Citroen C4: Nareszcie 2004-07-15
Choć Citroen Xsara właśnie święci swoje największe triumfy na rajdowych trasach, to jego czas jest już dokładnie policzony. Wiosną przyszłego roku startuje jego następca o nazwie C4.

Zbieżność nazwy z groźnym materiałem wybuchowym na pewno jest przypadkowa, ale nowy Citroen ma duże szanse spowodować spore zamieszanie w klasie kompaktów. Na zaprezentowanych właśnie pierwszych zdjęciach i według oficjalnych informacji Citroen C4 będzie diametralnie innym autem od poprzednika. Ale także pokazane już dwie wersje nadwoziowe - 3-i 5-drzwiowa - znacznie różnią się między sobą.

Podczas gdy 5-drzwiowe C4 z tyłu przypomina trochę obłym kształtem i lampami w tylnych słupkach Forda Focusa, to tył wariantu 3-drzwiowego nawiązuje do starej Hondy CRX albo 3-drzwiowej Mazdy 323 F z połowy lat 90-tych, w których klapa bagażnika miała dwie szyby - dużą górną i mniejszą pionową uzupełniającą tylny pas nadwozia. Trzeba jednak przyznać, że francuskie auto wygląda oryginalnie i może się podobać.

Jak przystało na markę kojarzoną z nowatorskimi rozwiązaniami nowy model będzie miał kilka interesujących rozwiązań technicznych. Choć nie będą to nowości na miarę hydraulicznego zawieszenia, czy przedniego napędu, to mogą one wyróżniać C4 na tle konkurentów. Przykładem są poduszki powietrzne, które dopasowują się do kształtu ciał kierowcy i pasażera.

Poza tym Citroen C4 posiada system nazwie AFIL, który ostrzega kierowcę przed przypadkową zmianą pasa ruchu podczas jazdy na autostradzie. Umieszczony w poduszce fotela mechanizm zaczyna wibrować z jednej lub drugiej strony w zależności od kierunku przemieszczania się pojazdu w lewo lub prawo, np. w sytuacji gdy kierowca uległ dekoncentracji lub zasnął. Inne elementy wyposażenia C4 występujące zazwyczaj w autach wyższych segmentów to m.in. ogranicznik prędkości oraz czujnik ciśnienia w kołach.

Jeszcze jedną ciekawostką z nowego Citroena jest połączony z układem nawiewu regulowany dozownik zapachu, do którego wkłada się specjalne ampułki z olejkami eterycznymi. Interesujący jest też centralny wyświetlacz. Informacje o prędkości, przebiegu itd. są prezentowane na przepuszczalnej dla światła membranie, dzięki czemu kontrast może być regulowany automatycznie.

W chwili wprowadzenia Citroena C4 na rynek model oferowany będzie w gamie silnikowej obejmującej pięć jednostek benzynowych o pojemności od 1.4 litra do 2.0 litrów i mocy od 90 do 180 KM. Dostępne będą również trzy silniki wysokoprężne HDI o mocach od 92 do 138 KM. Większość wymienionych wyżej jednostek spełnia już normy emisji Euro IV, a w przypadku silników wysokoprężnych istnieje możliwość zamontowania filtra cząstek stałych, w który wyposażonych jest już prawie 150 tys. aut marki Citroen na całym świecie.
Żródło: Citroen galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe