Listopadowe odbicie 2005-12-09
Promocje robią swoje i w listopadzie drgnęła sprzedaż nowych samochodów.

W ubiegłym miesiącu sprzedano w Polsce 17 134 nowych aut - o 8,9% więcej w porównaniu do października, ale o prawie 11% mniej niż w okresie styczeń-listopad roku ubiegłego. Sprzedaż skumulowana, która po jedenastu miesiącach wyniosła 217 009 samochodów, jest niższa o 26,3% w porównaniu z uzyskaną rok wcześniej.

Po listopadowym zestawieniu widać coraz wyraźniej zmiany, jakie dokonują się na polskim rynku. Wśród nowych samochodów tracą swoje udziały tanie auta, a więcej klientów zdobywają sobie droższe marki. Sprzedaż zwiększają tylko marki spoza pierwszej dziesiątki - przede wszystkim producenci z Korei.

Wciąż jednak zmiany te nie są na tyle znaczące, aby pomieszać szyki głównym graczom polskiego rynku nowych aut i w porównaniu z październikiem zmian w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek jeszcze nie ma. Liderem nadal jest Skoda, choć w porównaniu z 11 miesiącami ubiegłego roku sprzedała o 31,0% mniej samochodów. W listopadzie jednak straty były stosunkowo małe, bo w tym samym miesiącu 2004 roku z salonów Skody wyjechało tylko o 7% aut więcej. Tylko Skodzie udało się w listopadzie sprzedać więcej niż 2000 samochodów.

Drugą pozycję nadal zajmuje Toyota z wynikiem po jedenastu miesiącach roku w wysokości 24 375 sztuk. Spadek sprzedaży w 11 miesiącach to 23,9%, a więc poniżej wskaźnika dla całego rynku i Toyota zwiększyła swój udział w rynku z 10,9 do 11,2%. Na trzecim miejscu utrzymał się Fiat, który sprzedał w okresie styczeń-listopad 22 693 auta, o 53,4% mniej niż rok wcześniej. Jednak Fiat mocno atakuje, bo w listopadzie sprzedaż włoskiej marki była wyższa niż u Toyoty.

Czwarte miejsce należy do Opla, którego auta znalazły od początku roku 19 210 nabywców. Spadek sprzedaży o 31,2% na przestrzeni roku spowodował utratę udziału w rynku o 0,6% - do 8,9%. Spadki notuje również piąty na polskim rynku Ford. W ubiegłym roku w ciągu 11 miesięcy marka ta sprzedała o 33,7% więcej aut. Szósta pozycja to Renault, z którego salonów do końca listopada w tym roku wyjechało o 45,6% nowych aut mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Siódme i ósme miejsce należy do marek koncernu PSA. Lepiej wciąż wygląda sytuacja Peugeota, choć to Citroen osiągnął wzrost sprzedaży skumulowanej, liczonej od początku roku, i to o 16,2%. Dziewiątą pozycję na rynku zajmuje Volkswagen z wynikiem o 21,9% mniejszym niż w ciągu 11 miesięcy rok wcześniej. Pierwszą dziesiątkę podsumowania zamyka niezmiennie Honda. Jednak i ta marka w tym roku traci, bo tegoroczna sprzedaż jest o 5,6% mniejsza w stosunku do 2004 roku.

Spośród marek, które znalazły się na dalszych pozycjach listy, na uwagę zasługują Chevrolet (13. miejsce) ze wzrostem w ciągu 11 miesięcy 89,1%; Kia (14. miejsce) - 60,1% wzrostu; Subaru (24. miejsce) wzrost o 123,3%; Land Rover (29. miejsce) wzrost o 110,7%; jak również Saab i Porsche (wskaźniki wzrostu odpowiednio 86,4 i 89,6%).
Żródło: samar

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe