Honda Civic Type R 2017 2017-07-05

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Zupełnie nowa Honda Civic Type R 2017 została zaprojektowana i skonstruowana od podstaw, by zapewnić najbardziej ekscytujące doznania za kierownicą – zarówno na zwykłej drodze, jak i na torze wyścigowym.

Honda Civic Type R 2107 została zaprojektowana i skonstruowana od podstaw równolegle z nowym seryjnym Civikiem w wersji hatchback, co dało obopólne korzyści w dziedzinie dynamiki i poziomu wykończenia obu wariantów. Nowy model podtrzymuje tradycje gorącokrwistego, szlachetnego, wyczynowego hatchbacka Hondy. Łączy w sobie dynamikę przednionapędowego auta z odważnym designem i doskonałymi parametrami z zakresu aerodynamiki.

Honda Civic Type R 2107 – układ napędowy

Nowe, jednomasowe koło zamachowe, w połączeniu z ciasno zestopniowaną, 6-biegową skrzynią manualną, redukuje bezwładność sprzęgła o 25%. Skrócenie przełożenia przekładni głównej o 7% daje szybszą reakcję na przyspieszanie. Funkcja kontroli prędkości obrotowych silnika przy redukcji biegu sprawia, że zmiany przełożeń są płynne, bez niepożądanego szarpania związanego z nadmiernym lub niedostatecznym „międzygazem”. Zwiększa to przyjemność z prowadzenia usportowionego auta z manualną skrzynią biegów.

Honda Civic Type R 2107 – zawieszenie

Ultralekkie nadwozie o dużej sztywności – efekt innowacyjnych nowych technologii inżynieryjnych i technik konstrukcyjnych – przyczynia się do obniżenia środka ciężkości. W połączeniu z wyrafinowanym, nowym układem zawieszenia, bezpośrednio wspiera wspaniałą dynamikę auta.

Zaawansowane technicznie przednie zawieszenie z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi, redukuje siły skrętne działające na układ kierowniczy. Poprawia też czucie na kierownicy oraz prowadzenie w łuku w zakresie granicznym. Tylne koła Hondy Civic Type R 2017 posiadają nowy układ wielowahaczowego zwieszenia. Podnosi on komfort resorowania oraz stabilność przy wysokich prędkościach.

Honda Civic Type R 2107 – układ kierowniczy

Układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i elektrycznym wspomaganiu to nowość w modelu Type R. Wykorzystuje on podobny system, jaki zastosowano w standardowym Civicu, ale o zoptymalizowanym zmiennym przełożeniu. Zapewnia to bardziej bezpośrednie i pewne czucie przy wysokich prędkościach.

Honda Civic Type R 2107 – silnik

Maksymalna moc zmodyfikowanego silnika 2.0 VTEC TURBO to 320 KM przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie zaledwie 5,7 s. Jego maksymalna prędkość to 272 km/h. Oznacza to, że jest to najszybciej przyspieszający i rozwijający najwyższą prędkość maksymalną samochód w swojej klasie. Jest to również najszybszy w historii Type R na Północnej Pętli Nürburgringu z czasem okrążenia 7minut i 43,8 sekundy.

Honda Civic Type R 2107 – tryby jazdy

W nowym Civicu Type R mamy do dyspozycji trzy tryby jazdy – do podstawowego trybu „Sport” oraz wyczynowego „+R”, dodano tryb „Comfort”. Wszystkie tryby dostosowują pracę i charakter zawieszenia, układu kierowniczego i reakcji silnika na gaz wedle wyboru kierowcy. W porównaniu z poprzednikiem, w nowym Civicu Type R zastosowano wyraźnie większe różnice pomiędzy nastawami dla poszczególnych trybów tłumienia w amortyzatorach. Przez to nowy model stał się znacząco bardziej funkcjonalny w większym zakresie rodzajów podłoża. W trybie „Comfort” zawieszenie jest bardzo podatne, a charakterystyka pracy układu kierowniczego – mniej sportowa.

Honda Civic Type R 2107 – wygląd zewnętrzny

Odważnie zaprojektowana sylwetka Civica Type R nie pozostawia wątpliwości co do jego sportowego charakteru. Szerszy, dłuższy i niższy niż którykolwiek z jego poprzedników, zupełnie nowy Civic ma krótkie zwisy i cechuje się muskularnymi, zwartymi liniami. Odważnie zaprojektowany przód auta, szerokie nadkola oraz duże wloty powietrza dobitnie podkreślają charakter Civica.

Kompletny pakiet aerodynamiczny obejmuje wygładzone podwozie, tylne skrzydło i generatory wirowe na linii zejścia dachu. Ta charakterystyka przyczynia się do uzyskania najlepszego w klasie balansu między dociskiem a siłą nośną, a tym samym znakomitej stabilności przy wysokich prędkościach.

Honda Civic Type R 2107 – wnętrze

Zaprojektowane od nowa wnętrze zapewnia wyższą jakość, komfort i jest dopracowane w detalach. Pasażerów przednich i tylnych miejsc ucieszy lepsza widoczność i większa niż kiedykolwiek przestronność połączona z doskonałymi osiągami Type R. Ogromny bagażnik i innowacyjna, odsuwana w bok pokrywa przestrzeni bagażowej, sprawiają, że auto zachowa pozycję najbardziej funkcjonalnego i wszechstronnego samochodu wśród wyczynowych hatchbacków.

Nowy Civic Type R został skonstruowany w ramach tego samego programu co inne wersje 10. generacji modelu Civic. To największy, globalny projekt dla jednego modelu w historii Hondy.

Produkcja nowego Civica Type R ma ruszyć latem tego roku w Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon – globalnym centrum produkcji 10. generacji Hondy Civic hatchback.

Type R będzie eksportowany do wszystkich krajów Europy oraz na inne rynki świata, w tym do USA i Japonii. Na rynku USA model Hondy z oznaczeniem „Type R” będzie oficjalnie sprzedawany po raz pierwszy w historii.

Żródło: motonews.pl

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe