Nowe Renault Captur 2019

Renault Captur jest prekursorem na rynku miejskich SUV-ów. Od debiutu rynkowego w 2013 roku sprzedał się w 1,2 miliona egzemplarzy. Bardzo szybko stał się bestsellerem w swojej klasie, zarówno we Francji, jak i w innych krajach europejskich. Pozycję utrzymał także w ubiegłym roku z ponad 230 000 sprzedanych egzemplarzy na świecie.

Nowe Renault Captur

Wobec coraz silniejszej konkurencji na rynku Nowy Captur zmienia się i rozwija te cechy, którym zawdzięcza sukces. Nowoczesna sylwetka samochodu przykuwa uwagę charakterystycznymi dla SUV-a atletycznymi i dynamicznymi kształtami. Wnętrze oferuje wiele możliwości aranżacji i teraz jest jeszcze bardziej przestronne. Przeszło prawdziwą rewolucję, która wyniosła je na zupełnie nowy poziom technologiczny i jakościowy. Parametry użytkowe są godne modeli z wyższego segmentu.

Samochody nowe dostępne w naszym e-autokatalogu. Leasing samochodu używanego, zapraszamy do zapoznania się z ofertą dostępną w giełdzie autoefl.pl

Nowa stylistyka nadwozia podkreśla charakter SUV a

Nowego Captura można rozpoznać na pierwszy rzut oka po elegancko wyprofilowanych bokach i wyraźnych przetłoczeniach oraz „płynnym” designie dachu. Bardziej atletyczny i dynamiczny Captur radykalnie zmienia oblicze i wzmacnia wizerunek prawdziwego SUV-a. Zewnętrzna przemiana przejawia się w bardziej nowoczesnym i wyrazistym kształcie nadwozia przy jednoczesnym zachowaniu ważnej dla Renault zmysłowości w stylu „French Design”. Nowy Captur jest dłuższy od poprzednika (4,23 m, czyli +11 cm) i zyskuje na wyglądzie dzięki 18-calowym obręczom kół w zależności od wersji oraz zwiększonemu rozstawowi osi (2,63 m, czyli +2 cm). Całkowicie nowa stylistyka, precyzyjnie spasowane elementy nadwozia, w 100% LED-owe reflektory z charakterystycznym układem świateł w kształcie litery „C” z przodu i z tyłu oraz chromowane elementy ozdobne zdecydowanie zwiększają jakość postrzeganą modelu.

Wygląd prawdziwego SUV-a

Dzięki bardziej atletycznej sylwetce i podwyższonej bocznej linii nadwozia Nowy Captur ma wygląd prawdziwego SUV-a. Współtworzą go specyficzne elementy, takie jak przednia i tylna osłona podwozia, czarne listwy ochronne okalające dolną krawędź nadwozia, nakładki na nadkola oraz aluminiowe relingi dachowe. Sylwetka Nowego Captura jest bardziej dynamiczna dzięki przetłoczeniom na pokrywie silnika, nachylonej ku przodowi, wyraźnie opadającej ku tyłowi linii dachu i zmniejszonej powierzchni szyb.

90 kombinacji kolorów nadwozia

Na szczególną uwagę wśród kolorów nadwozia Nowego Captura zasługuje kolor Orange Atacama, Czerwony Flamme oraz Niebieski Iron. Dzięki wyjątkowemu efektowi głębi i połyskowi doskonale eksponują atletyczną i dynamiczną sylwetkę nadwozia z „opływowym” designem dachu, zwłaszcza w połączeniu z jego innym kolorem. W chwili inauguracji modelu oferta obejmuje 11 kolorów nadwozia, 4 kolory dachu i 3 pakiety personalizacji. To daje unikatowe w tym segmencie samochodów 90 możliwych kombinacji.

Przedni zderzak i deflektory powietrza

Przedni zderzak Nowego Captura pod powiększoną osłoną chłodnicy nie tylko podkreśla osobowość i dynamikę samochodu, ale pełni też dodatkową funkcję – w nadkola wbudowano dwa szerokie deflektory. Ograniczają one zawirowania powietrza, poprawiają aerodynamikę samochodu i w konsekwencji przyczyniają się do mniejszego zużycia paliwa.

Przednie światła

Przednie światła Nowego Captura w 100% z diodami LED już od pierwszego poziomu wyposażenia mają charakterystyczny dla modeli Renault układ w kształcie litery „C” (C-Shape). Mocno wystylizowane światła zostały wzbogacone o dodatkowe elementy: cztery segmenty czołowe (po dwa na każdy reflektor), które stanowią przedłużenie chromowanych listew osłony chłodnicy i nadają Nowemu Capturowi bardziej wyraziste „spojrzenie” oraz osiemnaście segmentów bocznych (po dziewięć na każdy reflektor), które tworzą elegancki, trójwymiarowy efekt. Całość wieńczy charakterystyczny motyw 3D, podkreślający klasę Nowego Captura.

Tylne światła

Wysmuklone tylne światła Nowego Captura również mają charakterystyczny dla modeli Renault układ w kształcie litery „C” (C-Shape). To pierwsze takie rozwiązanie w modelu wielkoseryjnym! Tak jak z przodu, tu również pojawia się charakterystyczny motyw 3D oraz dodatkowe segmenty czołowe (po jednym na światło) i boczne (po osiem na światło), które podkreślają ich kształt oraz tworzą trójwymiarowy efekt. Oryginalna stylistyka tylnych świateł, jak gdyby wtopionych w tylną klapę, wizualnie poszerza nadwozie.

Boki

Sylwetka samochodu z elegancko wyprofilowanymi bokami i „pływającym” dachem, którego nie można odróżnić, gdy jest w takim samym kolorze co nadwozie, od pierwszego spojrzenia pozwala rozpoznać Nowego Captura.

Samochód bardzo zyskał na wyglądzie dzięki zwiększonemu rozstawowi osi, 18-calowym obręczom kół (w zależności od wersji) i zmienionym proporcjom nadwozia. Wyższą klasę samochodu podkreślają chromowane elementy ozdobne, takie jak obramowania szyb, boczne listwy ochronne i wstawki przednich błotników.

Tył

Z tyłu poza światłami w kształcie litery „C” znajdziemy chromowane listwy, takie same jak po bokach nadwozia. Kształt tylnej klapy z wyraźnie zaznaczonymi elementami stylistycznymi został zmieniony dla podkreślenia wysokiej jakości wykończenia.

Kolory dachu

Dach jest ważnym elementem programu personalizacji Nowego Captura. Jest dostępny w tym samym kolorze co nadwozie lub w jednym z czterech kolorów personalizacji: Czarny Étoilé, Orange Atacama, Szary Highland i Biały Albâtre. Może też być wyposażony w relingi dachowe bądź w przeszklony, panoramiczny, otwierany dach.

Odnowiona gama dynamicznych i oszczędnych silników

Nowy Captur to również nowoczesne silniki. Dysponuje szerszą i w znacznym stopniu odnowioną gamą silników benzynowych i wysokoprężnych. Silniki – współpracujące z manualną, 5- lub 6-stopniową skrzynią biegów bądź z automatyczną, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią EDC – mają teraz zwiększoną moc od 100 do 155 KM w wersjach benzynowych i od 95 do 115 KM w wersjach wysokoprężnych. Wszystkie są silnikami najnowszej generacji, wyposażonymi w zawansowane technologie zapewniające zgodność z wymaganiami najnowszych norm oraz zoptymalizowany poziom zużycia paliwa i emisji spalin.

Gama silników Nowego Captura zostanie w 2020 roku wzbogacona o hybrydowy zespół napędowy E-TECH. Będzie to pierwszy tego rodzaju napęd, zarówno w Grupie Renault, jak i w tym segmencie. Odnoszący sukcesy model skierowany do szerokiej rzeszy użytkowników będzie pionierem w upowszechnianiu technologii doładowywanego napędu hybrydowego, tak by był dostępny dla wszystkich.

W połączeniu z silnikami 1.0 Tce 100 i 1.3 TCe 130 i 155 oraz opracowanym w ramach Aliansu silnikiem E-TECH Plug-in Nowy Captur stanowi doskonałą ilustrację efektu synergii o kluczowym znaczeniu w strategii Grupy Renault i firm partnerskich.

NAPĘD HYBRYDOWY

E-TECH Plug-in

Wierny tradycji rynkowego pioniera Nowy Captur stanie się w 2020 roku pierwszym przystępnym cenowo modelem w segmencie, oferowanym w wersji z doładowywanym napędem hybrydowym. Napęd E-TECH Plug-in został opracowany w ramach Aliansu Renault-Nissan. Dzięki know-how Renault – europejskiego lidera elektromobilności – koncern będzie w stanie upowszechnić ten rodzaj napędu, oferując całkiem nowy rodzaj doznań z jazdy szerokim rzeszom użytkowników. Wychodzący naprzeciw oczekiwaniom klientów napęd będzie zapewniał największy zasięg w trybie elektrycznym i najlepsze osiągi na rynku w kategorii wielkoseryjnych doładowywanych modeli hybrydowych.

Napęd E-TECH Plug-in Nowego Captura był przedmiotem ponad 150 wniosków patentowych zgłoszonych przez dział konstrukcyjny Renault. Wykorzystano w nim elementy opracowane w ramach Aliansu, w szczególności specjalnie zmodyfikowany silnik benzynowy 1,6 l nowej generacji, wyposażony w filtr cząstek stałych dla ograniczenia emisji spalin. W skład zespołu oprócz silnika wchodzą także dwa silniki elektryczne, zautomatyzowana skrzynia typu MMT ze sprzęgłem kłowym o innowacyjnej konstrukcji wykorzystującej doświadczenie zespołu Renault F1 Team i gwarantującej wyższą sprawność energetyczną oraz akumulator trakcyjny 9,8 kWh.

Innowacyjna technologia E-TECH Plug-in zastosowana w Nowym Renault Captur, wzorowana na technologii wykorzystanej w Nowym Clio E-TECH, zapewnia maksymalną efektywność napędu elektrycznego w codziennym użytkowaniu: domyślne ruszanie w trybie elektrycznym, cicha praca i komfort działania, wyjątkowa dynamika dostarczająca unikalnych doznań z jazdy oraz ograniczone straty energii. Dzięki układowi hamulcowemu bezpośrednio przejętemu ze świata pojazdów elektrycznych i wykorzystaniu rozwiązań stosowanych w F1, doskonała konstrukcja silnika E-TECH Plug-in pozwala odzyskiwać i powtórnie wykorzystywać maksymalną ilość energii do szybkiego doładowywania akumulatora trakcyjnego poza fazami podłączenia do terminali ładowania.

Możliwość pokonywania w trybie elektrycznym dystansów o długości 45 kilometrów z prędkością do 135 km/h w cyklu mieszanym (zgodnie z protokołem WLTP) i około 65 km w cyklu miejskim (WLTP City) jest dowodem niespotykanej uniwersalności Nowego Captura.. Pozwala na pokonywanie codziennych tras bez zużywania paliwa oraz umożliwia weekendowe wyjazdy, podróże na długich dystansach bez problemów z zasięgiem. Dzięki rezerwie energii, możliwości ciągłego odzyskiwania energii oraz dwóm silnikom elektrycznym Nowy Captur działa na długich trasach jak model hybrydowy E-TECH z zachowaniem wszystkich kluczowych atutów tego systemu: ruszanie w trybie elektrycznym i ograniczone zużycie paliwa.

SILNIKI BENZYNOWE

TCe 100 – uniwersalny podstawowy silnik benzynowy

Nowy Captur jest drugim – po Nowym Clio – modelem w gamie Renault wyposażonym w 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.0 TCe, będący najnowszym owocem współpracy w ramach Aliansu. Zastosowane w nim rozwiązania, takie jak turbosprężarka z elektrycznie sterowanym zaworem spustowym, częściowo wbudowany w głowicę kolektor wydechowy, podwójna regulacja zmiennych faz rozrządu zaworów ssących czy specyficzne powłoki cylindrów (Bore Spray Coating), pozwalają ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2 i jednocześnie zwiększyć przyjemność prowadzenia. Dzięki mocy 100 KM i 160 Nm momentu obrotowego ten silnik nowej generacji czyni z Nowego Captura wszechstronnego SUV-a, równie swobodnie poruszającego się po mieście, jak i na autostradzie. Zapewnia optymalną przyjemność prowadzenia dzięki zwiększonej o 10 KM mocy i większemu o 20 Nm momentowi obrotowemu w porównaniu do poprzedniego silnika TCe 90.
W połączeniu z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów będzie jeszcze bardziej ekonomiczny i przyjazny dla środowiska dzięki połączeniu z dwupaliwowym systemem LPG. Montowany fabrycznie system będzie wyposażony w układ automatycznego przełączania między dwoma rodzajami paliwa.

TCe 130 FAP – połączenie dynamiki i oszczędności

Sprawdzony w poprzedniej generacji tego modelu oraz innych modelach z gamy Renault najnowszy silnik 1.3 TCe FAP w wersji o mocy 130 KM i 240 Nm momentu obrotowego będzie również dostępny w gamie Nowego Captura. Oferowany w połączeniu z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów lub automatyczną, dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią i łopatkami zmiany biegów pod kierownicą zapewnia płynną i wydajną jazdę. Silnik ten spełnia wszelkie oczekiwania klientów dzięki maksymalnej wszechstronności. Silnik umożliwiający dynamiczną jazdę przy zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa i emisji CO2 będzie stanowił wiodącą jednostkę napędową w ofercie Nowego Captura.

TCe 155 FAP – maksymalna przyjemność prowadzenia

Wersja silnika 1.3 TCe FAP o mocy 155 KM i 270 Nm momentu obrotowego jest przeznaczona dla tych, którzy chcieliby maksymalnie wykorzystać możliwości Nowego Captura i jego układu jezdnego stworzonego na bazie platformy CMF-B. Automatyczna, dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia biegów dodatkowo zwiększa intensywność doznań z jazdy. Umieszczone pod kierownicą łopatki zmiany biegów oraz tryb Sport dostępny w systemie MULTI-SENSE zapewnią wszystkim chętnym jeszcze więcej sportowych doznań i przyjemności za kierownicą. Wersja o mocy 155 KM / 270 Nm silnika 1.3 TCe posiada szereg specyficznych modyfikacji poprawiających jej osiągi w porównaniu do poprzedniej wersji 150 KM / 250 Nm. Zmiany te pozwoliły zoptymalizować zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone zgodnie z protokołem homologacji WLTP.

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE

Blue dCi 95 i 115 – bardziej oszczędne silniki wysokoprężne najnowszej generacji

Nowy Captur może być wyposażony w jeden z dwóch silników wysokoprężnych, dostosowanych do intensywnego użytkowania. Silnik 1.5 Blue dCi, udoskonalony i spełniający wymagania najnowszych norm czystości spalin oraz wyposażony w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jest oferowany w dwóch wariantach dostosowanych do jazdy po mieście, drogach i autostradach: 95 KM / 240 Nm z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów do szczególnie oszczędnej jazdy i 115 KM / 260 Nm z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów lub automatyczną, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów i łopatkami zmiany biegów pod kierownicą do efektywnej i dynamicznej jazdy.

Zdjęcia: Renault

Infolinia
(71) 377 74 44
pn-pt: 8:00-16:00
Czas z doradcą
Porozmawiaj
online
Zapytanie ofertowe

Wybierz pojazd i rodzaj finansowania

Partnerzy AutoEFL