Honda Civic Type R 2017 ustanawia nowy rekord na torze Nuerburgring 2017-04-27

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Po debiucie na Salonie Samochodowym w Genewie Honda Civic Type R 2017 ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nuerburgring dla samochodów z napędem na przednią oś. 3 kwietnia 2017 roku, gdzie przedprodukcyjny egzemplarz wykonał okrążenie słynnego na całym świecie toru w ciągu 7 minut i 43,8 sekundy.

Czas okrążenia został osiągnięty podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze otoczenia. Zapewniło to najlepszą przyczepność opon i osiągi układu napędowego. Nowy czas jest lepszy o prawie siedem sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniego modelu.

Jak Honda Civic Type R 2017 odniosła sukces?

Honda Civic Type R 2017 jest częścią programu rozwoju 10. już generacji najważniejszego w historii Hondy modelu. Zaprojektowano go, by zapewnić największą satysfakcję z jazdy w segmencie hot-hatchy, zarówno na drodze, jak i torze wyścigowym.

Napęd

Kilka czynników miało wpływ na ustanowienie przez Civica Type R rekordowego czasu na Nordschleife. Najważniejszym jest zmodyfikowany i udoskonalony, 2-litrowy silnik VTEC TURBO. Osiąga moc maksymalną 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe, krótsze przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej dodatkowo poprawiają przyspieszenie samochodu. Natomiast nowy pakiet aerodynamiczny Type R zapewnia znakomitą stabilność przy wysokich prędkościach i najlepszą w tej klasie równowagę między siłami wznoszenia i docisku.

Konstrukcja nadwozia i zawieszenie

Sztywna struktura nadwozia nowego Civica Type R jest o 16 kg lżejsza, niż w poprzednim modelu. Sztywność skrętną poprawiono o 38 proc., co zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie i stabilność w zakrętach. Nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie zwiększa stabilność podczas hamowania i ogranicza przechyły nadwozia. Umożliwia to późniejsze hamowanie przed wejściem w zakręt i pomagając w osiągnięciu wyższych prędkości podczas jego pokonywania.

Podwozie

Ryuichi Kijima jest głównym inżynierem odpowiedzialnym za opracowanie podwozia modelu Honda Civic Type R 2017. Wyjaśnia, gdzie – podczas jazdy wokół Nürburgringu – najnowszy model poczynił największe postępy, w porównaniu do poprzedniej generacji.

„Prędkość osiągnięta podczas pokonywania zakrętów nową Type R jest wyższa, ponieważ samochód ma szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz wspaniałe właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność”, powiedział Kijima-san. „Dla przykładu, kierowcy zazwyczaj wchodzą w zakręt za Metzgesfeld z prędkością około 150 km/h. Nawet na tym średnio szybkim zakręcie, prędkość jest o około 10 km/h wyższa, za sprawą znakomitej stabilności modelu Type R. Dzięki poprawie osiągów w zakrętach, możemy zwiększyć prędkość, pomagając nowemu Type R osiągnąć znacznie lepszy czas okrążenia”.

Samochód przedprodukcyjny, którym wykonano okrążenie, był technicznym odpowiednikiem wersji seryjnej. Ze względów bezpieczeństwa, zainstalowano w nim pełną klatkę, ale jej obecność w żadnym stopniu nie zwiększyła sztywności nadwozia. Dodatkowy ciężar klatki został skompensowany przez czasowe usunięcie systemu multimedialnego i tylnych siedzeń. Samochód osadzono na oponach torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych.

Produkcja

Produkcja nowego Civica Type R rozpocznie się latem 2017 roku w Honda UK Manufacturing (HUM) w Swindon (Wielka Brytania) – globalnym ośrodku produkcyjnym dla dziesiątej generacji Civica hatchback. Type R będzie eksportowany do Europy i na inne rynki na całym świecie, w tym do Japonii i USA. Wejście na rynek Ameryki Północnej czyni go pierwszym modelem Type R, który będzie tam oficjalnie sprzedawany pod marką Hondy.

Żródło: motnews.pl

Światowa premiera Audi R8 LMS GT4 w Nowym Jorku 2017-04-26

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Jeszcze przed rozpoczęciem New York International Auto Show odbyła się światowa premiera Audi R8 LMS w wersji GT4. Program przeznaczony dla zewnętrznych klientów Audi Sport GmbH rośnie w szybkim tempie. Począwszy od roku 2009, Audi oferuje swym klientom samochód wyścigowy Audi R8 LMS GT3. W 2015 roku pojawiła się jego druga generacja, a w 2016 do oferty weszło Audi RS 3 LMS kategorii TCR. Teraz, gama modelowa Audi Sport zostaje ponownie poszerzona.

Audi R8 LMS GT4 to pojazd wyścigowy, bazujący jednak na samochodzie produkcji seryjnej. Ma wysoką moc, wysoki poziom bezpieczeństwa, a jego bezpośrednią bazą jest dopuszczone do ruchu po drogach publicznych Audi R8 Coupé V10. Jednocześnie jest to samochód ekonomiczny, zarówno pod względem kosztów zakupu, jak i kosztów eksploatacji. To idealny pojazd wyścigowy dla amatorów, w pełni odpowiadający wymogom regulaminu klasy GT4, nawiązujący do wielkiej tradycji samochodów wyścigowych, podobnie jak seryjne auta sportowe były ponad pół wieku temu popularną bazę dla wyścigów GT na całym świecie.

Audi R8 LMS GT4 na Nürburgring

Audi R8 LMS GT4 będzie można podziwiać po raz pierwszy na torze podczas 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring rozgrywanego w dniach od 25 do 28 maja tego roku. Proponując klientom to właśnie auto, Audi zaznacza swą obecność w kolejnej, rozwijającej się kategorii międzynarodowego sportu wyścigowego. Klasa GT4, której korzenie wywodzą się z Europy, począwszy od roku 2017 konsekwentnie rośnie w siłę na całym świecie, a wyścigi tej klasy odbywają się dziś w Ameryce, Azji, Australii i w Europie.

„Na całym świecie funkcjonuje już 13 serii wyścigowych, w których udział brać mogą modele GT4” – mówi Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH. „Audi Sport GmbH, to jeden z czołowych producentów pojazdów sportowych kategorii GT3 i TCR. Teraz, w bardzo odpowiednim momencie, stawiamy na klasę GT4. Te szybko – z punktu widzenia biznesowego – rozwijające się kategorie oraz wspólne geny pojazdów wyścigowych i samochodów produkowanych seryjnie, podkreślają nasze ambicje stania się globalnym graczem w lidze aut o największej mocy.”

60 procent podzespołów wspólnych z Audi R8 Coupé

Audi R8 LMS GT4 ma ponad 60 procent podzespołów wspólnych z dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych Audi R8 Coupé. Jest również w tym samym miejscu produkowane: w Böllinger Höfen. Stąd nabywcy tego pojazdu korzystać mogą z efektów synergii przenoszących się bezpośrednio na cenę auta i na koszty jego eksploatacji.

Zanim samochód poddany zostanie homologacji i zanim zostanie złożony wniosek o dopuszczenie go do wyścigów, Audi Sport przez cały sezon 2017 będzie udoskonalać ten model GT4 o maksymalnej mocy nawet 364 kW / 495 KM (w zależności od sposobu pomiaru). Zespół pod kierownictwem Chrisa Reinke, szefa Audi Sport customer racing, przygotuje produkcję tego wyścigowego samochodu w drugiej połowie tego roku. W konsekwencji, pierwsi klienci będą odbierać swoje nowe Audi R8 LMS GT4 już pod koniec roku.

Audi Sport, w trakcie eksploatacji modelu R8 LMS GT4, korzystać będzie z dobrze rozbudowanej sieci serwisów, logistyki części zamiennych i fachowego doradztwa na całym świecie. Audi Sport customer racing stworzyło tę infrastrukturę na czterech kontynentach jeszcze dla projektu GT3 i wykorzystuje ją dla Audi RS 3 LMS oraz dla serii GT4.

Żródło: motonews.pl

Apple i Lexus RX 450h w badaniach nad pojazdami autonomicznymi 2017-04-25

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Dziennikarze Automotive News dotarli do oficjalnych informacji, potwierdzających zamiar wejścia technologicznego giganta z Kalifornii w branżę motoryzacyjną. Wynika z nich, że platformą dla prób prowadzonych przez Apple będzie hybrydowy Lexus RX 450h.

Plany Apple

Władze stanu Kalifornia wydały firmie Apple pozwolenie na testowanie pojazdów autonomicznych na drogach publicznych. Tym samym spółka z Cupertino dołączyła do 29 innych podmiotów, mogących prowadzić tam swoje próby. W pozwoleniu zapisano, że w testach będą uczestniczyć trzy samochody Lexus RX 450h i sześciu kierowców. Oznacza to, że Apple pracuje przede wszystkim nad oprogramowaniem do automatycznego prowadzenia pojazdów. Nie wyklucza jednak możliwości stworzenia w przyszłości przez firmę spod znaku nadgryzionego jabłka własnego samochodu.

Lexus RX 450h a badania nad pojazdami autonomicznymi

Apple nie jest pierwszą firmą, wykorzystującą w próbach hybrydowe Lexusy RX. Od wielu lat stanowią one trzon floty pojazdów testowych firmy Google. Koncern prowadzi szeroko zakrojone badania nad technologiami automatycznego prowadzenia z użyciem ponad 20 takich aut.

Powodem, dla którego jako platformy testowe dla systemów automatycznego prowadzenia pojazdów używane są auta hybrydowe jest fakt, że samochody z napędem konwencjonalnym nie są w stanie zapewnić wystarczającej ilości prądu do zasilania rozbudowanego systemu czujników i komputerów. Hybrydy mają prądu pod dostatkiem.

Lexus RX – krótka charakterystyka

Lexus RX to luksusowy, dynamiczny crossover dostępny zarówno w wersji z dwulitrowym, turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 238 KM (175 kW). Jest też dostępny z hybrydową jednostką napędową, wyposażoną w silnik spalinowy o mocy 263 KM. W połączeniu z silnikami elektrycznymi, z których jeden napędza koła tylnej osi w systemie E-Four, daje to całkowitą moc hybrydowego napędu aż 313 KM przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym zaledwie 5,3 l / 100 km.

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe