Lancia Ypsilon 2016-01-21

Lancia Ypsilon

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Lancia wkrótce przestanie sprzedawać samochody na wszystkich rynkach europejskich poza włoskim. Szkoda, bo auta włoskiej marki wyróżniały się pod względem stylu. W polskiej ofercie pozostał już tylko jeden model – Ypsilon.

Lancia Ypsilon to samochód szczególny z polskiej perspektywy, bowiem jest produkowany w zakładach Fiata w Tychach. Sprzedaż w naszym kraju stoi na marnym poziomie. W ubiegłym roku na zakup tego auta zdecydowało się 171 klientów.

Obecna generacja jest wytwarzana od 2011 r. Chociaż Lancia Ypsilon nie jest samochodem młodym, to wciąż wyróżnia się pod względem stylistyki. Auto jest eleganckie, a testowana wersja Momo Design ma dwukolorowe nadwozie, ciekawe felgi i podwójny układ wydechowy.

Wnętrze jest trochę niedzisiejsze, ale równocześnie niebanalne. Zegary zostały umieszczone centralnie na szczycie deski rozdzielczej. Poniżej znajduje się pokaźny panel sterowniczy. Lewarek skrzyni biegów został umieszczony wysoko.

Momo to marka kojarzona ze sportem, ale trudno we wnętrzu doszukać się jakichkolwiek akcentów związanych z wyczynem. Logo wspomnianej firmy zostało wytłoczone na fotelach, które jednak zapewniają przeciętne trzymanie boczne. Zostały stworzone z myślą o wygodzie. Kabina jest ciasna, tylną kanapę lepiej traktować jako dodatkową przestrzeń na bagaż. Kufer ma pojemność 245 l. Na zakupy wystarczy.

Testowany egzemplarz miał ciekawe wyposażenie, w którego skład weszły takie elementy, jak asystent parkowania, czujniki parkowania przód i tył, reflektory biksenonowe, ogrzewane fotele przednie, klimatyzacja automatyczna czy tempomat.

Do napędu został wykorzystany silnik benzynowy o pojemności 1,2 l bez turbodoładowania. Jednostka rozwija moc 69 KM. Chociaż Ypsilon waży niecałą tonę, to i tak motor ma spore problemy z rozpędzaniem auta. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa blisko 15 s. W związku z tym, że dynamiczna jazda wymaga mocnego wciskania gazu, spalanie nie jest przesadnie niskie. W mieście może dojść do 7-8 l/100 km. W trasie jest lepiej, można zejść do poziomu ok. 5 l/100 km, ale z wyprzedzaniem będziemy mieli nie lada problem.

Ceny Lancii Ypsilon ruszają od 46 490 zł. Testowy egzemplarz był droższy blisko 20 000 zł. Za te same pieniądze można już kupić kompakt. Szkoda, że koncern Fiat nie ma pomysłu na Lancię, bo przy pewnym wysiłku z Ypsilon lub jej następcy można by zrobić rywala dla MINI lub Opla Adama. Cóż, Fiat woli stawiać na produkt własnej marki, czyli 500.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe