/h. Zamówić można także asystenta parkowania z kamerą cofania.

Ceny Peugeota 208 ruszają od 52 900 zł. Testowy egzemplarz został wyceniony na 73 690 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe