Opłaty za złomowanie 2005-11-22
Od nowego roku wchodzi w życie ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

W założeniu ustawa reguluje narastający problem: co zrobić z wyeksploatowanymi samochodami, których w ogromnym tempie nam przybywa? Otóż w przyszłości wszyscy importerzy i producenci, którzy w ciągu roku wprowadzili na rynek ponad tysiąc nowych samochodów, będą mieli obowiązek zapewnienia bezpłatnego ich złomowania. Pozostali, czyli ci, którzy sprowadzili poniżej 1000 aut lub przywieźli auto prywatnie - niezależnie, czy było to auto nowe, czy używane - będą musieli zapłacić 500 zł specjalnej opłaty recyklingowej.

Ustawa zakłada zorganizowanie przez firmy sprowadzające powyżej 1000 aut rocznie specjalnej sieci stacji zajmujących się złomowaniem. Z kolei opłaty recyklingowe będzie zbierał i nimi zarządzał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Będzie on mógł przekazać zebrane pieniądze np. na dofinansowanie powstającej sieci stacji recyklingu, jednak prawdopodobnie nie uda się całkiem uniknąć kolejnych opłat, jakie będą musieli opłacić w tzw. szrocie właściciele sprowadzonych we własnym zakresie aut.

Jakby nie było, ustawa o recyklingu jest krokiem w dobrą stronę, choć dla amatorów aut z importu oznacza poważną barierę. 500 zł w przypadku najstarszych sprowadzanych aut to kwota zazwyczaj wyższa od akcyzy i sprowadzanie "staruszków" może się nie opłacać. Póki więc nowe przepisy nie wejdą w życie, możemy być świadkami większego napływu używanych samochodów zza granicy.
Żródło: Gazeta Wyborcza

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe