Nowa Honda CR-V - bardziej przestronna i komfortowa 2018-06-20

MotoNews.pl

Od wprowadzenia na rynek w roku 1995, Honda CR-V była punktem odniesienia w klasie SUV pod względem racjonalnego wykorzystania przestrzeni. Zupełnie nowy, stworzony z myślą o tym dziedzictwie model pojawi się w Europie pod koniec roku.

Na początku procesu projektowania nowego CR-V, inżynierowie Hondy dokonali poważnych modyfikacji w platformie pojazdu. Koła zaprojektowano bliżej narożników samochodu, w wyniku czego rozstaw osi urósł o 40 mm, prześwit również zwiększono o 40 mm. Ta zmiana rozstawu osi, wraz ze wzrostem szerokości pojazdu o 35 mm, uwolniła dodatkową przestrzeń dla pasażerów, bez zwiększania długości auta w stosunku do jego poprzednika.

Lepiej wykorzystana przestrzeń pasażerska

Dodatkowa przestrzeń w kabinie została dobrze wykorzystana. Pasażerowie pierwszego rzędu foteli mogą się cieszyć dodatkowym miejscem nad głowami (+5 mm) i szerszą o 16 mm przestrzenią na wysokości bioder. Dystans między przednimi a tylnymi pasażerami wydłużył się o 50 mm, a bardziej płaski zbiornik paliwa, umieszczony przed tylnymi kołami, dał kolejne 50 mm przestrzeni na nogi.

Honda CR-V

Kąt otwarcia tylnych drzwi CR-V zwiększono o 6 stopni, co w połączeniu ze wzrostem przestrzeni pasażerskiej zapewnia pasażerom komfort zajmowania miejsca i wysiadania, a także wygodniejszy dostęp z zewnątrz, jeśli np zapinamy dziecko w foteliku. Kolejną atrakcją jest nowy, „przykryty” od zewnętrznej strony próg drzwi, co zmniejsza ryzyko zabrudzenia ubrań podczas wsiadania i wysiadania.

Wiodące w klasie gabaryty przestrzeni bagażowej i – po raz pierwszy – wersja siedmiomiejscowa

Modele benzynowe CR-V będą dostępne w wersji siedmiomiejscowej, przy czym wszystkie trzy rzędy siedzeń wyposażono w funkcją zmiany kąta oparcia, zapewniającą wszystkim pasażerom komfortowe podróżowanie na długich dystansach. Siedzenia w drugim rzędzie przesuwają się wzdłużnie o 150 mm dla stworzenia wygodnej, odpowiednio szerokiej drogi do kabiny dla pasażerów trzeciego rzędu i wystarczającej przestrzeni do podróżowania, nawet dla osób dorosłych. Oparcia trzeciego rzędu, gdy nie są potrzebne, składają się do przodu, aby zapewnić większą pojemność bagażnika.

CR-V wyróżnia się w swoim segmencie gabarytami przestrzeni bagażowej, z największą płaszczyzną bagażnika, jaką kiedykolwiek dysponował ten model. Nowe oparcia kanapy drugiego rzędu, dzielonej w stosunku 60:40, mają funkcję składania jednym przyciskiem. Funkcja ta, w połączeniu z dwupoziomową, regulowaną podłogą bagażnika, umożliwia szybszy i łatwiejszy załadunek bagaży, a całkowicie płaska podłoga, ustawiona w górnej pozycji, daje szansę przewiezienia większych przedmiotów, sięgających aż na siedzenia drugiego rzędu. Dzięki zmianom, udało się stworzyć przestrzeń bagażową o maksymalnej długości 1 830 mm w wersji pięciomiejscowej (lub 1800 mm w siedmiomiejscowej) - o 250 mm większej niż w poprzednim modelu CR-V. Przedział bagażowy jest wystarczająco duży, by pomieścić rower górski z ramą 19,5-cala. Innym rozwiązaniem jest ustawienie podłogi bagażnika w dolnej pozycji, dającej możliwość korzystania z głębszej przestrzeni ładunkowej.

Honda CR-V

Komfort i zaawansowane rozwiązania techniczne

Zupełnie nowy CR-V korzysta z wielu zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz funkcji poprawiających komfort podróżowania.

Zarówno osoby siedzące z przodu, jak i te podróżujące w drugim rzędzie, mogą korzystać z bardzo dużych kieszeni na drzwiach, dzięki przesunięciu do góry głośników w panelach drzwiowych. Kieszenie te są wystarczająco duże, aby pomieścić pełnowymiarowy tablet. Nowa, trójdzielna konsola środkowa została zaprojektowana tak, aby spełnić różnorodne wymagania pasażerów – zawiera wygodną niszę na smartfon, a także przestrzeń o pojemności wystarczającej, aby pomieścić małą podręczną torebkę. Już w wersji wyposażeniowej Elegance, z tyłu dostępne są dwa gniazda USB umożliwiające ładowanie telefonów, tabletów i innych urządzeń elektronicznych. Wersja Executive oferuje funkcję bezdotykowego otwierania klapy bagażnika gestem, wraz z możliwością ustawienia wysokości jej otwarcia, co jest niezwykle przydatne w garażach o niższym stropie.

Pierwszych dostaw nowej Hondy CR-V w Europie należy oczekiwać jesienią 2018 roku. Początkowo nowy model dostępny będzie z silnikiem benzynowym VTEC TURBO o pojemności 1,5-litra. Następnie, w pierwszym kwartale 2019 roku, do oferto dołączy CR-V z napędem hybrydowym w wersji pięciomiejscowej.

Honda CR-V
Żródło: motonews.pl

Seat przedstawia wersje modeli Ibiza i Arona z nagłośnieniem BeatsAudio 2018-06-19

MotoNews.pl

Miejskie i młode duchem – takie właśnie są nowe SEAT Ibiza i SEAT Arona, podobnie jak Beats by Dre, marka, która zmieniła sposób słuchania muzyki. SEAT i Beats rozpoczęły współpracę w zeszłym roku, oferując nagłośnienie BeatsAudio jako opcję dla różnych modeli: Mii, Ibiza, Leon, Arona i Ateca. Teraz współpraca poszła o krok dalej przy okazji wprowadzenia na rynek dwóch ekskluzywnych wersji najbardziej miejskich modeli: Ibiza Beats i Arona Beats.

SEAT Ibiza Beats i Arona Beats

SEAT-y Ibiza Beats i Arona Beats zostały po raz pierwszy zaprezentowane publiczności podczas odbywającego się w Barcelonie Primavera Sound, czołowego festiwalu muzycznego, którego strategicznym partnerem jest SEAT. Dzięki partnerstwu z Primavera Sound SEAT zwiększa swe zaangażowanie w muzykę i zacieśnia więzi z rodzinnym miastem.
Unikalne wyposażenie

Modele Ibiza Beats i Arona Beats będą wyposażone w szereg unikalnych rozwiązań, w tym w wysokiej klasy system nagłośnienia, umożliwiający słuchanie ulubionej muzyki zupełnie tak, jakby przebywało się w studiu nagraniowym z ulubionymi wykonawcami.

Standardowy pakiet wyposażenia

Standardowy pakiet wyposażenia modeli będzie zawierał system Full Link (MirrorLink, Android Auto i CarPlay), tak by można było podłączyć smartfon w samochodzie w najszybszy i najbardziej efektywny sposób. Ponadto Ibiza Beats i Arona Beats będą wyposażone w nowy wirtualny kokpit SEAT-a – interaktywny wyświetlacz, który kierowca może w pełni dostosować do swoich potrzeb za pomocą przycisków na kierownicy lub systemu informacyjno-rozrywkowego.

Modele Ibiza Beats i Arona Beats będą także wyposażone w światła LED do jazdy dziennej i przednie reflektory Full LED, w specjalnie zaprojektowane fotele, maskownicę świateł przeciwmgielnych oraz chromowane listwy profilowe okien. Wewnątrz samochodu kierowcę powitają nowe, podświetlane słupki, zaprojektowane specjalnie do modeli Ibiza Beats i Arona Beats, oraz wyjątkowe, klimatyczne oświetlenie w kolorze pomarańczowym i białym. Logo BeatsAudio pojawi się także na klapie bagażnika.

Inne cechy szczególne SEAT-ów Ibiza Beats i Arona Beats

Inne cechy szczególne SEAT-ów Ibiza Beats i Arona Beats to boczne lusterka w kolorze Eclipse Orange; kolor pomarańczowy będzie obecny także w światłach przeciwmgielnych modelu Ibiza. Szwy skrzyni biegów, kierownicy i hamulca ręcznego również zostaną wykończone w kolorze Eclipse Orange. Wewnętrzne panele drzwi oraz konsola (tylko w modelu Arona) będą w kolorze Ice Metal.

Oba modele dostępne będą w zupełnie nowym odcieniu Magnetic Tech, który dołączy do palety składającej się z kolorów: Eclipse Orange, Urban Silver, Midnight Black i Nevada White. Model Arona Beats będzie również dostępny w trzech opcjach dwukolorowych: kombinacjach Nevada White z dachem Midnight Black, Eclipse Orange lub Magnetic Tech.

Wysokiej jakości system nagłośnienia BeatsAudio, w który wyposażone są Ibiza Beats i Arona Beats, oferuje 12-kanałowy wzmacniacz o mocy 300 W, procesor sygnałów cyfrowych i 7 wysokiej jakości głośników, na które składają się 2 głośniki wysokotonowe w słupkach nadwozia A oraz 2 głośniki niskotonowe w drzwiach przednich, 2 szerokozakresowe głośniki z tyłu, jak również subwoofer.

Modele Ibiza Beats i Arona Beats zostaną wprowadzone na rynek w ostatnim kwartale 2018 roku.

Żródło: motonews.pl

Nowy Peugeot 508 SW czyli bezkompromisowe kombi 2018-06-18

MotoNews.pl

Kilka miesięcy po zaprezentowaniu bezkompromisowego fastbacka, Peugeot ujawnia wersję SW nowego Peugeot 508. Czeka nas zupełna nowość. Nowy Peugeot 508 SW czerpie inspiracje ze świata nadwozi shooting brake i łamie wszystkie kanony obowiązujące na konkurencyjnym rynku modeli kombi w segmencie D. Niska i dynamiczna sylwetka nowego Peugeot 508 SW przykuwa uwagę. Atletyczna elegancja współgra z praktycznym podejściem do przestronności, pojemności i dostępności bagażnika.

Nowy Peugeot 508 SW

Model jest wyposażony w najnowszej generacji Peugeot i-Cockpit® i ma niewielki promień skrętu. Dzięki temu nie są mu straszne ani ulice ze zwartą miejską zabudową, ani szerokie autostrady. Doskonały układ jezdny nowego Peugeot 508 SW wpisuje się w pełni w DNA marki i zapewnia kierowcy znakomite wyczucie nawierzchni i perfekcyjną kontrolę ruchów nadwozia. Wysoka efektywność, bezpieczeństwo i najwyższej klasy komfort były od początku wpisane w założenia techniczne projektu, co zapowiada intensywne doznania.

Nowy PEUGEOT 508 SW zostanie zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2018 roku, a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w styczniu 2019 roku.

„Po bezkompromisowym fastbacku nadszedł czas na kombi! Jest tak samo wyraziste i zapiera dech w piersiach! Za sprawą nowego Peugeot 508 SW marka potwierdza swoją przemianę i wzbogaca ofertę o model o spektakularnej sylwetce i osiągach. Nasza ambicja, aby uczynić Peugeot najlepszym producentem klasy Premium na rynku aut popularnych, staje się rzeczywistością i to w najpiękniejszy sposób”. – Jean-Philippe IMPARATO, dyrektor generalny Peugeot

Segment wciąż zdominowany przez nadwozia kombi

W Europie segment D liczy 1,4 miliona samochodów. W ostatnich dziesięciu latach udział nadwozi typu kombi w tym rynku był nadal największy, pomimo rosnącego wachlarza ofert i typów nadwozi, w tym SUV-ów. W Europie co trzeci samochód sprzedany w segmencie D to kombi. Oferta dostępna w tym segmencie dzieli się na tradycyjną ofertę dużych i przestronnych kombi, w większości oferowanych przez producentów samochodów seryjnych, oraz ofertę modeli Premium, która łączy w sobie praktyczność nadwozia kombi z bardziej dynamiczną sylwetką. Cel marki Peugeot jest całkowicie jasny. Chcemy stworzyć obiekt pożądania, przełamać tradycyjne kanony oraz zaoferować samochody o atletycznej i nowoczesnej sylwetce, dotychczas zarezerwowanej dla nielicznych producentów segmentu Premium.

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe