Suzuki rozpoczyna sprzedaż nowej Vitary 2018-09-19

MotoNews.pl

W 30. rocznicę wprowadzenia modelu na rynek, Vitara przechodzi face lifting. Nowy model prezentuje się z bardziej wyrafinowanym wyglądem, jeszcze bardziej zaawansowanymi funkcjami bezpieczeństwa i sprawdzonym napędem na 4 koła ALLGRIP SELECT.

Suzuki Vitara czwartej generacji

Seria Vitara zadebiutowała w 1988 roku jako pionier w kategorii kompaktowych SUV-ów i jest ceniona za stylowy wygląd, zwrotność, komfortową jazdę po drogach i terenowe właściwości jezdne. W 2018 roku przypada 30. rocznica powstania tego modelu. Obecna, czwarta już generacja Vitary, została wprowadzona do sprzedaży w 2015 roku, odpowiadając na potrzeby tworzenia coraz bardziej kompaktowych samochodów tej klasy. Vitara jest wyposażona w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, system multimedialny i opcje personalizacji odpowiadające indywidualnym preferencjom. Kierowcy mają do wyboru napęd na jedną oś lub system napędu na cztery koła ALLGRIP SELECT, który pozwala kierowcy dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych i zapewnia znakomite właściwości jezdne na drodze, jak i w terenie.

Przód zmodernizowanej Vitary został odmłodzony dzięki chromowanym akcentom osłony chłodnicy, charakterystycznym dla SUV-ów Suzuki. Element został dobrze przyjęty w studium koncepcyjnym Vitary o nazwie iV4 (model studyjny Vitary) oraz w modelu Vitara S. Modyfikacje te podkreśla dodatkowo chromowany akcent w dolnej sekcji grilla. Tylne lampy zespolone zawierają teraz diody LED ułożone w trzech poziomych liniach. Przeprojektowana tylna osłona podwozia poprawia odczucie jakości i wytrzymałości pojazdu. Klienci mogą także wybrać wersję z panoramicznym dachem rozciągającym się nad przednimi i tylnymi fotelami, który tworzy w kabinie przyjemną atmosferę.

Kolorystyka nadwozia została odświeżona poprzez dodanie dwóch nowych kolorów: sportowego Solar Yellow Pearl o mocnych, słonecznych refleksach oraz wyrafinowanego Ice Grayish Blue Metallic.

Wnętrze nowej Vitary

Wnętrze Vitary zostało przeprojektowane pod kątem poprawy jakości i komfortu. Zegary są odważniej zaprojektowane i zaakcentowane, jak przystało na auto typu SUV. Nowy 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz LCD umożliwia podgląd pracy systemu ALLGRIP SELECT i kontroli zjazdu (HDC – Hill Descent Control), a także grafik układu rozpoznawania znaków drogowych, będącego nowym wyposażeniem w dziedzinie bezpieczeństwa prewencyjnego. Zmieniono także wygląd zegara, by dostosować go do nowego stylu wskaźników. Pozostałe zmiany obejmują m.in. lepszej jakości, miękką powierzchnię góry deski rozdzielczej, jaśniejsze srebrne akcenty na desce, drzwiach i konsoli środkowej oraz metaliczny wzór geometryczny na srebrnym panelu biegnącym w poprzek deski rozdzielczej. Wersje XLED i XLED Sun otrzymały fotele tapicerowane połączeniem syntetycznej skóry i zamszu z głęboko tłoczonymi z geometrycznymi wzorami, aby nadać wnętrzu wyrafinowany, a zarazem industrialny wygląd. Modele w wersji wyposażenia Premium i wyższych seryjnie otrzymały nowy podłokietnik zintegrowany ze schowkiem.

Nowe Vitary będą napędzane dwoma turbodoładowanymi silnikami. Pierwszy to cieszący się świetną opinią silnik 1.4 BOOSTERJET (K14C) z bezpośrednim wtryskiem, znany z Vitary S. Nowością jest silnik benzynowy 1.0 BOOSTERJET o oznaczeniu K10C. Nowa jednostka została opracowana specjalnie w celu osiągnięcia kompromisu pomiędzy osiągami, a troską o środowisko naturalne. Turbosprężarka, wtrysk bezpośredni i trzycylindrowa konfiguracja w kompaktowym, lekkim silniku K10C, są dostrojone pod kątem zwiększonego momentu obrotowego, osiąganego w dolnym zakresie obrotów, niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji spalin. Ponieważ wszystkie wersje Vitary są teraz wyposażone w silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, oznaczenie „S” zarezerwowane dla modeli z silnikiem 1.4 BOOSTERJET nie będzie już używane.

Zmodernizowana Vitara oferuje teraz bardziej zaawansowaną technologię bezpieczeństwa zapobiegawczego, która w większej liczbie sytuacji pomaga kierowcom uniknąć wypadków. Radar Brake Support (RBS), który wykorzystuje wiązkę fal milimetrowych, został zastąpiony przez system Dual Sensor Brake Support (DSBS), wykorzystujący zarówno kamerę jednoobiektywową, jak i czujnik laserowy. Pozwoliło to na uzupełnienie systemu o opcję wykrywania pieszych i układ automatycznego hamowania, minimalizujący możliwość wystąpienia ewentualnego wypadku. Dostępne są również: alarm opuszczenia pasa ruchu LDW (Lane Departure Warning), alarm przekroczenia linii pasa ruchu LDP (Lane Departure Prevention) oraz system rozpoznawania znaków drogowych TSR (Traffic Sign Recognition). Modele z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów są teraz wyposażone w adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, który za pomocą radaru fal milimetrowych monitoruje zachowanie pojazdu poprzedzającego, zachowując zadaną odległość od niego. Po raz pierwszy w modelu Suzuki są również oferowane: monitor martwego pola BSM (Blind Spot Monitor) i czujnik ruchu poprzecznego za pojazdem RCTA (Rear Cross Traffic Alert).

Ceny Suzuki Vitara

Cennik nowej Vitary otwiera wersja z silnikiem 1.0 BOOSTERJET, napędem 2WD i manualną skrzynią biegów w wersji wyposażenia Comfort wyceniona na 64 900 zł. Model z napędem ALLGRIP SELECT, silnikiem 1.0 BOOSTERJET i wersją wyposażenia Premium to koszt 81 900 zł. Ofertę z silnikiem 1.4 BOOSTERJET otwiera wersja Premium 2WD w cenie 78 900, a ta sama wersja z napędem ALLGRIP to koszt 88 900 zł.

Dual Sensor Brake Support (DSBS)

DSBS to system, który wykrywa pojazd lub pieszego przed samochodem, wykorzystując kamerę jednoobiektywową i czujnik laserowy. Jego zadaniem jest próba uniknięcia kolizji, poprzez ostrzeganie kierowcy oraz minimalizowanie obrażeń w przypadku ewentualnego zderzenia.

Tempomat adaptacyjny ACC z systemem Stop & Go

ACC (tempomat adaptacyjny) z systemem Stop & Go pomaga utrzymywać zadaną prędkość, stale zachowując ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu. Układ ACC z funkcją Stop & Go może nawet całkowicie automatycznie zatrzymać samochód za poprzedzającym pojazdem zapewniając kierowcy dodatkowe wsparcie, na przykład podczas jazdy w korkach.

Monitor martwego pola (BSM)

BSM to system, który wykrywa pojazd znajdujący się w, lub zbliżający się do tzw. martwych pól po obu stronach pojazdu. Gdy inny pojazd zbliża się lub jest wykryty w martwym polu, w odpowiednim dla sytuacji lusterku zewnętrznym świeci się dioda ostrzegawcza. Jeżeli kierowca w tym samym momencie sygnalizuje zmianę pasa ruchu, migającej diodzie LED towarzyszy alarm dźwiękowy.

Alarm ruchu poprzecznego za samochodem (RCTA)

Podczas jazdy w tył przy prędkościach do 8 km/h pojazd korzysta z dwóch zamontowanych z tyłu bocznych czujników radaru. Ich zadaniem jest wykrycie i alarmowanie kierowcy o zbliżaniu się z tyłu innych pojazdów na kursie kolizyjnym, np. podczas wyjeżdżania z miejsc parkingowych. Po wykryciu zagrożenia kierowca otrzymuje zarówno ostrzeżenie wizualne na wyświetlaczu multimedialnym, jak i alarm dźwiękowy. Pomaga to bezpieczniej manewrować podczas jazdy w tył w sytuacjach, w których widzenie na obie strony pojazdu jest mocno ograniczone.

System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)

TSR używa kamery jednoobiektywowej do monitorowania drogi i wykrywania znaków drogowych. Po zidentyfikowaniu takiego oznakowania, jak ograniczenia prędkości lub zakaz wyprzedzania, prezentuje odpowiednią ikonę na wyświetlaczu na desce rozdzielczej. Pozwala to przypomnieć kierowcy, który ze znaków drogowych właśnie minął i jakie obowiązuje ograniczenie na tym odcinku trasy. Po wykryciu wielu znaków jednocześnie, system może wyświetlić maksymalnie trzy ikony.

Żródło: motonews.pl

Uruchomienie produkcji nowego Porsche Macan 2018-09-17

MotoNews.pl

W zakładach Porsche w Lipsku rozpoczęła się seryjna produkcja nowej wersji SUV-a Macan. Pierwszy egzemplarz dla klienta pomyślnie „zaliczył” wizyty w nadwoziowni, lakierni i na linii montażowej. Część fabryki przystosowano specjalnie do potrzeb nowego modelu. Samochód w kolorze nadwozia Mamba Green Metallic trafi do klientów w Chinach.

Nowe Porsche Macan

Państwo Środka jest obecnie największym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche, a Macan cieszy się tam szczególną popularnością – od 2014 r. trafił w ręce ponad 100 tysięcy chińskich nabywców. Niesłabnący popyt na kompaktowego SUV-a sprawił, że jego seryjna produkcja została „rozkręcona” szybciej niż kiedykolwiek wcześniej: do początku września wolumen produkcji nowego Porsche Macan w Lipsku zwiększy się do ponad 420 egzemplarzy dziennie, co oznacza, że w ciągu zaledwie kilku dni dorówna wysokim wynikom poprzednika.

„Macan to prawdziwa definicja udanego samochodu – dla Porsche i dla fabryki w Lipsku” – mówi Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH. „W 2011 r. model ten stał się inspiracją, by niemal wszystko zacząć od początku: właśnie wtedy zapadła decyzja, by zakłady w Lipsku zostały rozbudowane i zyskały status pełnowymiarowej fabryki, by mogły wytwarzać również kompaktowego SUV-a, z własną nadwoziownią i lakiernią. Gdy w lutym 2014 r. zakłady ruszały, plan zakładał budowanie 40 tysięcy samochodów rocznie. Dziś wytwarzamy ponad 90 tys. sztuk rocznie na międzynarodowe rynki, a od 2014 r. klientom na całym świecie dostarczyliśmy już około 350 tys. egzemplarzy kompaktowego SUV-a”.

Szereg modyfikacji nadwozia sprawia, że nowy Macan wygląda jeszcze bardziej dynamicznie, a przy tym – jeszcze nowocześniej. Tył samochodu został kompleksowo przeprojektowany w oparciu o smukły design poprzednika. Trójwymiarowy diodowy pas świetlny tworzy charakterystyczny znak rozpoznawczy Porsche. Nadwoziownia fabryki w Lipsku została rozbudowana specjalnie z myślą o stworzeniu osobnej sekcji do produkcji tylnej pokrywy. Ponadto zoptymalizowano różne części linii montażowej i dopasowano je do nowych poziomów produkcji kompaktowego SUV-a, tak aby nowy Macan nie stracił nic z atutów swojego wielokrotnie nagradzanego poprzednika. Model kilkakrotnie zajmował czołową pozycję w badaniu rynku „Initial Quality Study”, przeprowadzanym przez amerykański instytut J.D. Power – ostatnio w ubiegłym roku.

Nowy Macan świętował swoją premierę w Szanghaju, pod koniec lipca. Kompaktowy SUV, wprowadzony na rynek w 2014 r., odniósł ogromny sukces. Teraz debiutuje w udoskonalonej odsłonie, wyróżniającej się istotnymi zmianami w zakresie designu, komfortu, łączności i dynamiki jazdy. To wszystko pozwala mu zachować status najbardziej sportowego modelu w swoim segmencie. Macan seryjnie otrzymuje m.in. nowe reflektory LED. Lista najważniejszych innowacji w kabinie obejmuje 10,9-calowy ekran dotykowy najnowszego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT, wzorowaną na tej z modelu 911. PCM standardowo zapewnia dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentna obsługa głosowa czy nawigacja online. Wzbogaciła się także gama wyposażenia samochodu z zakresu komfortu, m.in. o asystenta jazdy w korkach oraz podgrzewaną przednią szybę.

Żródło: motonews.pl

Nowy Ford GT 2019 Heritage Edition z paletą wyścigowych barw Gulf Oil 2018-09-14

MotoNews.pl

Nowy Ford GT Heritage Edition na rok 2019 r składa hołd legendarnemu modelowi GT40 American Gulf Oil. Samochód będzie pomalowany w barwy najbardziej rozpoznawalne w sportach motorowych oraz wyposażony w specjalne elementy wykończenia.

Ford GT 2019 Heritage Edition

  • Ford GT Heritage Edition 2019 roku powstał dla uczczenia 50. rocznicy produkcji modelu GT40 z 1968 i 1969 roku Le Mans i charakteryzuje się limitowaną paletą wyścigowych barw Gulf Oil – najbardziej znaną wśród samochodów wyścigowych
  • Unikalne barwy Heritage Blue i Heritage Orange były inspiracją dla wielu innych, podobnie malowanych samochodów w seriach wyścigowych na całym świecie, w ciągu ostatniego półwiecza
  • Wnętrze nowego Forda GT 2019 wyposażono w ekskluzywne kolory, materiały i elementy, w tym fotele, przypominające zwycięzcę wyścigu Le Mans z 1968 roku
  • Ford GT Heritage Edition będzie dostępny przez dwa lata, z opcjonalnymi akcentami z włókna węglowego oraz numerem 9 na karoserii dla modelu na rok 2019 i numerem 6 dla modelu na rok 2020

„Wiele osób uznaje wyścigowe barwy Gulf Oil za najbardziej znane w motorsporcie” – powiedział Joe Hinrichs, prezes Forda ds. rozwoju globalnego. „GT40 z 1968 roku szybko stał się światową sensacją po tym, jak cztery razy z rzędu pokonał na torach wyścigowych swoich europejskich rywali. Z okazji 50. rocznicy jego zwycięstwa składamy hołd oryginałowi, prezentując nową limitowaną wersję Heritage Edition.”

Znany fanom sportów motorowych Ford GT 1968 z nadwoziem z numerem 1075, był jednym z niewielu samochodów, które osiągnęły powtórne zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Opcjonalny pakiet wyposażenia

Ford GT Heritage Edition po raz pierwszy oferuje opcjonalny pakiet wyposażenia, który zawiera elementy z włókna węglowego zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie kierowcy. Modele na rok 2019 posiadają grafikę z numerem 9 na masce i drzwiach, a także na wewnętrznych panelach drzwi. W modelu na rok 2020 grafika z numerem 6 nawiązuje do samochodu, który triumfował w wyścigu Le Mans w 1969 roku.

The Heritage Edition oferuje odsłonięte słupki przednie, wykonane z karbonu oraz kute 20calowe felgi z lekkich stopów z ciemnego metalu o wysokim połysku oraz czarnymi nakrętkami. Pomarańczowe zaciski hamulców i srebrne lusterka wsteczne dopełniają sportowego wyglądu.

Do wykończenia przednich foteli, deski rozdzielczej, podsufitki i kierownicy użyto alcantary w kolorze hebanu. Niebieskie i pomarańczowe szwy kontrastują ze sobą na fotelach i kierownicy, a same fotele zdobią wytłoczenia inspirowane oryginalnym modelem Le Mans z 1968 roku, podobnie jak polerowane manetki do zmiany biegów.

Ciemnobrązowe akcenty ze stali nierdzewnej o wysokim połysku zastosowano na desce rozdzielczej, na ramie drzwi i klatce bezpieczeństwa.

Dodatki specjalne

Podobnie jak poprzednie modele historyczne, również Ford GT Heritage Edition oferuje specjalną tabliczkę z numerem seryjnym, a także osłony progów, nawiewy i konsolę pokrytą matowym włóknem węglowym.

„Cieszymy się, że możemy współpracować z Fordem i urzeczywistnić projekt Ford GT Heritage Edition. Ford odegrał ważną rolę w promowaniu marki Gulf w świecie motoryzacji i sportów motorowych, była to zresztą promocja z wzajemnością” – powiedział Ravi Chawla, dyrektor marketingu w Gulf Oil Lubricants India Ltd. Każde zwycięstwo zespołu Gulf Oil w wyścigu Le Mans było związane z Fordem, oczywiście dzięki modelowi Gulf Ford GT40, który sięgnął po dwa z czterech zwycięstw w Le Mans w latach 1966-1969. Co może być bardziej pasjonującego niż współpraca obu marek, które wspólnie tworzą ten fantastyczny samochód – współczesnego duchowego następcę niesamowitych modeli Gulf-Ford GT40, które zdobyły wyróżnienia w Le Mans i wyścigowych mistrzostwach świata.”

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe