Volvo: Jeszcze mocniejszy D5 2005-12-07
Nowy turbodiesel w ofercie Volvo jest czysty, mocny, i co najważniejsze, własnej konstrukcji.

Aby przejść poprzeczkę normy Euro 4 prawie wszystkie firmy motoryzacyjne obecne na polskim rynku musiały wymienić swoje silniki wysokoprężne. Nie inaczej stało się w przypadku Volvo, jednak tu sytuacja warta jest szczególnej uwagi. Szwedzka marka należy do Forda i korzysta oczywiście z zasobów technologicznych matkującego koncernu. Jednak Volvo stara się rozwijać także własne rozwiązania, czego dowodem jest nowy 5-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,4 litra.

Jednostka ta przewidziana jest dla modeli S40 i V50. Jednak z mocą 180 KM wyraźnie będzie się wybijać na tle opracowanych przez Forda i PSA 4-cylindrowych silników wysokoprężnych o mocach 109 i 136 KM. Oprócz 180 koni silnik D5 rozwija także maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Tym samym napędzana nim wersja S40 rozpędza się do "setki" w czasie 8,5 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 225 km/h. Mimo wysokich osiągów średnie zużycie oleju napędowego wynosi 7 litrów na 100 km.

Silnik D5 w obu wariantach nadwoziowych będzie połączony z automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów. Na początek przewidziano napęd tylko na koła przednie. Od słabszych odmian S40 i V50 D5 będzie można odróżnić po specjalnych spojlerach z przodu i z tyłu nadwozia. Sprzedaż 180-konnych D5 ma się rozpocząć wiosną 2006 roku.
Żródło: Volvo galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe