Pożegnanie Citroena C15 2005-12-15
Citroen po 21 latach definitywnie zakończył produkcję dostawczego C15.

W obecnej gamie modeli Citroena w przypadku C15 nie pasuje nawet nazwa. Sztandarowe modele to C6 i C8, a C15 to w porównaniu z nimi blaszana puszka. Jednak Citroen nie ma się czego wstydzić, bo mały dostawczy C15 zdobył sobie uznanie wielu drobnych przedsiębiorców we Francji i południowej Europie, a przez kilka lat był produkowany również w Polsce. Dzięki znacznie niższej (np. od Citroena Berlingo) cenie C15 wciąż miał swoich zwolenników.

Debiut C15 miał miejsce w 1984 roku. Autko bazowało na wzmocnionej konstrukcji modelu Visa i było następcą dostawczego 2CV. Produkowano kilka wersji nadwoziowych i w dwóch długościach części bagażowej. W sumie wyprodukowano 1 181 471 egzemplarzy tego samochodu, a najwięcej w roku 1989 - 111 502 sztuki. Ostatnim miejsce produkcji C15 była hiszpańska fabryka w Vigo. Tam prowadzone są już przygotowania do uruchomienia montażu nowocześniejszego następcy.

Prosta konstrukcja i równie prosty, co niezawodny 70-konny wolnossący silnik wysokoprężny 1.9 z tradycyjnym pośrednim wtryskiem paliwa sprawiły, że tak naprawdę jedynym wrogiem C15 była rdza. W ostatnich latach jednak i ten problem został opanowany, ale ostatecznie dostawczy Citroen został pokonany przez wprowadzane od nowego roku wymogi normy Euro 4. O bezpieczeństwie konstrukcji C15 lepiej w tym przypadku w ogóle nie wspominać.

Ostatnie trzy egzemplarze C15 Citroen przekazał w darze zarządowi miasta Vigo, drugi trafił do muzeum Citroena w Aulnay, a trzeci został rozlosowany wśród pracowników fabryki.
Żródło: Citroen

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe