Rośnie sprzedaż 2007-04-11
Od początku tego roku kupujemy coraz więcej nowych samochodów. Marcowy wzrost przekroczył 29%.

W ubiegłym miesiącu w porównaniu z marcem 2006 sprzedano 27 969 nowych samochodów osobowych, co jest o ponad 29% lepszym wynikiem. Od początku roku z salonów wyjechały już 72 763 nowe auta, a to jest o 24,5% więcej niż w pierwszym kwartale 2006 r.

Tegorocznym liderem rynku jest Toyota. Od stycznia do marca japońska marka sprzedała 9 908 samochodów osobowych, z czego 3 953 tylko w marcu. W obu przypadkach Toyota odnotowała ponad 27-procentowy wzrost sprzedaży, a udział marki w polskim rynku wzrósł na koniec trzeciego miesiąca do 13,6%.

Drugie miejsce należy do Skody, która sprzedała od początku roku 8 714 auta, o 29,4% więcej niż przed rokiem. W marcu samochody Skody znalazły 3 126 nabywców, o prawie 40% więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Na trzecim miejscu znalazł się Opel z marcową sprzedażą 3 010 aut, co oznacza 24,2% wzrost w porównaniu z marcem 2006 r.

Na czwartej pozycji jest Fiat, którego auta w tym roku kupiło 6 660 klientów, o 7,7% więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. W marcu Fiat sprzedał 2 460 swoich aut i osiągnął 11,2% wzrostu. Na piątej lokacie nadal znajduje się Ford z wynikiem tegorocznej sprzedaży 4 892 aut, o 16,3% większym niż rok wcześniej i marcowym wynikiem 1 735 aut dającym 17,9% wzrostu.

Na szóste miejsce awansował Volkswagen. W marcu sprzedaż w liczbie 2 026 pojazdów była o 84,0% większa niż w tym samym miesiącu rok wcześniej, a ogólna sprzedaż w pierwszym kwartale br. wynosząca 4 486 sztuk jest o 61,2% większa.

Miejsca od siódmego do dziewiątego zajmują francuskie marki: Peugeot sprzedał w tym roku 4 467 aut i osiągnął wzrost o 23,3%; Renault – 4 228 aut, wzrost o 4,1% oraz Citroen - 3 522 auta i 15,6% wzrostu. Marcowe wyniki sprzedaży wyniosły odpowiednio 1 511 sztuk, +9,7%; 1 485 sztuk, +1,0%; 1 191 sztuk, +13,0%.

Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która w tym roku znalazła 2 814 klientów na swoje samochody i zapewniła sobie 21,6% wzrostu. Wśród producentów, którzy uplasowali na dalszych miejscach na wyróżnienie zasługuje Kia (12. miejsce i 2 023 sztuki sprzedane w tym roku, co dało wzrost o 84,1%), czy np. Suzuki (15. miejsce, 1 393 sztuki, wzrost o 112,7%).
Żródło: Samar

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe