Nowy Jeep Compass zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Genewie 2017-03-24

jeep

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl

Całkowicie nowy Jeep Compass zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Oferuje niezrównane połączenie najlepszych w swojej klasie właściwości terenowych, współczesnego i autentycznego designu Jeepa i doskonałej dynamiki na drodze. Zapewnia, wolności jazdy w warunkach otwartej przestrzeni oraz pełen zakres zawansowanych, przyjaznych użytkownikowi technologii łączności i bezpieczeństwa. Nowy model dołącza do segmentu kompaktowych SUV-ów.

Nowy Jeep Compass – wersje wyposażeniowe

Dostępne są cztery różne poziomy wyposażenia: Sport, Longitude, Limited oraz Trailhawk. Limited to  topowy poziom wyposażenia w gamie, jeśli chodzi o dopracowanie, standardowe wyposażenie oraz technologie. Trailhawk oferuje najlepsze w swej klasie właściwości terenowe Trail Rated 4×4. Specjalne, standardowe funkcje w tej wersji  zaprojektowano z myślą o klientach mających największe wymagania wobec możliwości jazdy samochodem w terenie.

„Dzięki Compassowi, Jeep uzupełnił swoją ofertę na terenie Europy, obejmującą swym zakresem każdy poszczególny segment SUV-ów oraz cementującą bardzo pozytywne tempo rozwoju marki w Europie”, powiedział Dante Zilli, szef marki Jeep na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Fiat Chrysler Automobiles. „Compass wyniesie markę na następny poziom. Jest propozycją robiącą wrażenie na naszych europejskich klientach. Łączy legendarne zdolności Jeepa do jazdy terenowej z wyróżniającym designem oraz różnorodnymi przyjaznymi użytkownikowi technologiami zapewniającymi bezpieczne, komfortowe codzienne doświadczenia z jazdy. Pozostaje przy tym zawsze w kontakcie ze światem”.

Całkowicie nowy Jeep Compass będzie dostępny w salonach Jeepa na początku tego lata. Jego cena będzie zaczynać się od 99 800 zł.

Design nadwozia

Całkowicie nowy Jeep Compass ma wyróżniający, współczesny design. Charakteryzują go: szerokim rozstaw osi oraz wyjątkowe proporcje powierzchni szyb do wielkości kół. Kompaktowy SUV jest natychmiast rozpoznawalny dzięki charakterystycznym tradycyjnym akcentom stylistycznym. Należą do nich: siedmioszczelinowy grill oraz trapezoidalne nadkola. Projektanci Jeepa nadali odświeżyli wygląd siedmioszczelinowego grilla. Umieścili każdą, indywidualnie chromowaną szczelinę na błyszczącym czarnym polu. Obramowania reflektorów z czarnymi obrysami nadają mu charakteru i przesądzają o wyglądzie przedniej części nowego Jeepa Compassa.

Wyrazista, spektakularna linia dachu oraz muskularne poszerzenia błotników tworzą atrakcyjny profil. Charakterystyczne, chromowane listwy nad oknami ciągnące się do tylnej części samochodu oraz dostępny dach lakierowany na czarny błyszczący kolor nadają pojazdowi unikalny wygląd klasy Premium. Dostępny dwuczęściowy panoramiczny dach zapewnia wolność jazdy w warunkach otwartej przestrzeni. Zaprojektowano go w celu zmaksymalizowania powierzchni i wolnej przestrzeni nad głową. Wyjątkową cechą tylnej części Compassa są unikalne tylne światła LED-owe. Smukłe i prostokątne przechodzą płynnie w klapę bagażnika. Sprawiają, że jego wygląd jest majestatyczny, a przy tym nadal godny klasy Premium i natychmiast rozpoznawalny.

Dla większej wygody klientów, całkowicie nowy Jeep Compass może być wyposażony w elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Ułatwia to załadunek.

Wnętrze kabiny

Design wnętrza nowego Jeepa Compassa obejmuje wyrafinowane materiały oraz szczegóły techniczne. Charakterystyczny akcent designu Jeepa stanowi trapezoidalne obramowanie centralnego panelu oraz sportowa kolorystyka i wykończenie, które dopełniają wnętrze. W centralnym panelu umieszczono 5,0-, 7,0- lub 8,4-calowy wyświetlacz ekranu dotykowego systemu multimedialnego Uconnect. W zgrabnej konsoli centralnej znajduje się dźwignia zmiany biegów, selektor systemu zarządzania trakcją Selec-Terrain, elektroniczny hamulec postojowy, przycisk systemu STOP-START, pokrętła do regulacji klimatyzacji i głośności urządzeń audio. Oferuje także łatwy dostęp do ładowarki mediów oraz portów urządzeń medialnych znajdujących się w specjalnym schowku. Zestaw wskaźników dla kierowcy został zaprojektowany w przemyślany sposób i obejmuje 3,5- lub 7-calowy LED-owy wyświetlacz z informacjami dla kierowcy. Na w pełni kolorowym, 7-calowym wyświetlaczu TFT wyświetlane są informacje. Kierowca może je konfigurować w celu uzyskania do nich łatwiejszego dostępu podczas jazdy. Modele Limited i Trailhawk zostały wyposażone w ten wyświetlacz w standardzie.

Zaawansowana przyjazna użytkownikowi technologia, w tym całkiem nowy system informacji i rozrywki

Oferta systemów informacji i rozrywki obejmuje trzy nowe systemy Uconnect (UConnect z 5,0-calowym, 7,0-calowym oraz 8,4-calowym ekranem, ten ostatni jest także wyposażony w nawigację).

Systemy Uconnect z 7,0-calowym lub 8,4-calowym ekranem i nawigacją wyposażone są w dotykowy ekran o wysokiej rozdzielczości oraz nowe aplikacje Apple CarPlay oraz Android Auto (w standardzie w wersji Limited oraz Trailhawk). Umożliwiają korzystanie ze smartphona poprzez system Uconect. Zapewniają też dostęp do systemu głośnomówiącego, nawigacji oraz rozpoznawania i dekodowania mowy do tekstu, a także pełny zakres funkcji z zakresu informacji i rozrywki.

Najlepsze w klasie właściwości terenowe z dwoma wiodącymi systemami 4×4

Najlepsze w klasie właściwości terenowe Comapass zawdzięcza dwóm zaawansowanym, inteligentnym systemom napędu 4×4 typu „full time”- Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Ten ostatni oferuje przełożenie pełzające 20:1. Każdy z nich może przesyłać, w razie potrzeby, 100 procent dostępnego momentu obrotowego na każde z kół. Zarówno system napędu Jeep Active Drive, jak i Active Drive Low 4×4 są wyposażone w systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain. Ma on pięć trybów jazdy (tryby Auto, Snow – Śnieg, Sand – Piach i Mud – Błoto, a także tryb Rock – Skały w modelu wersji Trailhawk).

Compass jest także wyposażony w odłączaną tylną oś oraz moduł transferu mocy (PTU), by zapewnić samochodom 4×4 oszczędne zużycie paliwa. Gdy wymagana jest przyczepność 4×4, natychmiast aktywowany jest system napędu 4×4 Jeep Active Drive lub Active Drive Low 4×4.

Model Trailhawk ma również podwyższony o 2,5 cm prześwit, płyty osłonowe podwozia, czerwony tylny hak do holowania, unikalne, dedykowane przednie i tylne zderzaki zwiększające parametry terenowe. Dzięki nim kąt natarcia wynosi 29,1 stopniu, kąt rampowy – 23,7 stopni, zaś kąty zejścia – 33, 1 stopni. Pojazd wyposażono też w 17-calowe obręcze kół z oponami do jazdy w terenie z agresywnym bieżnikiem oraz prześwit 22,9 cm.

W celu zapewnienia parametrów terenowych Trail Rated, system zarządzania trakcją Selec-Terrain obejmuje system Selec-Speed Control. Zawiera on system kontroli zjazdu (Hill Descent Control) w wersji Trailhawk.

Kompletna oferta układów napędowych

Nowy Jeep Compass występuje w ośmiu kombinacjach układów przeniesienia napędu. W tym są opcjonalnie dwa silniki benzynowe, dwa silniki Diesla oraz dwie skrzynie biegów: dziewięciobiegowa, automatyczna oraz sześciobiegowa, manualna.

W Europie oferta modelu Compass obejmuje jeden silnik benzynowy oraz dwa silniki Diesla. Jeden silnik benzynowy to 1,4-litrowy MultiAir2 Turbo z funkcją Stop&Start. Dostarcza mocy 140 KM przy 5000 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min w wersji z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła. Drugi to silnik 1,4-litrowy MultiAir2 Turbo. Dostarcza 170 KM mocy przy 5500 obr./min i moment obrotowy 250 Nm przy 2500 obr./min w wersji z dziewięciobiegową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4×4.

Gama silników Diesla obejmuje efektywny 1,6-litrowy silnik wykorzystujący technologię MultiJet II z funkcją Stop&Start. Oferuje on moc 120 KM przy 3750 obr./min i 320 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min, w wersji z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła. Poza tym dostępny jest 2,0-litrowy silnik MultiJet II z funkcją Stop&Start. Generuje moc 140 KM przy 4000 obr./min oraz 350 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min, wyposażony albo w dziewięciobiegową, automatyczną skrzynię biegów, albo w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów oraz napędem 4×4. W wersji o podwyższonej mocy 2,0-litrowy silnik MultiJet II dostarcza mocy 170 KM. Połączony jest z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną oraz system napędu 4×4 z trybem Low w wersji Trailhawk (z biegiem pełzającym o przełożeniu 20:1).

2,4-litrowy silnik benzynowy Tigershark wykorzystujący technologię MultiAir2. Generuje moc 184 KM przy 6400 obr./min oraz 237 Nm momentu obrotowego. Jest dostępny w linii produktowej sprzedawanej poza rynkiem UE (Federacja Rosyjska, Afryka oraz Bliski Wschód) wraz z wersją tego samego silnika oferującą niższą moc wyjściową 150 KM, w zestawieniu z dziewięciobiegową, automatyczną skrzynią biegów i konfiguracją napędu 4×4.

Ponad 70 dostępnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i ochrony

Podczas opracowywania całkowicie nowego Jeepa Compassa nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo kierowcy i pasażera. Model ten oferuje ponad 70 dostępnych systemów z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony, w tym system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus (FCW+)), system ostrzegania przed niezamierzonym zjeżdżaniem z pasa ruchu (LaneSense Departure Warning-Plus) – oba te systemy są oferowane w standardzie w całej gamie, system monitorowania martwych pól widzenia oraz system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring oraz Rear Cross Path Detection), kamera cofania ParkView® z dynamiczna siatką, w pełni automatyczny system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego (Parallel and Perpendicular Park Assist), tempomat adaptacyjny (ACC), system stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu (Electronic Roll Mitigation) z sześcioma poduszkami powietrznymi w standardzie. W celu zwiększenia poziomu ochrony, Compass jest wyposażony w „klatkę bezpieczeństwa” wykonaną w ponad 65 procentach z wysokowytrzymałej stali.

Jeep Compass Opening Edition

Pojawienie się całkowicie nowego Jeepa Compasas w Europie będzie celebrowane poprzez premierową wersję Opening Edition. Oferuje ona idealną mieszankę charakteru, designu, i technologii. Werjsa Opening Editon jest bogato wyposażona. Seryjne wyposażenie obejmuje min. w9-biegową skrzynię automatyczną, system napędu 4×4 Jeep® Active Drive, 18″ aluminiowe obręcze kół, system multimedialny Uconnect 8.4″ z nawigacją, 9-głośnikowy system Beats Premium, system bezkluczykowy i pełen pakiet systemów bezpieczeństwa. Jedynej dopłaty wymaga lakier i czarny dach. Opening Edition jest dostępna w konfiguracji z silnikiem benzynowym 1.4 TMair o mocy 170 KM lub w konfiguracji z silnikiem diesla 2.0 Mjet II o mocy 140 KM. Przedsprzedaż Opening Edition rozpoczyna się 8 marca.

Żródło: motonews.pl

Abarth 595 Pista - nowa wersja ikony marki 2017-03-23

Abarth

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl

Abarth powrócił na scenę Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, by zaprezentować publiczności model Abarth 595 Pista – nową wersję ikony marki. Nowa seria specjalna Abartha 595 skierowana jest do młodej klienteli i plasuje się pomiędzy 595 Elaborabile 145 KM i 595 Turismo 165 KM. To produkt dostępny, lecz jednocześnie bogato wyposażony, ukierunkowany przede wszystkim na moc, dobry kontakt z nawierzchnią drogi. Dostępny jest zarówno w wersji hatchback, jak i cabrio. Klienci mogą wybierać spośród 5 kolorów nadwozia z kontrastowymi detalami: szarego Grigio Campovolo, białego Bianco Gara, czerwonego Rosso Abarth, szarego Grigio Record i czarnego Nero Skorpion.

Co kryje pod maską Abarth 595 Pista?

Auto wyposażone jest w mocny silnik 1.4 T-jet 160 KM (117 kW), o mocy właściwej 117 KM/litr. Jednostka osiąga moment obrotowy 230 Nm przy 3000 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 216 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest osiągane w 7,3 sekundy. Dane te dowodzą, że pod względem osiągów jest to samochód idealny dla tych, którzy szukają adrenaliny w świecie wyścigów samochodowych. Potwierdzają to zaawansowane elementy wyposażenia technicznego, jak: przednie perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe 284×22 mm oraz tylne tarcze hamulcowe perforowane 240×11 mm. Pojazd ma także tylne zawieszenia Koni wykonane w technologii FSD; wysokosprawnościowy układ wydechowy Abarth Record Monza z systemem Dual Mode i cztery rury wydechowe.

Seryjnie silnik 1.4 T-jet 160 KM współpracuje z mechaniczną 5-stopniową skrzynią biegów. Na zamówienie dostępna jest zrobotyzowana, sekwencyjna skrzynia biegów Abarth z łopatkami przy kierownicy.

Wygląd zewnętrzny

Pod względem estetyki Abarth 595 Pista wyróżnia się możliwością wyboru koloru wstawki do zderzaka przedniego i tylnego, obudowy lusterek zewnętrznych, zacisków hamulcowych. Dostępny jest kolor czarny, czerwony lub żółty. Ponadto, detale zewnętrzne mają tytanowe wykończenie zewnętrzne. Powtórzono je także na charakterystycznym emblemacie „595 Pista”.

Wersja cabrio, wyposażona w dach składany elektrycznie, ma także seryjnie montowane tylne czujniki parkowania. Samochód ma także seryjnie montowane czarne, matowe, 17-calowe aluminiowe obręcze kół „Formuła” z oponami 205/45 oraz lampy przeciwmgielne.

Wśród wyposażenia opcjonalnego jest chowana antena z zatyczką aluminiową 595 na dachu, reflektory Xenonowe ze spryskiwaczem, zaciemnione szyby tylne i szklany dach otwierany elektrycznie „Sky dome” dla wersji hatchback.

Wnętrze

W kabinie znajdziemy m.in.  sportowe fotele Abarth tapicerowane tkaniną, z regulacją wysokości, na zamówienie z obiciem z czarnej skóry. Tablica wskaźników została zaopatrzona w kolorowy wyświetlacz TFT 7″, a deska rozdzielcza w matowe, szare obramowanie. Bezpośrednio przed kierowcą znajduje się sportowa, skórzana kierownica z celownikiem. Na zamówienie dostępna jest automatyczna klimatyzacja i elektryczne, fotochromatyczne, wewnętrzne lusterko wsteczne.

Na pokładzie Abartha 595 Pista znajdziemy także nowoczesny system multimedialny UconnectTM z ekranem dotykowym HD 7″, cyfrowe radio DAB, 6 głośników + subwoofer, Bluetooth® z funkcją audio streaming, porty USB/AUX oraz system usług Live. Dzięki nim można korzystać z licznych aplikacji. Bezpośrednio z systemu można mieć dostęp do Facebooka, Twittera, słuchać ponad 35 milionów piosenek dzięki Deezer i synchronizować z 100 000 stacjami radiowymi za pomocą programu Tuneln. Reuters News oferuje bieżącą aktualizację, natomiast usługi TomTomLive podają informacje o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach (Autovelox).

Skąd nazwa Abart 595 Pista?

Nazwa „Pista” wersji specjalnej, co oznacza „tor”, od razu kojarzy się z torem wyścigowym i z niespotykanymi dotąd cechami systemu Abarth Telemetry. System informacyjno-rozrywkowy pozwala na wstępne wczytanie najsławniejszych światowych torów wyścigowych, jak Monza, Spa-Francorchamps i Red Bull Ring. Można wybrać jeden z nich podczas sesji na torze, aby wyświetlić szczegółową mapę toru  i otrzymywać na bieżąco wskazówki poprawiające czasy na okrążeniu. W ten sposób każdy, kto prowadzi Abarth 595 Pista, może w dowolnym momencie uzyskać dostęp do zarejestrowanych sesji i analizować własne osiągi. I nie tylko: dzięki funkcji Routes użytkownik może sam tworzyć indywidualną trasę, wchodzić do tras już poprzednio przez siebie utworzonych i rejestrować wskazania GPS z każdego przebiegu, by je później analizować.

W Abarth 595 Pista można zawsze monitorować swoje osiągi i dzielić się wynikami z przyjaciółmi. Nowy system UconnectTM z ekranem dotykowym HD da 7″ jest zintegrowany poprzez

Żródło: motonews.pl

Hyundai i30 N - zimowe testy sportowej wersji 2017-03-22

Hyundai

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl

Hyundai prowadzi zimowe testy swojego pierwszego, prawdziwie sportowego samochodu – i30 w wersji N. Model pojawi się w sprzedaży na rynkach europejskich w drugiej połowie 2017 roku i będzie to trzecie auto w rodzinie i30, po dostępnym już w salonach i30 w wersji hatchback i mającym się pojawić w czerwcu i30 Wagon. Pierwszy samochód Hyundaia, stanowiący zapowiedź sportowej linii modelowej N, łączy w sobie doświadczenie Hyundaia w motorsporcie z programem rozwoju samochodów sportowych, dla zapewnienia użytkownikom maksymalnej radości ze sportowej jazdy.

Hyundai i30 N – zimowe testy w Szwecji

Podczas odbywających się w Szwecji zimowych jazd i30 N, Thierry Neuville – kierowca WRC Hyundai Motorsport, testował samochód m.in. na zamarzniętym jeziorze. Towarzyszący jazdom próbnym inżynierowie mogli od razu uzyskać bezpośrednią opinię dotyczącą właściwości jezdnych i osiągów auta. Wrażenia Thierrego Neuville’a, a także fragmenty testów zarejestrowano i udostępniono entuzjastom w materiale video.

 

“Tak wiele osób z niecierpliwością czeka na ten samochód, dlatego tym bardziej cieszy mnie możliwość jego testowania. Inżynierowie Hyundaia świetnie dopracowali skrzynię biegów i mechanizm różnicowy. Auto ma dobrą trakcję i przyczepność na śliskiej powierzchni oraz jest łatwe w obsłudze. Kierowca będzie miał z pewnością wrażenie prowadzenia samochodu rajdowego”. – powiedział Thierry Neuville.

Hyundai zorganizował zimowe testy w szwedzkim Arjeplog, aby dopracować dynamikę auta i systemy wspomagające. System stabilizacji pojazdu (ESC), mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD), układ kierowniczy, amortyzatory, zawieszenie i opony – wszystkie te elementy testowane są w ekstremalnych warunkach pogodowych, w temperaturze poniżej 30 stopni Celsjusza.

Alexander Eichler, szef programu testów i rozwoju samochodów sportowych w niemieckim centrum technicznym Hyundaia podkreślił, że celem inżynierów jest zaoferowanie Klientom samochodu, gwarantującego radość i dużą satysfakcję z emocjonującej, sportowej jazdy.

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe