Nadal w dół 2005-11-10
Patrząc na październikowe wyniki sprzedaży nowych samochodów analitycy zastanawiają się, kiedy rynek osiągnie prawdziwe dno.

Październikowa ogólna sprzedaż nowych aut w Polskich salonach okazała się po raz kolejny niższa zarówno o września 2005, jak i października rok wcześniej. Sprzedano tylko 15 774 auta - to o 8,3% mniej niż we wrześniu i o 19,8% mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Tak słabego wyniku nie notowano od ponad dwunastu lat. Cofnęliśmy się więc do 1993 roku.

W porównaniu do 10 miesięcy 2004 roku do końca października z salonów wyjechało o 27,4% mniej nowych samochodów. Wszystkie marki odnotowują gorsze wyniki. Pozycję lidera w zestawieniu styczeń-październik nadal utrzymuje Skoda, druga jest Toyota, a na trzecie miejsce powrócił Fiat. Włoska marka w październiku wyraźnie przyspieszyła, bo jako jedyna przekroczyła pułap sprzedaży 2 000 aut i uzyskała wynik miesięczny w wysokości 2 017 sztuk.

Czwarta pozycja należy do Opla, za nim jest Ford, a szóste miejsce wciąż utrzymuje Renault, który jednak coraz bardziej traci. W październiku sprzedano o 48,8% renówek mniej niż w tym samym miesiącu przed rokiem.

Mniejsze spadki sprzedaży odnotował kolejny przedstawiciel francuskiej motoryzacji - Peugeot. Mimo to ta marka tylko nieznacznie zmniejszyła swój udział w rynku. Wyjątkiem w tym zestawieniu już drugi miesiąc z rzędu okazuje się Citroen. Jego sprzedaż w ciągu 10 miesięcy wzrosła, choć październik okazał się o 9,1% gorszy niż ten sam miesiąc przed rokiem.

Niewielki wzrost udziału w rynku (o 0,3%) uzyskał też Volkswagen, dziewiąta marka w Polsce, lecz i tu w październiku zanotowano spadek sprzedaży. Pierwszą czołową dziesiątkę marek w Polsce zamyka Honda, której tegoroczna sprzedaż jest o 5,4% mniejsza niż przed rokiem. Ale dzięki stosunkowo małej stracie Honda umocniła swą pozycję i jej udział w rynku wzrósł o 1% i wynosi 4,3%.

Jak i w poprzednich miesiącach najwięcej wzrostów notuje się wśród marek, które zajmują dalsze miejsca pod względem ogólnej ilości sprzedanych aut. W październiku najlepiej wypadł Nissan, który w porównaniu z analogicznym miesiącem 2004 roku poprawił swe wyniki o 3,0%. A w sumarycznych wynikach od początku roku np. Seat osiągnął wzrost o 8,3%; Chevrolet o 111,0%; Kia o 68,0%; Hyundai o 8,7% i Suzuki o 1,9%.
Żródło: samar

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe