Nowe diesle Opla 2007-04-16
General Motors znacznie unowocześnił swoje wysokoprężne jednostki o pojemności 1.7 litra.

Nowoczesne rodziny jednostek 1.3 i 1.9 nieco odsunęły na bok produkowane w Polsce przez Isuzu silniki 1.7. Teraz to się zmienia i najpierw w Astrze III zadebiutują dwie jednostki. Będą to silniki 1.7 CDTI o mocach 110 i 125 KM.

Oprócz najnowszej generacji wtrysku common-rail (pracującym pod ciśnieniem 1800 barów) i 4 zaworom na cylinder nowe jednostki 1.7 mają jeszcze kilka ciekawych rozwiązań. Jest nim np. układ kontroli zawirowania mieszanki oraz system recyrkulacji schłodzonych spalin z elektronicznie sterowaną klapką. Oczywiście mają one aluminiowe głowice z dwoma wałkami rozrządu.

Dzięki stosunkowo małej pojemności skokowej silniki 1.7 mieszczą się pod maski najbardziej popularnych modeli GM. Z drugiej strony mimo znacznej mocy SA oszczędne i oferują niski poziom emisji spalin. Standardowo połączone są z 6-biegową manualną skrzynią i są wyposażone w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Podawane przez producenta zużycie paliwa to 5,2/5,4 litra oleju napędowego na 100 km.

Dzięki wprowadzeniu kolejnych jednostek Opal Astra III ma obecnie najszerszą gamę silników na rynku. Ogółem dostępnych jest 13 jednostek o mocach od 90 do 240 KM, z czego 6 to silniki wysokoprężne.
Żródło: GM galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe