Przemeblowania w ofercie Subaru 2005-08-31
Subaru zapowiada nie tylko odmłodzenie twarzy Imprezy, ale także jeszcze mocniejsze silniki pod maskami Imprezy i Forestera.

Kolejne wcielenie Imprezy będzie miało nowy przód, podobny do tego, który ma sprzedawany już w USA 7-miejscowy SUV o nazwie Tribeca. Przednie reflektory bardziej zachodzą na boki, a pośrodku jest trzyczęściowa atrapa chłodnicy z noskiem a la Alfa Romeo, czy Seat. Z boku i z tyłu Impreza pozostanie niemal niezmieniona.

Drugim, i znacznie ważniejszym nowym elementem Imprezy generacji 2006 roku są mocniejsze silniki. Pod maskę trafi nowoopracowana jednostka 2.0 - 4-cylindrowa, benzynowa i jak zwykle w układzie bokser - o mocy 160 KM. W Modelu Impreza 2.0R silnik ten zastąpi aż o 35 KM słabszy dotychczasowy 2.0 z głowicą SOHC. Najsłabszy silnik 1.6 nie będzie już w ogóle produkowany, a więc 2.0R będzie wersją podstawową.

W budzących najwięcej emocji sportowych odmianach Imprezy WRX STI zamiast obecnego silnika 2.0 Turbo o mocy 265 KM pod maskę trafi znany już w USA 280-konny silnik turbo o pojemności 2.5 litra. Nowy silnik, ale w słabszej specyfikacji o mocy 230 KM będzie napędzał Imprezę WRX (wcześniejszy 2.0 rozwijał 224 KM). Poza jednostkami napędowymi Subaru Impreza WRXi i WRX STI będą wyposażone w środkowy dyferencjał, który może być regulowany z miejsca kierowcy.

Zmian stylistycznych - już po raz trzeci - doczekał się także najpopularniejszy w Polsce model Subaru - Forester. Wprawdzie jeszcze nie zafundowano mu przodu z Tribeki, ale wygładzono pozostające jeszcze kanty nadwozia i zmieniono wnętrze. Nowe są także silniki, które teraz będą identyczne z tymi spod maski Imprezy.

125- i 177-konne dotychczasowe jednostki zastąpi 158-konny 2.0, który jest odmianą 160-konnego silnika z Imprezy. Mocniejszą i zarazem topową wersję Forestera o symbolu XT będzie napędzała jednostka 2.5 turbo o mocy 230 KM. Przy takim napędzie prędkość maksymalna tej odmiany Forestera wzrośnie z 211 do 221 km/h. Poprawiając było nie było terenowego Forestera dołożono wszelkich starań, by samochód ten zachowywał się bardzo pewnie podczas szybkiej jazdy po utwardzonych drogach. No bo któż by chciał tym autem wjeżdżać w teren?
Żródło: Subaru galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe