TSI po raz trzeci 2007-04-30
Volkswagen rozwija rodzinę silników TSI. Do 170- i 140-konnych wersji wkrótce dołączy odmiana o mocy 122 KM.

Benzynowe silniki TSI mimo małej pojemności skokowej 1.4 litra rozwijają pokaźne moce. Gdy rok temu po raz pierwszy zaprezentowano pomysł podwójnego doładowania – przez turbosprężarkę i kompresor - wydawało się, że to jest szansa dla silników benzynowych w rywalizacji z wysokoprężnymi. Ale do tego potrzeba nieco słabszych i tańszych wersji. I dlatego VW zdecydował się na jeden kroczek wstecz. Opracował 122-konne TSI – z turbosprężarką, ale już bez kompresora.

1.4 TSI o mocy 122 KM jest więc zwykłym benzynowym turbo, ale o niskiej pojemności skokowej i z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Według zapewnień przedstawicieli koncernu w porównaniu z silnikiem 1.6 FSI zużywa on w Golfie V 0,4 l/100 km paliwa mniej. Ważniejsze jednak jest to, że maksymalny moment obrotowy wzrósł aż o 30% i wynosi 200 Nm. A w dolnym zakresie obrotów moment obrotowy jest nawet o 66% wyższy.

Drugą nowością VW jest 7-biegowa automatyczna skrzynia DSG. Będzie ona dostępna dla wszystkich modeli od Polo do Passata. Zarówno 122-konny 1.4 TSI, jak i 7-bigowa skrzynia DSG trafią do oferty VW w drugiej połowie 2007 roku.
Żródło: VW

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe