Picanto z dieslem 2005-12-16
Choć cena oleju napędowego zniechęca do inwestowania w silnik wysokoprężny, to Kia przymierza się do wprowadzenia takiej wersji małego Picanto.

Kia Picanto jest już liczącym się konkurentem wśród najmniejszych i najtańszych aut na naszym rynku. Dotąd autko to oferowane jest wyłącznie w wersjach benzynowych 1.1 i 1.2, lecz na rynki Europy Zachodniej już wkracza odmiana wysokoprężna. I to całkiem interesująca - debiutujący w Picanto diesel ma zaledwie 1.1 litra pojemności i osiąga moc 75 KM.

Nowy silnik ma 3 cylindry i dzięki sporej jak na swoją pojemność skokową mocy pozwala małemu Picanto rozpędzać się do 100 km/h w czasie 16 sekund i osiągać prędkość maksymalną 162 km/h. Dla porównania - benzynowa odmiana 1.1 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 15,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 154 km/h. Najważniejsze jednak w Picanto 1.1 CRDi jest zużycie paliwa. Średnio, czyli w cyklu mieszanym, kształtuje się ono na poziomie 4,2 l/100 km.

Niestety, mała Kia "na ropę" trafiła ze swoim debiutem w niezbyt sprzyjający dla silników wysokoprężnych moment. Na rynku np. niemieckim Kia Picanto 1.1. CRDi kosztuje niecałe 10,5 tysięcy Euro. I biorąc pod uwagę niskie spalanie benzynowej wersji 1.1, które według producenta wynosi średnio 4,9 l/100 km, w Polsce przy różnicy ceny odmiany benzynowej i wysokoprężnej na poziomie 1800 Euro Picanto z dieslem raczej nie ma szansy, by zdobyć sobie popularność.
Żródło: Kia

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe