Citroen C- Elysee 2016-01-28
Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv   Citroen C-Elysee można najkrócej opisać słowami "po prostu samochód".Tanie sedany segmentu B lub C to żadna nowość, jednak dawniej modele pokroju Fiata Siena czy Renault Thalia kierowane były raczej do klientów z rynków wschodzących.Gdy na rynku zadebiutowała Dacia Logan i rozpoczął się kryzys ekonomiczny, okazało się, że zapotrzebowanie na tego typu auta jest również w krajach Europy Zachodniej. Coraz większa liczby koncernów włącza niedrogie samochody z dużym kufrem do swojej oferty.Jednym z nich jest koncern PSA, który opracował bliźniacze modele Peugeot 301 i Citroen C- Elysee. Testowaliśmy ten drugi model.C- Elysee nie zachwyca pod względem stylistycznym. Auto ma prostą bryłę i jest wyposażone w stalowe felgi z kołpakami, na które zostały założone opony o wysokim profilu. Środek również nie zachwyca. Do wykończenia wnętrza użyto twardych plastików. trzeba jednak przyznać, że wyglądają całkiem znośnie, a elementy są dobrze spasowane.Pokrętła i przyciski znane są z innych modeli koncernu PSA. Miało być tanio, poszczególne funkcje miały po prostu działać. I faktycznie działają, ale obsługa nie należy do najbardziej intuicyjnych. Przyciski do sterowania szybami znajdują się na tunelu środkowym, a panele do obsługi audio czy tempomatu są schowane za kierownicą. Jeżeli ktoś nie wie o ich istnieniu, to ich nie odnajdzie. Atutem Citroena jest przestrzeń. Pasażerowie obu rzędów mają dużo miejsca. Szkoda tylko, że tylna kanapa ma zintegrowane zagłówki, w dodatku dwa, chociaż pojazd jest pięcioosobowy. W razie wypadku głowy i kręgosłupy pasażerów nie będą należycie zabezpieczone.Bagażnik jest ogromny i ma pojemność 506 l. Jego funkcjonalność ograniczają wnikające do środka zawiasy i mały otwór załadunkowy.Zawieszenie jest dość sprężyste. Auto pochyla się na zakrętach, ale sprawnie wybiera nierówności. Opony o wysokim profilu i całkiem Duzy prześwit sprawiają, że Citroen poradzi sobie nawet na dość dziurawych drogach i nie są mu straszne krawężniki.Do napędu testowej wersji służył benzynowy, wolnossący silnik benzynowy 1,6 VTI o mocy 115 KM. Auto z tym motorem osiąga 100 km/h po 10,3 s i może się rozpędzić do 188 km/h. Średnie spalanie w mieście pozytywnie zaskakuje i kształtuje się na poziomie ok. 7 l/100 km. W trasie jest niższe o 1-1,5 l/100 km.Testowy egzemplarz kosztował 47 700 zł i był wyposażony m.in. w tempomat, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, czujniki parkowania z tyłu, radio z zestawem głośnomówiącym czy podgrzewane lusterka. Trudno domagać się więcej za tę cenę. Podstawowa wersja C- Elysee jest wyceniona na 39 900 zł.
Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe