Czyste diesle w Fabii 2005-12-21
Niemal w ostatniej chwili Skoda dostosowała swoją ofertę do wymogów normy Euro 4.

Oczywiście chodzi tu o silnik wysokoprężny 1.9 SDI o mocy 64 KM, który jako jedyny wśród silników w gamie czeskiej marki spełniał tylko normę Euro 3. Od teraz dzięki zasobom koncernu VW problem został rozwiązany. Podobnie jak zrobiły to Seat i Volkswagen teraz także w Skodzie Fabii będą dostępne dwa warianty 3-cylindrowego turbodiesla 1.4 TDI. Jednostki 70- i 80-konna zastąpią nie tylko wolnossącego 1.9 SDI, ale również 1.4 TDI o mocy 75 KM.

Oba nowe silniki mają wałek rozrządu w głowicy, dwa zawory na każdy cylinder, wałek wyrównoważający tłumiący wibracje, turbosprężarkę i chłodnicę zasysanego powietrza. Bezpośredni wtrysk paliwa odbywa się za pomocą elektronicznie sterowanych pompowtryskiwaczy. Obniżenie toksyczności spalin do limitów Euro 4 uzyskano głównie przez modernizację układu ich recyrkulacji.

Osiągi silników 1.4 TDI wystarczają do sprawnego poruszania się. Odmiana 70-konna osiąga maksymalny moment obrotowy 155 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min. Tak napędzana Skoda Fabia przyspiesza do 100 km/h w czasie 15,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 162 km/h. Mocniejsza odmiana 80-konna rozwija maksymalny moment obrotowy 195 Nm. Obydwa warianty zużywają niewiele paliwa. Średnio 4,7 lub 4,6 l/100 km.

W Skodzie Fabii nadal do wyboru pozostają wysokoprężne jednostki 1.9 TDI o mocach 100 lub 130 KM (tylko w wersji RS). Te silniki już wcześniej dostosowano do normy Euro 4.
Żródło: SAP galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe