Polestar 1 - początek nowej gamy modelowej 2017-10-20

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Polestar 1 jest dwudrzwiowym coupe o bardzo ładnych proporcjach nadwozia. Jego układ napędowy generuje 600 KM i 1000 Nm. Ma silnik spalinowy i elektryczny. Na tym drugim może pokonać do 150 km. Co ciekawe ten samochód w niezmienionej formie trafi do produkcji. Tak otwiera się nowy rozdział w historii marki Polestar, która ma od teraz stać się odrębnym producentem aut elektrycznych o zapierających dech osiągach.

Jak oznajmić światu zmianę strategii marki i profilu jej działalności? Zapewne można sięgnąć po różne materiały graficzne, albo po interesujący pokaz slajdów. Szwedzi postanowili zakomunikować zmianę tak, przykuć uwagę wszystkich. Podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju oczom całego świata ukazał się bardzo odważny projekt. To nie jest prototyp, lecz samochód produkcyjny. Będzie go można zamówić, a następnie korzystać z niego w ramach kompleksowego abonamentu. Właśnie dziś zadebiutował Polestar 1.

Jego produkcja ruszy w połowie 2019 roku. Ta hybryda o wyczynowych osiągach potrafi pokonać do 150 km wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Silniki te mogą też wspierać zwykły silnik spalinowy osiągając razem moc 600 KM i generując moment obrotowy na poziomie 1000 Nm. Za bazę posłużyła czterocylindrowa jednostka Drive-E o ogromnym potencjale rozwoju.

Marka Polestar będzie rozwijała technologie napędów elektrycznych, które będą wykorzystywane przez Volvo Cars. Ta wymiana technologii działa także i w drugą stronę. Ta synergia niesie ze sobą korzyści ekonomiczne, efekt skali, przyspiesza proces projektowania i wdrażania modeli do produkcji.

Polestar 1 to pierwszy model, który na masce ma tylko logo Polestar. To piękne auto klasy GT pełne najnowocześniejszych technologii. Trudno wymarzyć sobie lepszy samochód na start nowej marki. Wszystkie nasze modele w przyszłości będą samochodami w pełni elektrycznymi. Mają one mieć doskonałe osiągi określając tym samym charakter naszej nowej, oddzielnej marki – powiedział Thomas Ingenlath, kierujący marką Polestar.

Polestar 1 – początek nowej gamy modelowej

Gamę modeli Polestar otwiera model Polestar 1. To dwudrzwiowe, dynamiczne coupe ma układ siedzeń 2+2. Samochód ma napęd hybrydowy o łącznej mocy 600 KM. Rocznie będzie powstawać nie więcej niż 500 egzemplarzy tego elitarnego auta.

Ten samochód będzie dostępny wyłącznie w abonamencie, który w ramach miesięcznej opłaty zawiera takie elementy jak ubezpieczenie, serwis, usługi Consierge, car sharing, czy wypożyczanie innych modeli aut.

Wymiary

Nowe coupe bazuje na płycie podłogowej SPA, ale została ona zmieniona mniej więcej w połowie przez inżynierów marki Polestar. Dwudrziowa hybryda mierzy jedynie 4,5 m długości, czyli jest krótsza o 65 cm w porównaniu do najdłuższej odmiany Volvo S90, która bazuje na tej samej platformie. Aby uzyskać sportowe proporcje nadwozia modelu Polestar, zmniejszono rozstaw osi o 32 cm i skrócono tył o 20 cm.

Napęd

W samochodzie zastosowano aż dwa silniki elektryczne napędzające każde z tylnych kół, połączone przekładnią planetarną. Generują one moc 218 KM, którą dodatkowo zwiększa zintegrowany moduł spełniający rolę rozrusznika i odzyskiwania mocy. Konstrukcja auta umożliwia używanie go wyłącznie jako samochodu elektrycznego, z czego skorzysta znaczna część klientów.

Dla tych, którzy oczekują od samochodu większego zasięgu lub bardzo dobrych osiągów, przewidziano tryb performance. W tym trybie silnik spalinowy napędza koła przednie, a tylne koła są napędzane przez dwa silniki elektryczne. Łączna moc takiego zestawu to 600 KM, a moment obrotowy – 1000 Nm. Należy pamiętać, że te wartości nie są prostym efektem dodawania. Jednostka spalinowa to zmodyfikowany czterocylindrowy silnik Drive-E.

Polestar 1 to hybryda o sportowych osiągach, która może pochwalić się najdłuższym zasięgiem w trybie jazdy wykorzystującym wyłącznie napęd elektryczny spośród dostępnych obecnie aut. Pozostałe nasze modele będą całkowicie elektryczne. Polestar 1 stanowi pomost pomiędzy technologią dziś i technologią jutra. Jego układ napędowy świetnie nadaje się do samochodu Grand Touring Coupe, który wręcz stworzony jest do pokonywania długich tras, ale też nadaje się do krótkich, dynamicznych wypadów – dodaje Thomas Ingenlath.

Zawieszenie

W budowie zawieszenia inżynierowie Polestar wykorzystali wszystkie zebrane dotąd doświadczenia z budowy aut sportowych i drogowych. W nowym modelu znajdziemy zawieszenie Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi). To pierwszy na świecie model, w którym będzie ono zastosowane. Konstruktorzy zapewniają, że już pierwszy pokonany tym samochodem zakręt będzie okazją do zaprezentowania jego możliwości.

Każdy amortyzator pojazdu wyposażony jest w elektroniczny zawór, który reaguje na rodzaj nawierzchni, czy styl jazdy kierowcy. Czas jego reakcji wynosi jedynie 2 ms. W ułamku sekundy zmieniona zostaje charakterystyka pracy zawieszenia w zależności od bieżących potrzeb. Kierowca może też dokonywać własnych ustawień, w zależności od preferencji.

Układ hamulcowy

Układ hamulcowy dostarczyła firma Akebono. Sześciotłoczkowe zaciski osadzono na ogromnych tarczach hamulcowych o średnicy 400 mm. Jeśli dodamy do tego rozkład mas (przód/tył) wynoszący 48:52 okaże się, że nowy Polestar 1 powstał z myślą o bardzo wymagających odbiorcach.

Zastosowanie dwóch odrębnych silników elektrycznych połączonych przekładnią planetarną, które napędzają każde z tylnych kół sprawia, że w zakrętach korygowanie prędkości obrotowej tylnych kół może obywać się nie za pomocą układu hamulcowego, lecz właśnie za pośrednictwem tych silników.

Materiały konstrukcyjne

Polestar 1 jest także pierwszym samochodem w grupie, którego nadwozie w większości wykonane jest z włókna węglowego. Materiał ten, który jest typowy dla supersportowych samochodów pozwala na redukcję wagi o 230kg. Drugą bardzo ważną cechą jest zwiększenie sztywności nadwozia o 45% w stosunku do tradycyjnych materiałów z 22 Nmm-2 do 32 Nmm-2 . Po trzecie, dzięki zastosowaniu włókna węglowego maksymalnie obniżono środek ciężkości co przekłada się na niespotykany do tej pory sposób prowadzenia i zachowania auta na drodze.

Większość samochodów elektrycznych jest bardzo szybka – to zasługa wysokiej sprawności silnika elektrycznego. Dla Polestara sama szybkość to coś więcej niż sama prędkość na prostej. Oczywiście istotne jest aby auto było szybkie na prostej, ale równie istotne jest prowadzenie w zakrętach, hamowanie, praca zawieszenia, sygnały jakie auto daje kierowcy. Wszystkie te elementy specjaliści z Polestar określają Progressive Perfromance – powiedział Thomas Ingenlath

Następne modele to Polestar 2 i Polestar 3

Wszystkie następne modele Polestara prezentowane w przyszłości będą w pełni elektryczne. Produkcja modelu Polestar 2 rozpocznie się w drugiej połowie 2019 roku. Będzie to pierwszy model w grupie Volvo Car, który będzie w pełni elektryczny. Polestar 2 będzie średniej wielkości autem, który będzie konkurował z Teslą Model 3.

Polestar 2 znajduje się teraz w fazie badań, a jego produkcja ruszy pod koniec 2019 roku. Polestar 2 będzie autem produkowanym na znacznie większą skalę niż Polestar 1. Polestar 3 jest w ostatnim etapie projektowania. Model ten będzie elektrycznym autem segmentu SUV.

Będą częścią Volvo Car Group, specjaliści z Polestar mogą czerpać całymi garściami z doświadczenia dużego producenta samochodów segmentu premium i jednocześnie rozwijać i eksperymentować z nowymi technologiami w autach krótkoseryjnych. Twórcza przestrzeń jaką mają inżynierowie Polestara pozwala im nakreślać przyszłość w jakiej będzie rozwijać się firma. Trzy modele, które zapowiadamy będą dostępne dla klientów w przeciągu najbliższych czterech lat. – kontynułował Thomas Ingenlath

Innowacyjne podejście do klientów

Polestar umożliwi korzystanie z samochodów w zupełnie inny sposób tak aby klient mógł skupić się na tym co dla niego najważniejsze: czyli na wrażeniach z jazdy. Klienci Polestara będą mogli korzystać z aut bez konieczności ich posiadania. Usługa subskrypcji samochodu będzie zawierała wszystkie koszty związane z eksploatacją samochodu w jednej stałej miesięcznej opłacie.

Usługa taka poza wszystkimi kosztami, zawierała będzie również serwis door-to-door w celu przeprowadzenia obsługi technicznej samochodu. Dodatkowo użytkownik Polestara będzie mógł wypożyczyć inne auto a także będzie miał do dyspozycji obsługę concierge.

Eksperci Polestara dostrzegają potrzeby klientów, których sami klienci czasem nie są wstanie przewidzieć. Z tego powodu Polestar uruchomi usługi on-demand. W prosty sposób będzie można je zamówić on-line lub poprzez specjalną aplikację. Opłaty za takie usugi zostaną automatycznie doliczone do miesięcznej opłaty za samochód. Przykładowo, klient wybiera się na wakacje i na krótki okres potrzebuje box dachowy. W czasie i miejscu wskazanym przez klienta Polestar dostarczy i zamontuje box.

Szeroki wachlarz usług concierge będzie również dostępny i satysfakcjonujący nawet dla najbardziej wymagających klientów. Usługi będą obejmowały możliwość wypożyczenia dużego modelu Volvo, obsługi myjni door-to-door w dogodnym dla klienta terminie.

Dodatkową dostępną usługą będzie możliwość współdzielenia pojazdu z rodziną lub najbliższymi za pomocą aplikacji w telefonie.

Okres użytkowania samochodu będzie możliwy od dwóch do trzech lat. Na zakończenie kontraktu klient zwróci auto, które zostanie w gruntowny sposób sprawdzone i będzie mogło być nabyte przez kolejnego klienta.

Naszą wizją jest, że model użytkowania pojazdu i usług jaki stworzymy w Polestar będzie w dokładny sposób definiował naszą wizję współczesnej mobilności tak jak samochody, które tworzymy. Usługi, które odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów. Jednocześnie pozbawiamy klienta wszystkich problemów związanych z posiadaniem samochodu i pozwalamy skupić się mu na czystej przyjemności z jazdy. – powiedział Jonathan Goodman dyrektor spraw operacyjnych w Polestar

Dostępność Polestara w najbardziej wygodny sposób

Dostępność samochodów Polestar dla klienta ma być tak wygodna jak tylko to możliwe zależnie od oczekiwań klienta (online lub fizycznie). Wszystkie usługi począwszy od jazd testowych, specyfikację, ofertę aż do zamówienia ma być dostępna online. Klient nie będzie musiał odwiedzać salonu, jeśli nie będzie czuł takiej potrzeby.

Taki nowoczesny sposób doświadczenia marki będzie uzupełniony o odrębną sieć sprzedaży tej jednej marki, która powstanie na całym świecie. Punkty takie będą obsługiwane przez ekspertów produktowych, którzy zaprezentują zainteresowanym świat i filozofię Polestar. Salony Polestar nie będą zlokalizowane w istniejących salonach Volvo.

Pierwszy salon Polestar zostanie otwarty w pierwszym kwartale 2019 roku. Ich liczba będzie rosła proporcjonalnie do wolumenu sprzedaży.

Wszystkie czynności serwisowe będą wykonywane przez wybrane autoryzowane serwisy Volvo, dając klientowi pewność, że o samochód dbają najlepsi specjaliści. Dzięki obsłudze door-to-door, klient nigdy nie będzie musiał odwiedzać serwisu.

Model Polestar 1 będzie można zamówić od 17 października 2017 roku.

Centrum Produkcyjne Polestar

Samochody Polestar będą produkowane w Chinach. W tym celu Volvo Cars stworzyło spółkę joint venture z Zhejiang Geely Holding. Spólka ta ma kapitał w wyskości 640 milionów Euro w celu rozwoju marki Polestar.

Nowy Polestar 1 będzie produkowany w supernowoczesnej fabryce w Chengdu w Chinach. Budowa fabryki zaprojektowanej przez wielokrotnie nagradzane norweskie biuro architektoniczne Snöhetta zakończy się w połowie 2018 roku.

Nowe centrum produkcyjne będzie dysponowało również torem testowym, na którym klienci będą mogli testować auta.

Kiedy cały kompleks zostanie ukończony będzie najbardziej zrównoważoną ekologicznie fabryką samochodów w Chinach i jedną z najbardziej ekologicznych na świecie.

Nasze nowe centrum produkcyjne Polestar nie będzie zwykłą fabryką – powiedział Jonathan Goodman – jest zaprojektowane do produkcji niskoseryjnego Polestar 1 ale jest także zdolne produkcji dużej ilości samochodów w przyszłości. Centrum produkcyjne jest symbolem najnowocześniejszych rozwiązań w produkcji samochodów na świecie.

Żródło: motonews.pl

Całkowite koszty użytkowania - z Volkswagenem oszczędzasz przez lata 2017-10-19

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Polscy kierowcy przy wyborze nowego auta kierują się głównie jego ceną. A to tylko jeden z elementów, który wpływa na to, ile kupującego będzie kosztować samochód. Nie mniej ważne są zużycie paliwa, koszty przeglądów czy utrata wartości.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie marki Volkswagen wśród kupujących nowe samochody, dla 77% z nich cena jest najważniejszym kryterium przy wyborze. Jednak sprawdzenie wartości auta w cenniku czy konfiguratorze to zdecydowanie za mało. Zanim dokona się wyboru nowego samochodu, warto porównać kilka modeli, zwracając uwagę także na inne aspekty. By takie zestawienie było miarodajne, trzeba umieścić w nim auta o zbliżonej mocy i wyposażeniu, które klienci wymagają w samochodzie, np. reflektory LED, klimatyzacja czy system nawigacyjny.

„Nierzadko początkowo tańszy samochód, po doposażeniu o niezbędne dla kupującego elementy, okazuje się w finalnym rozrachunku droższy od rynkowych konkurentów. Volkswagen oferuje np. pakiety wyposażenia w atrakcyjnych cenach, które w przypadku kilku modeli wybiera blisko 100 procent nabywców. Dostępny np. dla Passata Pakiet Business zawierający m.in. reflektory LED oraz nawigację satelitarną kosztuje zaledwie 2190 zł. Warto także zwrócić uwagę, czy poszczególne systemy, zwłaszcza te dbające o bezpieczeństwo, działają w ten sam sposób. Na przykład układ Lane Assist w Volkswagenach nie tylko ostrzega przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, jak w większości konkurencyjnych aut, lecz także samodzielnie koryguje tor jazdy, by uniknąć potencjalnego zagrożenia” – wyjaśnia Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen.

Przy kupnie nowego samochodu mało kto myśli o tym, że trzeba będzie go kiedyś sprzedać. Właściwy wybór pozwoli pozbyć się używanego auta szybko i za wyższą niż u konkurentów cenę. Z danych Eurotax i serwisu Otomoto wynika, że Volkswageny tracą stosunkowo niewiele na wartości i są poszukiwane na rynku wtórnym.

Volkswagen Arteon

Czteroletni VW Passat 2.0 TDI Trendline, z przebiegiem 60 tys. km, będzie wciąż wart 50,5% wyjściowej ceny*. Dla porównania: Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend – 46,5%, Toyota Avensis 2.0 D-4D Premium – 45,4%, Hyundai i40 1.7 CRDi Business – 45,2%, a Peugeot 508 2.0 BlueHDi Active – 44,1%. Oznacza to, że używanego Passata będzie można sprzedać za większą kwotę niż rywali. Skąd się biorą takie prognozy? Opracowują je specjalizujące się w tym firmy, np. Eurotax.

„Wyliczając szacowaną wartość rezydualną analizujemy wiele parametrów. Są to m.in. doświadczenie producenta, historia modelu, sytuacja w danym segmencie rynku z uwzględnieniem konkurencyjnych aut, plany sprzedażowe poszczególnych modeli, cena zakupu, a nawet liczba autoryzowanych stacji obsługi danej marki” – mówi Paweł Grabarczyk, Dyrektor Handlowy Eurotaxu.

Model - Wartość rezydualna po 4 latach/60 tys. km

  • Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline 50,5%
  • Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend 46,5%
  • Toyota Avensis 2.0 D-4D Premium 45,4%
  • Hyundai i40 1.7 CRDi Business 45,2%
  • Peugeot 508 2.0 BlueHDi Active 44,1%

Wysoka wartość rezydualna to nie wszystko – nie mniej ważny jest popyt na używane auto. Zestawienia serwisu ogłoszeniowego Otomoto wskazują, że najczęściej wyszukiwaną przez jego użytkowników marką jest Volkswagen.

„Tylko w 2016 roku Polacy szukali samochodów używanych marki Volkswagen w naszym serwisie ponad 100 mln razy. VW od lat jest numerem 1 pod względem liczby wyszukiwań, a Golf i Passat są niezmiennie w czołówce rankingu najchętniej wyszukiwanych modeli” – mówi Piotr Grzemski, Brand Manager z Otomoto.

Warto zwrócić uwagę na częstotliwość przeglądów. Duża część producentów przewiduje je co 15 lub 20 tys. km. Są też na rynku marki, w tym także Volkswagen, których samochodami wystarczy odwiedzić serwis co ok. 30 tys. km, co znacząco obniża koszty eksploatacji. Na dodatek koszt przeglądów w VW jest z reguły wyraźnie niższy niż u konkurencji, a można go jeszcze zmniejszyć wybierając pakiet przeglądów. Dzięki niemu zyskamy spokój i będziemy mieć kontrolę nad wydatkami. Aktualna oferta pozwala za wizyty w serwisie przez 4 lata lub 60 tys. km zapłacić zaledwie 99 zł!

Zużycie paliwa stanowi ok. 25% wszystkich kosztów utrzymania samochodu. Dlatego warto wybrać oszczędne auto. Oszczędne, a przy tym zapewniające dobre osiągi. Do tego opisu idealnie pasują silniki TDI i TSI Volkswagena. Niektóre modele VW są w stanie przejechać nawet 1500 km na zbiorniku, po zatankowaniu do pełna. Oznacza to, że Passatem 2.0 TDI można dojechać np. z Warszawy do Gdańska, następnie do Zakopanego, w baku wciąż będzie wystarczająca ilość paliwa, aby wrócić do Warszawy.

Jeszcze lepsze rezultaty (zasięg powyżej 1800 km na pełnym zbiorniku!) można uzyskać Passatem stosując się do zasad eco drivingu. Na liczącej 357 km trasie Warszawa-Gdańsk limuzyną VW ze 150-konnym silnikiem 2.0 TDI i skrzynią DSG dziennikarzom udało się uzyskać zużycie paliwa 3,6 l/100 km. To wynik o 14% lepszy od danych, które deklaruje producent poza miastem (4,2 l/100 km). Jeszcze większe wrażenie robi rezultat VW Tiguana 2.0 TDI. 150-konny SUV z napędem na cztery koła zużył zaledwie 4 litry oleju napędowego na 100 km, różnica pomiędzy katalogowym spalaniem jest tu jeszcze większa (5,7 l/100 km w cyklu mieszanym, 5,1 poza miastem). Oszczędność sięga więc odpowiednio: 30% i 22%. Także benzynowe Volkswageny są niezwykle ekonomiczne – up! z 90-konnym silnikiem 1.0 TSI, prowadzony również przez dziennikarzy, zużył na tej trasie średnio 3,4 l paliwa na 100 km, czyli o 13% mniej niż podaje producent (katalogowe zużycie poza miastem wynosi 3,9 l/100 km). Oznacza to, że pokonanie tym autem trasy Warszawa-Gdańsk kosztuje zaledwie 55 zł.

Coraz więcej klientów decyduje się na zakup samochodu nie za gotówkę, a korzystając z nowoczesnych form finansowania, jak np. kredyt EasyDrive. Dzięki niemu można jeździć nowoczesnym, bezpiecznym, dopasowanym do potrzeb samochodem płacąc niskie miesięczne raty. Po zakończeniu 3- lub 4-letniej umowy można auto wykupić albo po prostu oddać. By jeździć nowym VW up! wystarczy zaledwie 369 zł miesięcznie.

Volkswageny są nie tylko przystępne, lecz także komfortowe, niezawodne i bezpieczne – wszystkie aktualnie oferowane modele otrzymały maksymalną liczbę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. A co równie ważne, Volkswageny są tańsze w eksploatacji od wielu konkurentów, co daje oszczędności, które przez 4 lata mogą sięgnąć kilkunastu tysięcy złotych.

Więcej szczegółów dotyczących całkowitych kosztów eksploatacji można znaleźć na stronie www.volkswagen.pl w zakładce Twoje Centrum Oszczędności.

* Dane Eurotax przygotowane we wrześniu br. przy wykorzystaniu narzędzia Car Cost Expert na zlecenie marki Volkswagen.

Żródło: motonews.pl

Honda Sports EV debiutuje+podczas Tokyo Motor Show 2017-10-18

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

25 października, podczas tegorocznego Tokyo Motor Show, zadebiutuje nowy sportowy samochód elektryczny – Honda Sports EV Concept. Jest on zapowiedzią modelowej ofensywy zaawansowanych dwu- i czterokołowych modeli koncepcyjnych oraz produkcyjnych marki.

Wśród prezentowanych modeli Hondy, znajdzie się Urban EV Concept, który zadebiutował podczas wrześniowego salonu Frankfurt Motor Show. Ponadto eksponowane będą motocykle Super Cub, gdyż model ten obchodzi 60-lecie i świętuje przekroczenie produkcji 100 milionów egzemplarzy. Zwiedzający będą mogli zapoznać się również z debiutującymi w Japonii modelami: NeuV, prezentującym wizję mobilności osobistej oraz z nową Hondą CR-V.

Honda Sports EV Concept

Światową premierę w Tokio będzie miała elektryczna Honda Sports EV Concept. Wyróżniają ją: wpadająca w oko sylwetka, przyjazne „rysami twarzy” i wyraziste linie nadwozia. Projektanci zadbali, aby udowodnić, że ten samochód pasuje do każdego stylu życia. Zespół projektowy stworzył sportowe auto elektryczne, które ma zapewniać radość z jazdy i stwarzać poczucie emocjonalnej jedności z maszyną. Honda Sports EV Concept efektywnie łączy napęd elektryczny i inteligentne rozwiązania elektroniczne w kompaktowej formie.

Honda Urban EV Concept

Po entuzjastycznym przyjęciu przez obserwatorów jego światowej premiery podczas wrześniowego salonu Frankfurt Motor Show, Urban EV Concept zadebiutuje w Japonii. Stworzony na zupełnie nowej, zaprojektowanej dla pojazdów elektrycznych platformie. Idealnie wpisuje się w pejzaż miasta ze swoimi kompaktowymi rozmiarami i klarownym designem. Przedni ekran komunikacyjny w pojeździe wyświetla stan naładowania baterii, porady i pozdrowienia w wielu językach. Otaczający kierowcę kokpit budzi przyjazne emocje. Wersja produkcyjna tego auta pojawi się w 2019 roku.

Jubileusz modelu Super Cub

Z okazji zbliżających się jubileuszy: 60-lecia i wyprodukowania 100 milionów sztuk modelu Super Cub, Honda zaprezentuje w swoim pawilonie egzemplarze historyczne, współczesną gamę modelu i odsłoni rąbka tajemnicy na temat projektów przyszłości. Przy okazji celebrowania produkcji 100 milionów sztuk tego modelu, pojawi się jego wersja jubileuszowa – Super Cub 110 oraz nowy Super Cub 125C.

Nowa Honda CR-V

Na stoisku Hondy swój japoński debiut będzie miała piąta generacja modelu CR-V. Prezentuje ewolucję charakterystycznej stylizacji jednego z największych światowych bestsellerów w klasie SUV. Będzie to pierwszy model Hondy w tej klasie, w którym zastosowano napęd hybrydowy z systemem i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive).

NeuV

NeuV został przedstawiony po raz pierwszy w styczniu w 2017 r. podczas salonu CES w Las Vegas, gdzie prezentował koncepcję elektrycznej mobilności dla pasażerów. Wykorzystujący sztuczną inteligencję układ „emotion engine” zwany HANA (Honda Automated Network Assistant), potrafi uczyć się zachowań kierowcy, odczytując jego emocje z wyrazu twarzy i tonu głosu, aby wykorzystać te dane do zwiększenia bezpieczeństwa podczas jazdy autonomicznej. NeuV uczy się stylu i preferencji kierowcy, budując rzeczywistą relację między człowiekiem i maszyną.

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe