Infiniti Q30 oraz QX30 w nowych konfiguracjach 2018-04-25

MotoNews.pl

Infiniti wprowadziło na rynek nowe konfiguracje kompaktowego modelu Q30 oraz crossovera QX30. Lista opcji zyskała na przejrzystości, w związku z czym klientom łatwiej będzie znaleźć najbardziej atrakcyjną dla siebie ofertę, a dzięki funkcji „My Car Finder” także swój samochód na wielkich parkingach.

Infiniti Q30

Wyjściowa wersja wyposażenia modelu Q30 otrzymała nazwę PURE. Już w tej wersji układowi ABS towarzyszą systemy kontroli trakcji oraz dynamiki pojazdu. Auto wyposażone jest także w system ostrzegania przed kolizjami z przodu i zatrzymywania pojazdu oraz wielofunkcyjną skórzaną kierownicę. Na bogatej liście standardowego wyposażenia są m.in. system informacji i rozrywki z ekranem dotykowym oraz bezprzewodowe strumieniowanie muzyki Bluetooth.

Klienci zainteresowani jeszcze bardziej kompletnie wyposażonymi wersjami, mogą wybrać drogę w stronę opcji LUXE albo SPORT.

Linia LUXE, która zastąpiła wersje Premium, została wzbogacona o możliwość wyboru benzynowego silnika 2.0, dotychczas oferowanego tylko w konfiguracji Sport. Na standardowe wyposażenie wersji LUXE składają się (oczywiście wraz z elementami wersji PURE) m.in. system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, tempomat i osiemnastocalowe, pięcioramienne felgi aluminiowe o podwójnym wzorze.

Wersje SPORT wyróżniają się dynamiczniej wyprofilowanym przednim zderzakiem, tylnym zderzakiem sportowym z dyfuzorem i czarnymi końcówkami wydechu oraz dziewiętnastocalowymi, pięcioramiennymi felgami aluminiowymi z oponami run-flat.

Przejście do klas LUXE TECH i SPORT TECH wiąże się ze wzbogaceniem Q30 nie tylko o zewnętrzne klamki wykończone chromem, ale przede wszystkim o pakiet INFINITI InTouch, system audio Bose® Premium Sound System z dziesięcioma głośnikami, system doświetlania zakrętów, a także o automatycznego asystenta parkowania z panoramiczną kamerą i funkcją wykrywania ruchomych obiektów. Dwanaście czujników systemu automatycznego parkowania mierzy wymiary miejsca parkingowego i pomaga tak manewrować autem, że kierowcy pozostaje tylko używanie pedału przyspieszenia i hamulca.

Infiniti QX30

Premium Active Crossover QX30 jest od teraz dostępny w wersjach LUXE i LUXE TECH. Bardziej wyrazistego wyglądu nadadzą mu opcjonalne dziewiętnastocalowe koła ze stopu metali lekkich z pięcioma podwójnymi szprychami. W obu wersjach silnikowych – 2.0t benzyna i 2.2 diesel – QX30 wyposażony jest w napęd na cztery koła.

Tak kompakt Q30, jak i crossover QX30 wyposażone są w funkcję „My Car Finder” – pokazującą na smartfonie lokalizację auta i ułatwiająca jego znalezienie na zatłoczonych parkingach oraz aplikację śledzenia samochodu „InTouch Tracking” – przydatną w przypadku kradzieży.

Pełne specyfikacje dostępne są w salonach INFINITI oraz na www.infiniti.pl.

Żródło: motonews.pl

Lexus RX L - znamy ceny w polskich salonach 2018-04-23

MotoNews.pl

Lexus RX w nowej wersji L posiada trzy rzędy siedzeń i jest pierwszym 7- osobowym SUV-em tego producenta oferowanym w Europie. Model ten trafił również do salonów sprzedaży w Polsce. Znamy jego ceny.

Nowy Lexus RX L

Siedmioosobowa odmiana Lexusa RX ma wydłużoną o 110 mm tylną część nadwozia, a pokrywa bagażnika charakteryzuje się bardziej stromą szybą, niż w modelach z dwoma rzędami siedzeń. Zabieg ten spowodował, że podróżujący na trzecim rzędzie pasażerowie mają odpowiednią przestrzeń nad głowami.

Wersję siedmiomiejscową wyposażono w drugi rząd siedzeń w postaci kanapy dzielonej w stosunku 40/20/40. Łatwy dostęp do trzeciego rzędu uzyskuje się przez pociągnięcie dźwigni, która przesuwa fotel drugiego rzędu ku przodowi.

Długość podłogi bagażnika za trzecim rzędem jest w RX L większa, niż u konkurentów, co zapewnia mu większą wszechstronność.

Lexus zadbał o to, by pasażerowie RX L siedzący w trzecim rzędzie podróżowali w takim samym komforcie i luksusie, jak osoby siedzące w środkowym rzędzie. Drugi rząd siedzeń jest umiejscowiony nieco wyżej, co daje siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi. Dla wygody trzeci rząd siedzeń wyposażono w mechanizm elektrycznego składania, zaś elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, dostępne w modelach RX L jako opcja, otwierają się po zbliżeniu ręki do emblematu Lexusa.

Ceny nowego Lexusa RX 450h w odmianie L zaczynają się od 366 900 zł. Na liście wyposażenia, które nie wymaga dopłaty znalazły się w tym przypadku napęd na obie osie E-FOUR, selektor trybu jazdy, 3- strefowa automatyczna klimatyzacja czy podgrzewane siedzenia, aktywny tempomat, a także nawigacja.

Dopłaty nie wymagają również dodatkowe systemy bezpieczeństwa – rozpoznawanie znaków drogowych, system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z wykrywaniem pieszych lub system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy.

Pod maską wydłużonej odmiany Lexusa RX pracuje jednostka napędowa Lexus Hybrid Drive z 3,5-litrowym silnikiem V6, generatorem, silnikiem elektrycznym oraz przekładnią planetarną pełniącą rolę elektronicznie sterowanej przekładni bezstopniowej (e-CVT). Łączna moc to 313 KM.

Żródło: motonews.pl

Avant-garda: nowe Audi A6 Avant 2018-04-20

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Nowe Audi A6 Avant udanie łączy dynamiczną stylistykę z gamą rozwiązań przydatnych podczas codziennego użytkowania oraz z wieloma możliwościami aranżacji. Tylna część pojazdu o uderzającej stylistyce, mieści bagażnik o ogromnych możliwościach aranżacyjnych, którego pojemność wynosi od 565 do 1680 litrów. Systemy jezdne i zawieszenie projektowane były z myślą o komfortowym, ale jednocześnie sportowym prowadzeniu. Standardowy system mild hybrid podnosi wydajność auta, a dynamiczny układ czterech kół skrętnych zwiększa jego zwrotność i manewrowość. W pełni cyfrowy system operacyjny MMI touch response, dzięki swej intuicyjnej obsłudze, oferuje kierowcy i pasażerom najwyższej jakości wygodę.

Audi A6 Avant – stylistyka zewnętrzna

„Piękne kombi nazywają się Avant” – nowe A6 Avant kontynuuje te aspiracje marki Audi. Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie i wyraźnie wyróżniające się, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu, oddają ducha nowego języka stylistycznego marki z Ingolstadt. Audi A6 Avant emanuje elegancją, sportowym charakterem i wyrafinowaniem. Przód auta jest długi, a linia dachu delikatnie opada ku tyłowi.

Szeroka i nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe zdominowała front pojazdu, a wydłużone linie i trapezoidalne powierzchnie okien jego boki. Nad wnękami kół rozciągają się wyraźnie zarysowane przetłoczenia, podkreślające obecność w tym samochodzie napędu na cztery koła quattro. Muskularna linia dachu przechodzi w wąski słupek D. Spoiler wieńczący tylny koniec dachu wydłuża jeszcze jego linię i podkreśla sportowy wygląd nowego A6 Avant. Tylne światła połączone są ze sobą ozdobną listwą. Oprócz jednego z kilkunastu kolorów lakieru, klient wybrać może również sportową linię wyposażenie, a także pakiet dodatków zewnętrznych S line.

Karoseria, przestrzeń i bagażnik

Wymiary nowego Audi A6 Avant: długość 4,94 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,47 m. Wnętrze auta jest większe niż wnętrze poprzednika. Pod względem ilości miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach (w obszarze tułowia i nóg), nowy model jest lepszy od całej konkurencji.

Pomimo sportowej linii, nowe A6 Avant zachowało ogromną przestrzeń bagażową z której znany był poprzedni model. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

Po pierwsze bezpieczeństwo – technika oświetlenia i systemy wsparcia kierowcy

Standardowo, Audi A6 Avant wyposażane jest w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą m.in. systemy oświetleniowe, systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa biernego. Standardem są również przednie reflektory LED dostępne także w dwóch ponadstandardowych wariantach, z których najbardziej zaawansowaną technicznie wersją są reflektory HD Matrix LED ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości. Funkcje dynamicznych kierunkowskazów i pulsujących świateł „coming-home” i „leaving-home”, podkreślają wyjątkowy charakter pojazdów rodziny A6. Opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego ambient uwypukla stylistykę wnętrza.

Z myślą o kierowcach często korzystających ze swego samochodu i dojeżdżających codziennie do pracy, w A6 Avant zamontowano szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy, zebranych w dwa dostępne pakiety: pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Obok standardowego systemu hamowania awaryjnego Audi pre sense front, znajdziemy tu między innymi adaptacyjnego asystenta jazdy z funkcją przewężenia. System wspomaga kontrolę nad pojazdem, przyspieszając i hamując w przypadku poruszania się w ruchu wymagającym nieustannego ruszania i zatrzymywania się, działając w przedziale prędkości od 0 do 250 km/h.

Funkcja asystenta wydajności, przy pomocy danych pozyskiwanych z adaptacyjnego asystenta jazdy, pomaga przewidzieć ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i – o ile włączona jest funkcja nawigacji – również przebieg drogi. Oprócz informacji wyświetlanych predyktywnie na tablicy rozdzielczej, asystent wydajności daje kierowcy również informację zwrotną płynącą z pedału gazu. Funkcje te, wraz z systemem MHEV wydatnie wpływają na oszczędność paliwa.

System ostrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami zwiększa bezpieczeństwo rozpoznając sytuacje, w których kierowca nie zareagował prawidłowo i daje mu wizualne, akustyczne i na końcu haptyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca dalej nie zareaguje, system przejmie kontrolę nad pojazdem, automatycznie włączy światła awaryjne i zatrzyma nowe A6 Avant w obrębie tego samego pasa ruchu.

Audi A6 Avant – wszystkie jednostki napędowe wyposażone w technikę mild hybrid

Standardowo, wszystkie silniki montowane w nowym Audi A6 Avant wyposażone są w system mild hybrid zwiększający komfort prowadzenia, wpływający na wydajność i redukujący zużycie paliwa w realnych warunkach drogowych. Alternator – rozrusznik, serce systemu MHEV, funkcjonujący w ramach 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego, pozwala na oszczędność energii rzędu 12 kW. Zaoszczędzoną energię przesyła następnie do osobnego akumulatora litowo-jonowego. Nowe Audi A6 Avant, przy prędkościach od 55 do 160 km/h może „żeglować” z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.

Zawieszenie wygodne i zwrotne jak nigdy wcześniej

Zawieszenie nowego Audi A6 Avant oferuje szeroki wachlarz możliwości jego zestrojenia: od bardzo dynamicznego, po komfortowe. Standardowy, progresywny układ kierowniczy jest bardzo wygodny w użyciu. Jego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania się kąta skrętu. Opcjonalnie, Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem. Przy prędkościach nie przekraczających 60 km/h, tylne koła skręcają o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Funkcja ta pomaga zmniejszyć promień skrętu nawet o metr, do 11,1 metrów. W przypadku codziennego użytkowania samochodu – nie ważne czy podczas parkowania, manewrowania czy jazdy po mieście – kierowca nie ma żadnych problemów z rozmiarami swego nowego A6 Avant.

Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia. Elektroniczna Platforma Podwozia (EFP) reguluje funkcjonowanie nie tylko amortyzatorów i sprężyn pneumatycznych, ale również pracę dynamicznego układu czterech kół skrętnych i nowego, sportowego mechanizmu różnicowego, aktywnie dystrybuującego moment napędowy między kołami tylnej osi podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Wnętrze i wyposażenie

Wnętrze nowego Audi A6 Avant charakteryzuje się stylową, minimalistyczną architekturą, harmonijnie łączącą się z koncepcją obsługi. Na szczycie eleganckiego tunelu środkowego dominuje czarny panel z wbudowanym ekranem dotykowym systemu MMI touch response. Podobnie jak ekran dolny, również umieszczony na konsoli tunelu środkowego, jest on lekko zwrócony w stronę kierowcy. W zależności od życzenia klienta, wnętrze nowego A6 Avant przybierać może różne osobowości. Obok wersji podstawowej, dostępne są dwie inne linie wyposażenia: sport i pakiet sportowy S line. Każda z nich ma swą indywidualną koncepcję kolorystyczną. Do wszystkich linii wyposażenia dodać można jeszcze pakiet stylistyki zewnętrznej S line.

System operacyjny MMI touch response

Możliwość sterowania prawie wszystkimi funkcjami samochodu dostępna jest z poziomu dwóch dużych wyświetlaczy nowego systemu operacyjnego MMI touch response. Z poziomu wyżej umiejscowionego 10,1-calowego ekranu, kierowca (o ile na pokładzie samochodu zamontowany jest system nawigacji MMI navigation plus) zarządza nawigacją i systemami infotainment. Położony niżej ekran 8,6-calowy, służy do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortowych i do wprowadzania tekstu. Podczas obsługi, nadgarstek kierowcy spoczywa wygodnie na szerokiej gałce dźwigni zmiany biegów. System MMI touch response wyposażony jest w funkcję akustycznej i haptycznej reakcji zwrotnej, co czyni go szybkim i niezawodnym. Struktura menu systemu jest płaska i logiczna – niczym w nowoczesnym smartfonie.

W skład systemu MMI navigation plus wchodzi również w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit (ekran o przekątnej 12,3 cala), którego obsługa prowadzona jest przy pomocy wielofunkcyjnych przycisków na kierownicy. Opcjonalny wyświetlacz danych head-up display wyświetla dane na szybie, na wprost wzroku kierowcy. System obsługi głosowej zamienia nowe A6 Avant w inteligentnego partnera do dialogu. System odpowiada na komendy i pytania czerpiąc wiedzę z dwóch źródeł: bazy danych zgromadzonych na pokładzie samochodu i pozyskując je z chmury danych. Standardowa możliwość personalizacji pozwala na stworzenie nawet siedmiu profili kierowców, uwzględniając w tym nawet 400 ustawień.

Nawigacja i Audi connect

Opcjonalny system nawigacji MMI navigation plus jest najwyższym stopniem rozbudowy systemów infotainment na pokładzie nowego Audi A6 Avant. Jego moduł transferu danych działa w standardzie LTE Advanced i posiada również hotspot WiFi. System nawigacji, na podstawie wcześniejszych podróży i przebiegów tras, rozpoznaje preferencje kierowcy i generuje na tej podstawie inteligentne podpowiedzi. Zbiór systemów Audi connect oferuje szereg usług online, w tym usługi Car-to-X. Opcjonalna funkcja Audi connect key pozwala na otwieranie i zamykanie nowego Audi A6 Avant za pośrednictwem smartfona pracującego w systemie Android. Smartfona właściciela z jego samochodem połączyć można za pośrednictwem aplikacji myAudi.

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe