Mazda pokazuje 2005-09-01
Na każdej wystawie samochodowej Mazda pokazuje bardzo interesujące studia. Szkoda tylko, że rzadko trafiają do produkcji seryjnej.

Tak zapewne będzie w przypadku prototypu Sassou, który Mazda nie tylko naszpikowała technologiami rodem z komputerów, ale i zaprojektowała mu bardzo ładne nadwozie. Tak mogłaby kiedyś wyglądać Mazda 1, bo pod względem wielkości (długość 3,89 m) Sassou odpowiada pograniczu segmentów A i B.

Ciekawostką w nowym studium Mazdy jest regulowana przesłona wlotu powietrza do chłodnicy, która ma zapewnić silnikowi optymalne warunki przy różnych prędkościach jazdy. Najważniejszą jednak nowością w Sassou jest wykorzystanie pendrive'a USB nie tylko jako nośnika dla plików mp3 do odtwarzania w aucie lub książki adresowej do wykorzystania przez system nawigacji satelitarnej i telefon, ale przede wszystkim jako elektronicznego kluczyka.

Bardziej przyziemną premierą Mazdy podczas salonu we Frankfurcie będzie odmłodzona Mazda 2. Zmiany dotyczą przede wszystkim szczegółów nadwozia. Wszystkie reflektory i światła są nowe. Z przodu klosze z przezroczystego szkła, a z tyłu w stylu a la Lexus. Oprócz tego Mazda 2 ma nowe materiały obiciowe wewnątrz i kilka nowych kolorów lakierów do wyboru. Od strony technicznej zmienia się niewiele. Do gamy silników dołącza mały silnik wysokoprężny - znany już z Fordów, Peugeotów i Citroenów tubodiesel 1.4 o mocy 68 KM.

Niestety, Mazda 2 krótko po wprowadzeniu na polski rynek została na skutek wysokiej ceny wycofana z oferty. A szkoda, bo to produkowane w Hiszpanii auto wydaje się bardziej udane niż bliźniaczy Ford Fiesta. Na rynku niemieckim po modyfikacji Mazda zdecydowała się obniżyć cenę "dwójki" i najtańsza Mazda 2 z silnikiem 1,25o mocy 75 KM kosztuje 12 190 Euro.
Żródło: Mazda galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe