Megane Trophy 2004-07-13
Jesienią Renault Sport Technologies zaprezentuje swój najnowszy samochód przeznaczony do wyścigów na torze.

Megane Trophy jest spadkobiercą takim modeli jak Renault 5 Turbo, Alpine V6 GT, Spider i Clio V6. Na europejskich torach pojawi się już na wiosnę 2005. Jest to wyścigowy bolid zaprojektowany na bazie specjalnego rurowego nadwozia, który dysponuje nową wersją silnika 3.5 V6 o mocy 320 KM, znanego z Vel Satisa i Espace. Stosunek masy do mocy wynoszący 2,9 kg/KM oraz własności aerodynamiczne sprawiają, że Megane Trophy może poważnie namieszać w stawce aut GT.

Charakterystyka techniczna Megane Trophy w znacznej części wynika z wysmukłej linii i dążenia do zapewnienia doskonałej aerodynamiki zbliżonej do samochodów startujących w mistrzostwach DTM. Auto ma napęd na tylne koła, silnik jest umieszczony centralnie z tyłu, a półautomatyczna skrzynia biegów jest sterowana za pomocą przycisków na kierownicy. Wszystkie systemy są nadzorowane przez pokładowy system zbierania danych.

Megane Trophy uzupełni gamę sportowych aut Renault obejmującą obecnie 4 samochody startujące w rajdach lub wyścigach na torze: Clio Cup, Clio Cup Rally, Clio 2.0 16V Grupy N i Clio Super 1600. Nowe Megane wystartuje w europejskich mistrzostwach organizowanych przez Renault Sport specjalnie dla tego modelu. Francuska firma praktykuje taki model wspierania sportu motorowego już od bez mała 40 lat, promując w ten sposób swoją markę i najzdolniejszych młodych kierowców.
Żródło: Renault Polska

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe