60 lat Garbusa 2005-12-30
Pod koniec 1945 roku zmontowano pierwsze seryjne cywilne Volskwageny.

Gdy pod koniec grudnia przed 60 laty z hali fabryki w Wolfsburgu wyjechało pierwszych 55 egzemplarzy, nikt jeszcze nie myślał o nim jako o "Chrabąszczu", czy "Garbusie". Te nazwy przyjęły się później wśród licznych rzesz właścicieli. Po uzyskaniu zezwolenia władz brytyjskich sprawujących kontrolę nad strefą okupacyjną, w której leżał Wolfsburg początkowo Volskwagen miał wyprodukować 20 tysięcy aut plus 500 samochodów pocztowych z przyczepami i 200 przyczep dla wojsk sprzymierzonych.

Początki nie były łatwe - w pierwszych latach produkowano mniej, niż zakładano i raz po raz wstrzymywano produkcję. Mimo to już w 1947 roku wyeksportowano pierwsze Garbusy: 5 egzemplarzy trafiło do Holandii. W 1955 roku fabrykę opuścił milionowy egzemplarz, a 5 lat wcześniej na bazie Garbusa powstał pierwszy Volkswagen Transporter.

Ogółem w ciągu 58 lat na całym świecie wyprodukowano 21 529 480 Garbusów. Po zakończeniu produkcji w 1974 roku w Wolfsburgu, a potem w 1978 roku w Emden produkcję kontynuowano już poza Europą - w Brazylii, Meksyku i RPA. A ostatni Garbus został wyprodukowany w meksykańskiej Puebli całkiem niedawno, bo 30 lipca 2003 roku. Do dziś Volskwagen wyprodukował ponad 100 milionów samochodów.
Żródło: VW galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe