Dodge Nitro w Polsce 2007-04-10
Już pod koniec kwietnia pierwsze egzemplarze nowego Dodge`a będą dostępne w sieci dealerów Chryslera.

Dodge nie jest nowicjuszem w klasie SUV-ów. Jednak jego doświadczenie zdobyte jest całkowicie na amerykańskim rynku, a tam definicja takiego auta jest nieco inna. Model Nitro stanowi pierwszą przymiarkę do wejścia na rynek europejski, gdzie nie liczy się wielkość, ale przede wszystkim funkcjonalność.

Dodge Nitro z pewnością odznacza się oryginalnym designem. Olbrzymi grill atrapy chłodnicy i kanciasta bryła nadwozia sprawiają, że auta tego nie można nie zauważyć. Do tego w kabinie może podróżować pięć osób, a szereg rozwiązań funkcjonalnych przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej pozwala prócz pasażerów pomieścić sporo bagażu.

Na rynkach europejskich i innych rynkach światowych Dodge Nitro dostępny będzie w odmianach SE, SXT oraz R/T. Auto już w bazowej specyfikacji będzie wyposażone w ABS, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, układ kontroli trakcji TCS oraz ERM - system zapobiegania wywróceniu się pojazdu, powodujący selektywne uruchamianie hamulców i modulację otwarcia przepustnicy w potencjalnie krytycznych sytuacjach.

Co ciekawe, napęd 4x4 oferowany jest standardowo tylko w najdroższej odmianie R/T, a podstawowa SE w ogóle nie ma takiej opcji i może mieć napęd tylko na tylne koła. Ale nawet, gdy Nitro ma napędzane wszystkie koła, nie ma tu ani reduktora, ani blokad dyferencjałów. Jest to więc tylko taka udawana terenówka.

Przednie fotele Dodge`a Nitro posiadają napinacze wstępne pasów bezpieczeństwa oraz ograniczniki ich napięcia. W standardzie są wielostopniowe przednie poduszki powietrzne, pełnowymiarowe boczne poduszki kurtynowe, immobilizer silnika Sentry Key oraz system monitorowania ciśnienia kół. Wersja R/T wyposażona jest dodatkowo w czujniki cofania w tylnym zderzaku, szczególnie przydatne podczas manewrów parkowania w ciasnych miejscach.

Wiele uwagi poświęcono fotelom i materiałom tapicerskim. Oparcie fotela przedniego pasażera można złożyć płasko, podobnie jak dzielone w proporcji 60/40 oparcia tylnych siedzeń. Za dopłatą Dodge proponuje specjalne pokrycia tapicerskie Yes Essentials, które nie płowieją, nie plamią się i mają własności antybakteryjne, a także nie przyjmują obcych zapachów.

W konsoli podłogowej znajdują się schowki na palmtop, telefon komórkowy i drobne monety. Mapy i papiery można trzymać w kieszeniach drzwi oraz „pleców” fotela kierowcy. Wyposażeniem standardowym modeli Nitro SXT oraz R/T jest ruchoma płyta podłogowa bagażnika Load 'n Go o nośności 181 kg, którą można wysuwać do tyłu o 457 mm w celu ułatwienia załadunku bagażu. Przy pełnym komplecie pasażerów objętość ładunkowa za tylnymi siedzeniami wynosi 369 litrów.

Wraz z Nitro oferowane są trzy silniki do wyboru: dwa benzynowe i wysokoprężny. Najmocniejszym jest 4-litrowy V6 o mocy 260 KM, a alternatywą dla benzyniaków jest turbodiesel 2.8 CRD.
Żródło: DaimlerChrysler galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe