Merdcedes GL: Duży, większy, największy 2005-12-12
Na razie Mercedes nie myśli o zakończeniu 26-letniej produkcji klasy G. Dla zwolenników nowocześniejszej linii zaprojektowano równoległy model o symbolu GL.

Nowy Mercedes GL, którego sprzedaż w Europie ma się rozpocząć po wakacjach przyszłego roku, jest o 30 cm dłuższy od klasy ML i 15 cm szerszy od 5-drzwiowej odmiany Mercedesa G. W ofercie niemieckiej nowe auto marki ma wypełnić lukę między właśnie klasą G, a ML. W zamyśle konstruktorów ma łączyć w sobie zalety mechanicznych komponentów układu napędu i rozmiarów Mercedesa G oraz rozbudowanej elektroniki klasy ML.

Klasa GL została zaprojektowana jako auto 5- lub 7-miejscowe. Mimo że jest to auto terenowe, ma oferować komfort porównywalny z limuzyną. Ma też ładniejsze od klasy G nadwozie. Pod tym względem wygląda raczej jak mniejszy brat modelu ML.

Techniczną nowinką w kabinie Mercedesa są elektrycznie chowane fotele trzeciego rzędu. Według informacji Mercedesa po ich złożeniu powstaje równa powierzchnia ładunkowa, a bagażnik w standardowej konfiguracji mieści 1240 litrów. Gdy zostaną złożone jeszcze fotele środkowego rzędu, wewnątrz do wykorzystania będzie objętość 2300 litrów.

Nowa klasa GL będzie napędzana do wyboru przez dwa silniki benzynowe i dwa diesle. Wersje benzynowe to GL 450 z nową jednostką V8 o mocy 340 KM i GL 500 z silnikiem V8 z klasy S o mocy 388 KM. Obydwa silniki są połączone z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic. Odmiany wysokoprężne to GL 320 CDI z silnikiem V6 o mocy 224 KM oraz GL 420 CDI, z jednostką V8 o mocy 306 KM. Ten ostatni osiąga maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Obydwa silniki wysokoprężne spełniają wymogi normy Euro 4 i są wyposażone w bezobsługowy filtr cząstek stałych.

Układ napędu na 4 koła klasy GL został przejęty z Mercedesa ML. Nosi on nazwę 4Matic i w sposób stały przekazuje moment obrotowy na wszystkie koła. Jak przystało na prawdziwie luksusowy i kosztowny pojazd Mercedes GL ma również zawieszenie pneumatyczne Airmatic i automatycznie dostosowujący się do warunków układ amortyzujący.

Projektując Mercedesa GL wiele uwagi poświęcono zastosowaniu go jako holownika. Auto wyposażono w układ ESP z dodatkowym systemem TSA (Trailer Stability Assist) nadzorującym zachowanie się przyczepy. Poza tym kierowcę klasy GL wspomagają elektroniczne układy zapobiegające staczaniu się z góry i uślizgowi kół podczas ruszania oraz terenowy ABS. Jeśli komuś to nie wystarcza, to za dopłatą dostępny będzie jeszcze pakiet offroadowy obejmujący dwustopniowy reduktor i pełne blokady dyferencjałów (środkowego i tylnej osi). W pakiecie tym jest też zmodyfikowane powietrzne zawieszenie, które pozwala na zwiększanie prześwitu do 31 cm i możliwości pokonywania brodów o głębokości do 60 cm.

Oficjalna premiera klasy GL będzie miała podczas salonu w Detroit i - co wcale nie dziwi - pierwsze egzemplarze nowego Mercedesa przeznaczone są na rynek amerykański.
Żródło: DaimlerChrysler galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe